Jump to content
IGNORERAD

Finländskt par bestulna på guld i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ett finländskt par som anlände till Pattaya under torsdagen blev samma eftermiddag bestulna på två guldhalsband värda runt 50,000 baht.
Incidenten inträffade på Soi Wat Bunkanchanaram i Bang Lamung. När polisen anlände till platsen var paret – 51 och 53 år gamla – fortfarande chockade av händelsen. Kvinnan hade blåmärken på halsen där den motorcykelburna tjuven slet av halsbanden. De hade precis anlänt till Pattaya och skulle ut och shoppa efter att ha lämnat sina väskor på hotellet.
Hotellägaren Natpairat Pengpinit bevittnade dådet och sade att stölderna är vanliga. En övervakningskamera fångade även händelsen. Denna typ av guldstölder har blivit allt vanligare i Pattaya under de senaste veckorna, och polisen söker nu efter de skyldiga.

 

16463511_1426239907396939_8752094200596407452_o.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom fick lära sig detta via den hårda vägen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt till min mia noi flera gånger Lämna guldet hemma Hon brukar säga Jag vill visa upp det Det brukar bli jag som vinner  Jag brukar säga om nån snor det köper jag inget nytt 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev lillamannen:

Guld ska förvaras i bankvalv.

 

Ja, naturligtvis skall guldtackorna - s.k investeringsguld - förvaras i bankfack.

och visst skall man vara försiktig och inte i onödan exponera guldhalsband på ex semesterorter och ge smågangsters gyllene tillfällen att sno halsbandet.

Men annars är det väl själve fan om man inte skall få ha sina smycken i fred.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara en ägodel av guld som jag bär med mig

Mitt hjärta ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev IH-fan:

Hjärta av guld inte så lätt att sno det 

Min fru snodde det ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Min fru snodde det ;)

 

Ja det är väl själve fan att vi inte skall få ha våra hjärtan ifred.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Ja det är väl själve fan att vi inte skall få ha våra hjärtan ifred.

 

Och hur är det med Kenneth idag?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Och hur är det med Kenneth idag?

Jodå sitter i soffhörnet med en liten virre och lilla hjärtat stökar i köket för det är godisleverans i morgon

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Jodå sitter i soffhörnet med en liten virre och lilla hjärtat stökar i köket för det är godisleverans i morgon

 

Låter trevligt.

Scottish Leader här. Bättre har man druckit.

Mitt lilla hjärta kollar in läget i Thailand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har burit min buddha amulett med guldkedja som jag fick av svärfar (buddhan inte kedjan) säkert 30 år men ser till att dölja den så mycket jag kan. Skulle kännas helt fel att inte bära den och än så länge har det gått bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guld i Thailand imponerar bara på "fel" personer och dessutom utsätter man sig själv för en helt onödig risk. Jag får "rysningar" när jag ser barn springa omkring med guldarmband i Thailand bara för att deras föräldrar tror att det är status.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...