Jump to content
IGNORERAD

S e x handel


Oregistrerad

Recommended Posts

Sitter just nu på en Thaimassagesalong

 

det enda jag fick var en kopp kaffe, damerna sitter och pratar skit och smaskar i sig somtam

 

Dagens rapport i från snuskträsket

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 225
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    24

  • Bananen

    15

  • Enis

    11

  • Tommy

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev Enis:

Sitter just nu på en Thaimassagesalong

 

det enda jag fick var en kopp kaffe, damerna sitter och pratar skit och smaskar i sig somtam

 

Dagens rapport i från snuskträsket

 

enis

Kommer att skicka en en rapport till Grötblad om detta! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frason:

 

Det handlar mer om att komma åt människosmuggling och trafficking, att några bordellmammor och torskar åker dit samtidigt må väl vara hänt tycker jag.

 

I Sverige? :big_smile:

Ja men varför inte koncentrera sig på sånt som trafficking då i stället för att slå mot massagesalonger. Detta handlar mer om att det inte passsar i finrummen. I en an artiklarna står det ju att det ofta handlar om människohandel när det gäller massagesalonger. Underförstått då att det gäller dessa 40 salonger i Stockholm. Sånna påståenden behöver PK media förstås inte styrka utan det är ju bara så eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Enis:

Sitter just nu på en Thaimassagesalong

 

det enda jag fick var en kopp kaffe, damerna sitter och pratar skit och smaskar i sig somtam

 

Dagens rapport i från snuskträsket

 

enis

 

Vilken nitlott :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Uppsala hade de resurser till att spana i ett år. Formodligen tycker de att det är skönt med massage när polisen betalar för kalast ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Enis:

Sitter just nu på en Thaimassagesalong

 

det enda jag fick var en kopp kaffe, damerna sitter och pratar skit och smaskar i sig somtam

 

Dagens rapport i från snuskträsket

 

enis

Somtam... Är det kodord för något... Tänker då, Farbror blå?

 

:look_down:

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Somtam... Är det kodord för något... Tänker då, Farbror blå?

 

:look_down:

Kan nog uppfattas som bom bom på polisradion. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja men varför inte koncentrera sig på sånt som trafficking då i stället för att slå mot massagesalonger. Detta handlar mer om att det inte passsar i finrummen. I en an artiklarna står det ju att det ofta handlar om människohandel när det gäller massagesalonger. Underförstått då att det gäller dessa 40 salonger i Stockholm. Sånna påståenden behöver PK media förstås inte styrka utan det är ju bara så eller?

Läser man artikeln som länkas till DN så ser man vad som lett till detta.

 

"Vi fick underrättelser om vad som försiggick där. När de blev tillräckligt konkreta startades en förundersökning som pågått sedan i höstas, säger Fredrik Näslund på polisens avdelning mot internationell brottslighet. "

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Läser man artikeln som länkas till DN så ser man vad som lett till detta.

 

"Vi fick underrättelser om vad som försiggick där. När de blev tillräckligt konkreta startades en förundersökning som pågått sedan i höstas, säger Fredrik Näslund på polisens avdelning mot internationell brottslighet. "

Ok vad bevisar detta mer än det pågår prostitution i massagesalonger 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok vad bevisar detta mer än det pågår prostitution i massagesalonger 

Bevisar den meningen jag citerade att det pågår prostitution i massagesalonger? Ok.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige? :big_smile:



Okej.....
Så thaisalonger är kända för trafficing??

Man slänger ordet trafficing omkring sig och för att det ska ge allt en moralisk tyngd.

Problemet är att frivillig prostitution knappast kan imbegripa det som vi betecknar trafficing i negativa ordalag.

Om det inbegrep tjejer som tvingats till sverige från östeuropa kan man förstå.
Men thaisalonger går inte ut på trafficing och har aldrig gjort, såtillvida man inte betecknar en frivillig resa till ett annat land som trafficking.

Sverige är fantastiskt.
Ett land där skador och stöld av annans egendom ger lägre straff än att betala någon för att runka av en.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Människohandel, i Sverige ofta kallat trafficking, kommer från och är definierat av FN som rekryteringen, transporteringen, överförandet, huseringen av eller mottagandet av vuxna människor genom användandet av hot, våld eller andra former av tvång, kidnappning, bedrägeri, lurendrejeri eller genom att missbruka en maktposition/sårbarhet eller genom att ge betalning eller andra förmåner för att uppnå att människor har kontroll över en annan person i syfte att exploatera dem. Främst handlar det om tvångsarbete i prostitution, hushållsarbete eller fabriker, men kan även handla om annan exploatering genom erbjudanden av bättre förhållanden. Huruvida någon ger sitt samtycke till detta är irrelevant om dessa kriterier uppfylls. ALL form av rekrytering, transportering, överförande, husering eller mottagande av barn (definierat som någon under 18) i exploateringssyfte räknas som trafficking oavsett hur det går tillväga eller om tvång är inblandat.

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Människohandel

 

 

Massage, restaurang, bärplockare och många fler faller väl under trafficing då tydligen.

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan och får tycka vad man vill men den "brottslighet" som förekommer på massagesalonger är väl ändå mindre allvarlig än den som förekommer runt om i Rosengård för att ta en stadsdel.

Det myndigheterna håller på med när det gäller massagen och vidareutbudet är ändock att skjuta mygg med kanon..

Skaffar massagesalongerna en RIKTIGT duktig advokat för att senare gå till Europadomstolen har de stor chans att gå fria.

Räknas damerna som jobbar med "massage" som anställda eller egna företagare.

"Bara" för att jag får min massage i ett enskilt rum betyder det INTE att jag betalar för sexuella tjänster - gäller att myndigheterna har handfasta bevis:big_smile:

 

Tror att världens äldsta "yrke" blir en omöjlighet att utrota.

Finns många, både män och KVINNOR som är emot detta.

Finns kvinnor som är glada över att deras män går till någon prostituerad i stället för att kräva frun på sin specialbehandling, kanske inte så många men en räcker.

Allt handlar om efterfrågan kontra tillgång - svårare kan det väl knappast vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev evert 1:

Räknas damerna som jobbar med "massage" som anställda eller egna företagare.

 

Det är rätt omöjligt att vara anställd eller egen företagare om man är i Sverige på besöksvisum. Ser gärna att massagesalonger och personer som jobbar där betalar skatt precis som andra löntagare och företag bör göra.

Fast dessa kanske räknas in som gästforskare/professionella idrottare och får arbeta med det i 3 månader/år. :big_smile: 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev evert 1:

Man kan och får tycka vad man vill men den "brottslighet" som förekommer på massagesalonger är väl ändå mindre allvarlig än den som förekommer runt om i Rosengård för att ta en stadsdel.

Det myndigheterna håller på med när det gäller massagen och vidareutbudet är ändock att skjuta mygg med kanon..

Skaffar massagesalongerna en RIKTIGT duktig advokat för att senare gå till Europadomstolen har de stor chans att gå fria.

Räknas damerna som jobbar med "massage" som anställda eller egna företagare.

"Bara" för att jag får min massage i ett enskilt rum betyder det INTE att jag betalar för sexuella tjänster - gäller att myndigheterna har handfasta bevis:big_smile:

 

Tror att världens äldsta "yrke" blir en omöjlighet att utrota.

Finns många, både män och KVINNOR som är emot detta.

Finns kvinnor som är glada över att deras män går till någon prostituerad i stället för att kräva frun på sin specialbehandling, kanske inte så många men en räcker.

Allt handlar om efterfrågan kontra tillgång - svårare kan det väl knappast vara.

 

Vad har Europadomstolen med detta att göra?  I Sverige gäller Svensk lag och i den är det straffbart att köpa sex. Jag håller med om det horribla i det men fakta kvarstår Svensk lag gäller här. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Stämmer verkligen det tror du, den största delen av de thaitjejer som kommer till Sverige är ju högskoleutbildade med en bra och fin bakgrund, inte ska väl de behöva både ett hyfsat arbete och sälja sin kropp för att få ihop spelpengar, nu blev jag lite fundersam.

 

Själv är jag rätt fundersam till varför det finns de som alltid måste skriva liknande kommentarer varje gång thailändskors bakgrund kommer på tal? 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att tänka på förra sommaren när jag fick besök av en kompis i Bang Sare.

Under två veckor Gick vi till olika massagesalonger varje dag och jag berömde det här ser bra ut med massa skor utanför, Royal kan aldrig vara fel och andra fina.

Alltid oljemassage och inte en enda gång skamligt förslag.

Han hade ju tjej så jag tänkte som så.

Det var kanske inte det han ville utan Gå till ställen med neonljus utanför har jag funderat på efteråt?

Eller brudar som väntar halvnakna utanför massagen.

Nåja han klagade i alla fall inte.

I bang sare finns inte mycket sådant utan i grannbyn Pattaya som har större utbud (Har jag hört) .

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

Människohandel, i Sverige ofta kallat trafficking, kommer från och är definierat av FN som rekryteringen, transporteringen, överförandet, huseringen av eller mottagandet av vuxna människor genom användandet av hot, våld eller andra former av tvång, kidnappning, bedrägeri, lurendrejeri eller genom att missbruka en maktposition/sårbarhet eller genom att ge betalning eller andra förmåner för att uppnå att människor har kontroll över en annan person i syfte att exploatera dem. Främst handlar det om tvångsarbete i prostitution, hushållsarbete eller fabriker, men kan även handla om annan exploatering genom erbjudanden av bättre förhållanden. Huruvida någon ger sitt samtycke till detta är irrelevant om dessa kriterier uppfylls. ALL form av rekrytering, transportering, överförande, husering eller mottagande av barn (definierat som någon under 18) i exploateringssyfte räknas som trafficking oavsett hur det går tillväga eller om tvång är inblandat.

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Människohandel

 

 

Massage, restaurang, bärplockare och många fler faller väl under trafficing då tydligen.

Eller inte, om det är en vuxen människa som kommer för att jobba av fri vilja, helt utan tvång, under förutsättning att Hen är den enda som tjänar nåt på jobbet.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kanske är ok för vissa.

 

"Det ekonomiska utnyttjandet har bestått av att Olsson Soithong, i de fall sexuell förbindelse mot ersättning förekommit, erhållit betalning för massage eller annan tjänst och samtidigt avstått från att betala målsäganden den ersättning denna annars skulle ha erhållit. Förfarandet har varit otillbörligt.

 

Målsäganden (A) har varit i en utsatt belägenhet eftersom målsäganden (A) saknat annan bostad än verksamhetens lokal och endast haft den inkomst som målsäganden (A) erhållit genom verksamheten, vilket är omständigheter som Olsson Soithong känt till och begagnat sig av.

Yolada Benjawan har uppsåtligen främjat brottet under 2015 till den 1 mars 2016 genom att verka som Olsson Soithongs ställföreträdare på ett av verksamhetsställena i Uppsala. Benjawan har därvid med dåd tagit en aktiv del i driften av den brottsliga verksamheten genom att hon i de fall sexuell förbindelse mot ersättning förekommit dels mottagit betalning för massage eller annan tjänst, dels avstått från att betala målsäganden den ersättning denna annars skulle ha erhållit samt dels redovisa sådana betalningar och avdrag till Olsson Soithong. Benjawan har känt till den belägenhet som målsägande (A) befunnit sig i."

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tekkor:

Vi har ju En statsminister och hans kräk polischef som bestämmer vad som är farlig i landet, då blir det lite konstigt när det inte går ihop med verkligheten. De ser som sagt inte brott som allvarliga om de har arabiskt eller afrikanskt ursprung. Tråkig inställning.

Vad otrevligt avundsjuk du låter, visst är min fru högutbildad, att din inte är det är väl inget att bråka om som barn, det viktiga är väl att man är lycklig i det liv man lever i och som man har valt själv...

Vi brukar också gå samtidig, praktiskt med transporten och så får ju frun babbla lite med ägarinnan hon känner sen sfi tiden.

Man skall helst gå minst en gång i månaden så man får fart på leder muskler, så man får vara glad att vi fått hit dessa töser

som kan ge bra massage i jämförelse med soft Svensk stilen.

 

Inte alls otrevligt avundsjuk, har ju ofta läst om vad som skrivs på forumet och om flickvänners/sambos/fruars bakgrund som kommer till Sverige, blir då lite fundersam på att det är så många som verkar att jobba i en oseriös massagebransch bara i Stockholm, jag vill inte heller bråka men måste ju tro på vad folk skriver, sedan är jag nöjd med livet och min agronomutbildade fruga även om vi kan bli lite osams ibland.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Krille:

 

Själv är jag rätt fundersam till varför det finns de som alltid måste skriva liknande kommentarer varje gång thailändskors bakgrund kommer på tal? 

 

/Krille

 

Har man sin ståndpunkt så blir det väl i regel samma svar på likadana frågor och frågeställande om man nu inte vänder jackan efter vinden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

 

Hörd på SR Nyheterna igår om Hmm "Massageskandalen"

Där nämndes även att en del Tjejer enbart får ersätningen för Sexstjänsten, Massagebetalningen går i ägarens egen ficka.

Kan det stämma? Ungefär som i Beerbarer här där Bartjejerna enbart får sin inkomst från Longtime/Shorttime hmm... aktiviteter/Ladydrinks....?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
12 timmar sedan, skrev frason:

En kombination, det är nog rätt svårt för en thaimaddam att ta hit flera st tjejer på besöksvisum?

Hej

Kanske inte så svårt som man kunde tro, känner till några som bjuder in ett antal varje år, det handlar om släkt och grannar ifrån Surinområder, dom får sedan jobba av hennes utlägg för visum, biljetter inför resan och betala för boende och mat under vistelsen i Sverige.

En del tar emot kunder, några jobbar med annat och några har blivit gifta i Sverige.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...