Jump to content
IGNORERAD

Datorsäkerhet


Tallviking

Recommended Posts

BigBoss: Den sidan rekommenderar jag att du undviker

Följande larm får jag när jag försöker gå in på den:

Safe BrowsingDiagnostic page for www.eppo.go.thWhat is the current listing status for www.eppo.go.th?Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 7 time(s) over the past 90 days.What happened when Google visited this site?Of the 42 pages we tested on the site over the past 90 days, 4 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-03-12, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-03-05.Malicious software includes 15 scripting exploit(s).

Malicious software is hosted on 2 domain(s), including 94.247.2.0/, gogo2me.net/.

1 domain(s) appear to be functioning as intermediaries for distributing malware to visitors of this site, including gogo2me.net/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS4750 (CSLOXINFO).Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?Over the past 90 days, www.eppo.go.th appeared to function as an intermediary for the infection of 1 site(s) including phipuncity.org/.Has this site hosted malware?No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.How did this happen?In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Tallviking, tack för varningen. Jag har Norton 360 + lite till som ska skydda mig på nätet och har aldrig fått någon varning där. Vad kör du för skydd?

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Jag brukar titta på denna sida då och då när jag är i Thailand:

http://www.eppo.go.t...ail_prices.html

Mvh

BigBossJacken

Ja kör Norton inga bekymmer med att titta på denna sida förutom rörigt  :wacko:

Den Surin P3 visade upp har jag själv oxå tillgång mycket enklare :good:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ligger inloggad mot Google och det är den vägen jag får varningen som baseras på deras webcrawler och vad den hittar

Svaret finns på http://safebrowsing.ail_prices.html

Felmeddelandet finns här nedan:

11213_google_jpg099a7cb7659ae2b5bc655a86

11215_google2_jpg3b87ad3b8d5bcf7a2e3d4d1

11213_google_jpg099a7cb7659ae2b5bc655a86

11215_google2_jpg3b87ad3b8d5bcf7a2e3d4d1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen expert på det hela, men kanske våra säkerhetsinställningar för tex Javascript är olika, därav olika varningar/inga varningar?? Sidan plockar ju uppgifter från flera olika platser, om jag förstår saken rätt?!?

Bara en gissning!  :neutral:

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Firefox med tilläggen NoScript och Adblock+ installerade vilket kraftigt höjer skyddet jämfört med t.ex standardinställd IE.

Detta kombinerar jag med bra antirvirusprogram och brandvägg samt antispam-programvaror med regelbunda genomsökningar av datorn.

Thailand och thailändares intresse att sköta IT-säkerhet är ju inte direkt på en lysande nivå

Jobbar själv med IT och säkerhet och hittade hur många infekterade och osäkra datorer som helst överallt dit man kommer

Detta är oavsett om man är hemma hos folk, internet-kaféer eller på företag. Mycket få datorer jag träffat på har varit rena från virus och trojaner (vet ärligt talat inte om jag ens hittat en enda riktigt ren dator i Thailand)

Varenda gång jag haft mitt USB-minne instucken i en dator där nere larmar den för virus/trojaner när jag tar tillbaka den i min dator

Så att ett större företags hemsida är infekterad utan ägarens kännedom är tyvärr ganska troligt i Thailand

Har haft det som en affärsidé att börja jobba med IT-säkerhet i Thailand till behövande kunder men det faller på att förståelsen och därmed behovet hos kunderna inte finns.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag kör IE med standardinställningar, som skydd har jag Norton 360, Ad-Aware, AVG Anti-Rootkit, SpywareBlaster och SUPERAntiSpyware. Ingen av dem har rapporterat något skumt.  :scare:

Jag funderar också på att skaffa USB-minne, kan man få en rekommendation på bra skydd för USB-minnet, det sker ju allt fler attacker mot dessa.  :clapping:

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte till några bra lösningar som skyddar ett USB-minne utanför din egen dator så se bara till att ha bra realtidsskydd på din dator och skanna USB-minnet ofta med dina programvaror såsom SuperAntiSpyware

Och använd mycket sunt förnuft och försiktighet

Andra bra produkter är Malwarebytes och Spybot Search&Destroy

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är säkert ett bra sätt att höja säkerheten men har du andra bra verktyg installerade bör dom ta hand om problemet ändå

Panda:s verktyg är ännu enbart en beta-release och fungerar ännu inte på NTFS-diskar som börjar bli väldigt vanliga på nyare datorer som Vista etc.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

tompengpung

Quote

Jag ligger inloggad mot Google och det är den vägen jag får varningen som baseras på deras webcrawler och vad den hittar

Svaret finns på http://safebrowsing.ail_prices.html

Felmeddelandet finns här nedan:

Quote

Ingen expert på det hela, men kanske våra säkerhetsinställningar för tex Javascript är olika, därav olika varningar/inga varningar?? Sidan plockar ju uppgifter från flera olika platser, om jag förstår saken rätt?!?

Bara en gissning!  :neutral:

Mvh

BigBossJacken

Quote

Jag använder Firefox med tilläggen NoScript och Adblock+ installerade vilket kraftigt höjer skyddet jämfört med t.ex standardinställd IE.

Detta kombinerar jag med bra antirvirusprogram och brandvägg samt antispam-programvaror med regelbunda genomsökningar av datorn.

Thailand och thailändares intresse att sköta IT-säkerhet är ju inte direkt på en lysande nivå

Jobbar själv med IT och säkerhet och hittade hur många infekterade och osäkra datorer som helst överallt dit man kommer

Detta är oavsett om man är hemma hos folk, internet-kaféer eller på företag. Mycket få datorer jag träffat på har varit rena från virus och trojaner (vet ärligt talat inte om jag ens hittat en enda riktigt ren dator i Thailand)

Varenda gång jag haft mitt USB-minne instucken i en dator där nere larmar den för virus/trojaner när jag tar tillbaka den i min dator

Så att ett större företags hemsida är infekterad utan ägarens kännedom är tyvärr ganska troligt i Thailand

Har haft det som en affärsidé att börja jobba med IT-säkerhet i Thailand till behövande kunder men det faller på att förståelsen och därmed behovet hos kunderna inte finns.

Quote

Jo jag kör IE med standardinställningar, som skydd har jag Norton 360, Ad-Aware, AVG Anti-Rootkit, SpywareBlaster och SUPERAntiSpyware. Ingen av dem har rapporterat något skumt.  :scare:

Jag funderar också på att skaffa USB-minne, kan man få en rekommendation på bra skydd för USB-minnet, det sker ju allt fler attacker mot dessa.  :clapping:

Mvh

BigBossJacken

Quote

Känner inte till några bra lösningar som skyddar ett USB-minne utanför din egen dator så se bara till att ha bra realtidsskydd på din dator och skanna USB-minnet ofta med dina programvaror såsom SuperAntiSpyware

Och använd mycket sunt förnuft och försiktighet

Andra bra produkter är Malwarebytes och Spybot Search&Destroy

Quote

Jag läste om detta från Panda (http://research.pand...un-Vaccine.aspx), men har ej testat eftersom jag ej köpt USB-minne än. Någon som har erfarenheter/kommentarer om det?

Mvh

BigBossJacken

Quote

Den är säkert ett bra sätt att höja säkerheten men har du andra bra verktyg installerade bör dom ta hand om problemet ändå

Panda:s verktyg är ännu enbart en beta-release och fungerar ännu inte på NTFS-diskar som börjar bli väldigt vanliga på nyare datorer som Vista etc.

Vad har detta med bränsle pris att göra??

Kan data hållas på "sin" sida??

Kan någon av Mupparna flytta skiten??

Mvh

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posted by - tompengpung Posted on - Yesterday at 09:05 :

Vad har detta med bränsle pris att göra??

Kan data hållas på "sin" sida??

Kan någon av Mupparna flytta skiten??

Mvh

TPP

Håller med TPP att det blev lite offtopic (inget ovanligt på forum av alla de slag), men varför så "ful" i mun TPP + att all "sk*t" blev inlagt 2 gånger i ämnet i och med citaten??

:friends:

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...