Jump to content
IGNORERAD

Utlänning blåser folk på "bensinpengar" i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

En skamlös utlänning har använt sig av Bangkoks trafikstockningar för att lura thailändska förare på mindre summor pengar genom att låtsas ha blivit bestulen.
Hans senaste offer lurades under måndag kväll. 60-åriga Sureewan stod med sin bil en bit från sitt hem när en ung, utländsk motorcykelförare knackade på hennes fönster vid korsningen Ratchada-Lat Phrao. På thailändska förklarade han att någon brutit sig in i utrymmet under hans motorcykelsäte och stulit saker. Han bad om "60 eller 70 baht för att fylla på bensin". En irriterad Sureewan gav honom 20 baht, vilket han tog emot utan att säga tack innan han körde iväg.
Enligt sociala medier har dock samma man "bestulits" och bett om bensinpengar minst 15 gånger under det senaste året. Han ska ha varit aktiv med sin bluff i Bangkok, Pattaya och Rayong.

 

farang_con2.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    7

  • Chomphoo

    7

  • Tekkor

    2

  • samet

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det så jävla stor grej att skriva nyheter om! Han gör som Miljontals thai gör och det är inget problem. Ta bara exemplet Vågar som väger tex frukt i varje liten affär/stånd. Dom är manipulerade var enda en. Och alla jävla idi*ter som tror dom kan blåsa en thaitalande farang på ex antal 20 bathingar här och där! Det är det ingen som hamnar i nyheterna för!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi satt fast i trafiken vid Asok i Bangkok så körde han fram och knackade på rutan, jag vevade ner och han sa att han behövde 70 baht för att kunna ta sig till Lad prao. Jag bara vevade upp rutan igen utan någon konversation. Men det måste ha funkat ganska bra eftersom han tydligen satt det i system. Men av princip ger jag aldrig pengar till tiggare.

 

En gång kom en ryska fram till mig när jag låg vid polen på ett hotell, hon sa att hon hade tappat sitt kreditkort och undrade om hon kunde be sin bank överföra pengar till mitt konto så att jag kunde ta ut pengarna med mitt kort......inte så svårt att räkna ut hur det hade slutat om man varit snäll...

 

En annan gång kom en engelskman fram vid pratunam, han hade blivit rånad och undrade och jag kunde låna ut 1000 baht:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Är det så jävla stor grej att skriva nyheter om! Han gör som Miljontals thai gör och det är inget problem. Ta bara exemplet Vågar som väger tex frukt i varje liten affär/stånd. Dom är manipulerade var enda en. Och alla jävla idi*ter som tror dom kan blåsa en thaitalande farang på ex antal 20 bathingar här och där! Det är det ingen som hamnar i nyheterna för!!!

Har du någon källa på ditt påstående?

:look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Herluf:

När vi satt fast i trafiken vid Asok i Bangkok så körde han fram och knackade på rutan, jag vevade ner och han sa att han behövde 70 baht för att kunna ta sig till Lad prao. Jag bara vevade upp rutan igen utan någon konversation. Men det måste ha funkat ganska bra eftersom han tydligen satt det i system. Men av princip ger jag aldrig pengar till tiggare.

 

En gång kom en ryska fram till mig när jag låg vid polen på ett hotell, hon sa att hon hade tappat sitt kreditkort och undrade om hon kunde be sin bank överföra pengar till mitt konto så att jag kunde ta ut pengarna med mitt kort......inte så svårt att räkna ut hur det hade slutat om man varit snäll...

 

En annan gång kom en engelskman fram vid pratunam, han hade blivit rånad och undrade och jag kunde låna ut 1000 baht:big_smile:

Prova att ge de stackars tiggarna en mat bit nästa gång istället. Det kostar inte så mycket i Thailand, men betyder så mycket för en mamma och hennes barn.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Prova att ge de stackars tiggarna en mat bit nästa gång istället. Det kostar inte så mycket i Thailand, men betyder så mycket för en mamma och hennes barn.

 

Tiggarena i Svedala ger jag inget alls. De är välfärdsturister. Tjänar mer och bekvämare att tigga i Sverige än att jobba i östeuropa.

 

Däremot Faktum försäljarna som hamnat snett men försöker komma rätt. Dem stöttar jag med en limpa bröd, en klase bananer och något annat lite då och då.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Är det så jävla stor grej att skriva nyheter om! Han gör som Miljontals thai gör och det är inget problem. Ta bara exemplet Vågar som väger tex frukt i varje liten affär/stånd. Dom är manipulerade var enda en. Och alla jävla idi*ter som tror dom kan blåsa en thaitalande farang på ex antal 20 bathingar här och där! Det är det ingen som hamnar i nyheterna för!!!

Jobbigt liv? Har du ingen mer information om det där? 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Är det så jävla stor grej att skriva nyheter om! Han gör som Miljontals thai gör och det är inget problem. Ta bara exemplet Vågar som väger tex frukt i varje liten affär/stånd. Dom är manipulerade var enda en. Och alla jävla idi*ter som tror dom kan blåsa en thaitalande farang på ex antal 20 bathingar här och där! Det är det ingen som hamnar i nyheterna för!!!

Tänk den gången du kanske blir rånad/bestulen och vill ha hjälp, hoppas de inte tror du är en bedragare och knivar dig då....

Nä vi får väl för f¤n vara bättre än de rånar asylanter vi har i Sverige, svinen de förstör alltid för de som sköter sig. Så träffar

ni killen så lämna in han till Polisen.

Som sagt vi är gäster i deras land och vill vi bli bemötta bra skall vi ge dem respekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎01 at 10:42, skrev MPR Nyheter:

En skamlös utlänning har använt sig av Bangkoks trafikstockningar för att lura thailändska förare på mindre summor pengar genom att låtsas ha blivit bestulen.
Hans senaste offer lurades under måndag kväll. 60-åriga Sureewan stod med sin bil en bit från sitt hem när en ung, utländsk motorcykelförare knackade på hennes fönster vid korsningen Ratchada-Lat Phrao. På thailändska förklarade han att någon brutit sig in i utrymmet under hans motorcykelsäte och stulit saker. Han bad om "60 eller 70 baht för att fylla på bensin". En irriterad Sureewan gav honom 20 baht, vilket han tog emot utan att säga tack innan han körde iväg.
Enligt sociala medier har dock samma man "bestulits" och bett om bensinpengar minst 15 gånger under det senaste året. Han ska ha varit aktiv med sin bluff i Bangkok, Pattaya och Rayong.

 

farang_con2.jpg
Källa

vem blåser inte folk på pengar,vi är i ett blåsigt land.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2017-02-01 at 12:46, skrev Kenneth4618:

Har du någon källa på ditt påstående?

:look_down:

Ja mig själv! Vart har du varit? Eller letar du info till din första thairesa här?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-02 at 02:41, skrev Tekkor:

Tänk den gången du kanske blir rånad/bestulen och vill ha hjälp, hoppas de inte tror du är en bedragare och knivar dig då....

Nä vi får väl för f¤n vara bättre än de rånar asylanter vi har i Sverige, svinen de förstör alltid för de som sköter sig. Så träffar

ni killen så lämna in han till Polisen.

Som sagt vi är gäster i deras land och vill vi bli bemötta bra skall vi ge dem respekt.

Ja jag har blivit rånad en gång! Vi var på Koh Chang. Inga pengar eller kort! Allt var borta när vi vakna. Och folket på resortet vägra hjälpa oss. Min kompis som har diabetes fick inte ens en brödskiva så han kunde ta sitt insulin! Fick senare hjälp av en Farang familj som bodde i Bkk och var där på semester. Utan dom vet jag inte hur fan vi skulle gjort! Men resortägaren sket blankt i oss. Ger mig fan på att det var dom som tog allt från oss för dom visste vi skulle åka dan efter.

Ändrades av Chomphoo
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Ja mig själv! Vart har du varit? Eller letar du info till din första thairesa här?

Stackars dig som blir blåst hela tiden ???

Är du helt säker på att det var i Thailand du var?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Stackars dig som blir blåst hela tiden ???

Är du helt säker på att det var i Thailand du var?

Hur är dett fatt med dig? Läs inte denna tråd om du inte tål andras svar! Jag och många med mig är helt införstådda i att thailändare blåser oss faranger dagarna i ända. Vilket Thailand du varit i vet jag inte om du aldrig blivit blåst på något. Eller så är du antagligen inte så klippsk så du vet inte ens När Du Blir Blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-01 at 05:35, skrev Chomphoo:

Ta bara exemplet Vågar som väger tex frukt i varje liten affär/stånd. Dom är manipulerade var enda en. Och alla jävla idi*ter som tror dom kan blåsa en thaitalande farang på ex antal 20 bathingar här och där! Det är det ingen som hamnar i nyheterna för!!!

Säger ju mer om dig än mig om du tror på detta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Eller så är du antagligen inte så klippsk så du vet inte ens När Du Blir Blåst.

Förmodligen eftersom har jag varit i Thailand vilket du inte verkar ha varit.

 

Skriver man att ALLA blåser faranger då är dömer man ett helt lands folk. Då är det nog bäste att inte åka dit heller

 

För övrigt är jag både listig och smart som inte blir blåst av ALLA thailändare  :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-16 at 21:45, skrev Kenneth4618:

Säger ju mer om dig än mig om du tror på detta

Vad Du tror eller (inte) vet berör mig mindre än en fis i universum! Har kompisar som jobbar som fruktförsäljare och där kan du åka och väga din hjärnsubstans! Kommer visa en tydlig övervikt trotts vakum inget väger. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-16 at 21:49, skrev Kenneth4618:

Förmodligen eftersom har jag varit i Thailand vilket du inte verkar ha varit.

 

Skriver man att ALLA blåser faranger då är dömer man ett helt lands folk. Då är det nog bäste att inte åka dit heller

 

För övrigt är jag både listig och smart som inte blir blåst av ALLA thailändare  :look_down:

Ursäkta att jag överdriver med starka ord! Ska vara lika Jävla ordagrann som du! För här får bara 100% sanning yppas! Slamkrypare där.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-16 at 21:49, skrev Kenneth4618:

Förmodligen eftersom har jag varit i Thailand vilket du inte verkar ha varit.

 

Skriver man att ALLA blåser faranger då är dömer man ett helt lands folk. Då är det nog bäste att inte åka dit heller

 

För övrigt är jag både listig och smart som inte blir blåst av ALLA thailändare  :look_down:

Första resan till Thailand 1999. Ha ha. Du ligger på Rockie Nivå ska du veta. 2v resor med eller!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Första resan till Thailand 1999. Ha ha. Du ligger på Rockie Nivå ska du veta. 2v resor med eller!

Och ändå har du inte lärt dig mer...........................................Fantastiskt :clapping:

Med tanke på din inställning till thailändare förstår jag inte varför du överhuvudtaget reser dit :misdoubt:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Vad Du tror eller (inte) vet berör mig mindre än en fis i universum! Har kompisar som jobbar som fruktförsäljare och där kan du åka och väga din hjärnsubstans! Kommer visa en tydlig övervikt trotts vakum inget väger. 

Förmodligen är vågen skruvad då precis som som ALLA andra :big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm.  Frugans våg och hon är från Thailand

Thaiveteranen Chompho har rätt 

IMG_20170218_094004.thumb.jpg.52f16dd894ef265ee96fade397610b46.jpg

;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...