Jump to content
IGNORERAD

Gastuber i stål förbjuds i södra Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den thailändska armén har skrivit under en order som förbjuder användningen av gastuber i stål för matlagning i de tre sydligaste provinserna samt delar av Songkhla, i ett försök att stävja våldet i regionen.
De som bryter mot regeln riskerar att dömas till två års fängelse och/eller böter på 40,000 baht. Förbudet tog effekt den 13:e januari i år och gäller Yala, Pattani, Narathiwat samt distrikten Chana, Na Thawi, Saba Yoi och Thepa i Songkhla. Man har tidigare bett leverantörer av matlagningsgas att byta ut ståltuberna till kompositmaterial, eftersom de förstnämnda ofta används av rebeller för att tillverka bomber.
Komposittuberna kan också användas i detta syfte, men fragmenten som släpps ut vid explosioner är små och lätta, vilket gör bomberna mindre farliga.

 

c1_1189225_170130081051_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev rolba:

Smart. Nu blir alla gamla ståltuber över till bombtillverkning.

Dom tar STENA över!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan bygga om dem till snajsiga dykartuber, hållare gör man av gamla ryggsäckar.... Och säljs till afrika.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev pontiac:

Ursäkta men är det inte stålflaskor 

Same same, men i vissa fall är det totalförbjudet att säga flaska då flaska är något som anses kunna gå sönder väldigt lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja en tub kan man trycka ut något som den innehåller fick jag lära mig i svetsskolan SJ  Ängelholm men kanske ändrat nu pga nysvenskan

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev pontiac:

Tja en tub kan man trycka ut något som den innehåller fick jag lära mig i svetsskolan SJ  Ängelholm men kanske ändrat nu pga nysvenskan

Fel 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste för ett par veckor sedan att Sveriges befolkning passerat 10 miljoner invånare, hur många av oss är nysvenskar???

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎30 at 11:05, skrev rolba:

Smart. Nu blir alla gamla ståltuber över till bombtillverkning.

Förbjud plastflaskor i plast, så slipper vi rensa stränderna vid nästa regn.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-31 at 03:37, skrev Tekkor:

Man kan bygga om dem till snajsiga dykartuber, hållare gör man av gamla ryggsäckar.... Och säljs till afrika.

 

Gasol/LPG max 16bar, dyktuber 200/230 eller300bar.

 

Samma problem som när östeuropeiska bilturister försöker tanka Fordonsgas(CNG) i en bil byggd för Motorgas(LPG) med hjälp av hemmabyggd adapter.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...