Jump to content
IGNORERAD

Vad gör ni med era bonusmil?


Herluf

Recommended Posts

Jag har de sista åren lyckats få 2 "gratisresor" med Turkish och en med Lufthansa. Åker nu mest med Qatar och har fn 40 000mil på kontot. Gratisresan mellan cph-bkk kostar 75 000 mil, så det kan jag nog komma upp till efter nästa resa, men sen ska man ju betala skatt ändå, och välja resedatum är svårt. Försökte uppgradera till business, en stäcka kostar 30 000 mil, mn det var fullt redan. Köpa prylar typ solglasögon etc är jag helt ointresserad av.

 

Vad kan man annars göra?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har väl bokat en del resor genom åren med bonuspoängen.

Men då det inte lönar sig att boka biljett med annat Staralliance bolag, då det tillkommer för mycket skatter, så blir det inte några thailandsturer för poängen längre.

 

Skulle dock kunna boka några Asien eller USA biljetter om tid fanns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom företaget  jag jobbar åt inte betalar annat en ekonomibiljetter så brukar jag använda bonusmilen till att uppgradera mig till premium economy på natt flighter om de har lie-flat stolar som de har på exempelvis rutterna till skandinavien.

 

Reser man tillräckligt frekvent så når man ju guldkortsstatus med Thai ganska enkelt och där ingår ju en hel del perks som jag uppskattar, man får bästa sätet i economy, man får kliva på först, kan kan slappa i loungen vid byten på olika flygplatser. Plus att man ganska ofta blir uppgraderad till business om biljetten tillåter det.

 

Jag hade en businessklass biljett att plocka ut innan årsskiftet på mitt guldkort (Halva poängen jämfört med en vanlig fribiljett för business) så det var en angenäm resa ner och lika angenäm blir det hem i stol 11A. Kostade 40 USD för de 1000 miljes jag behövde köpa till och sen tillkom skatten, tror det totalt blev 878 kronor att betala.

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit ut hotellkuponger några gånger på Thaiair

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Eftersom företaget  jag jobbar åt inte betalar annat en ekonomibiljetter så brukar jag använda bonusmilen till att uppgradera mig till premium economy på natt flighter om de har lie-flat stolar som de har på exempelvis rutterna till skandinavien.

 

Reser man tillräckligt frekvent så når man ju guldkortsstatus med Thai ganska enkelt och där ingår ju en hel del perks som jag uppskattar, man får bästa sätet i economy, man får kliva på först, kan kan slappa i loungen vid byten på olika flygplatser. Plus att man ganska ofta blir uppgraderad till business om biljetten tillåter det.

 

Jag hade en businessklass biljett att plocka ut innan årsskiftet på mitt guldkort (Halva poängen jämfört med en vanlig fribiljett för business) så det var en angenäm resa ner och lika angenäm blir det hem i stol 11A. Kostade 40 USD för de 1000 miljes jag behövde köpa till och sen tillkom skatten, tror det totalt blev 878 kronor att betala.

 

 

Tog två biljetter i Biz sista året som SAS flög till Thailand. Enligt min SAS app så har jag tagit ut 20st bonusresor under mina år.

Uppgraderar sällan biljetten på mina vanliga norgeflygningar då det inte är någon större skillnad mellan plus och eko.

Ja, sedan så har jag lifetime giltighet på mina poäng så länge jag behåller Diamond statusen, så jag har för tillfället ingen panik att bli av med poängen

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Tog två biljetter i Biz sista året som SAS flög till Thailand

 

Satt du skönt ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, andrejsdenruskige said:

 

 


Nja, det var ju inte ens flatbed på dom flygen

Var det Sas business?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, andrejsdenruskige said:

 


Ja, det var typ 170 graders säte

Gick det att ha benen uppe i viloläge?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Gick det att ha benen uppe i viloläge?



Ja, det var nästan "full flat" men tydligen inte helt 180 grader
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, andrejsdenruskige said:

 


Ja, det var nästan "full flat" men tydligen inte helt 180 grader

Bra att veta, men det var väl vad jag misstänkte redan. Sist jag åkte med Sas (och det var garanterat sista gången) bråkade Sas-kärringarna redan vid inchekning angående mitt visum, de begrep ju inte ens vad ett non-immigrant är. "Men du har ju ett NON immigrant gaggade dom....." Som tur är lät dom mig gå åka med, med med sura miner. Inte nog med det, sura flygvärdinnor i klass med skolbspisningskärringarna på högstadiet. Service...? Nej du den gubben går inte. Mellanlanade i frankfurt  av någon anledning, flyget mot kastrup fick man inte ens en kopp kaffe.

 

Nej, säg vad man vill om Norwegian, de är lågprisflyg och man får förvisso betala extra för filt, kaffe etc men mycket mycket bättre än Sas. Qatar är dock absoluta nr 1, även om man måste mellanlanda i Doha.

 

Men alla har i olika upplevelser om flygbolagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu för tiden är SAS business riktigt bra. Sen att de inte flyger till längre Thailand är en annan fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bra att veta, men det var väl vad jag misstänkte redan. Sist jag åkte med Sas (och det var garanterat sista gången) bråkade Sas-kärringarna redan vid inchekning angående mitt visum, de begrep ju inte ens vad ett non-immigrant är. "Men du har ju ett NON immigrant gaggade dom....." Som tur är lät dom mig gå åka med, med med sura miner. Inte nog med det, sura flygvärdinnor i klass med skolbspisningskärringarna på högstadiet. Service...? Nej du den gubben går inte. Mellanlanade i frankfurt  av någon anledning, flyget mot kastrup fick man inte ens en kopp kaffe.

 

Nej, säg vad man vill om Norwegian, de är lågprisflyg och man får förvisso betala extra för filt, kaffe etc men mycket mycket bättre än Sas. Qatar är dock absoluta nr 1, även om man måste mellanlanda i Doha.

 

Men alla har i olika upplevelser om flygbolagen.



Ja, det var en massa år sedan du flög med SAS om det var krångel med visum till Thailand.

Tyckte själv att dom var ganska bra att flyga med förutom att det var ganska dålig Biz på den tiden.

Servicen har alltid funkat, och då både före, efter och under resan.

Låter konstigt med att du inte fick kaffe.

Nåja, SAS har ett ok bonussystem för dom som flyger ofta.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...