Jump to content
IGNORERAD

De är rena bluffen!


Imperiale

Recommended Posts

On 2017-01-31 at 11:27, skrev rolba:

Jag handlar oftast biljetter av @Nonki nu för tiden. Några hundringar dyrare men gratis ombokning. Min nuvarande biljett har jag bokat om tre gånger just nu.

 

Lågprisbiljetter på nätet är ofta färskvara och jag har varit med om att priset eller flygtiden ändrats men då har det faktiskt stått att den aktuella biljetten inte fanns längre. Det var vid bokning mr mrjet.se 

 

Sen är det väldigt praktiskt också för den late, bara lyfta luren o säga vad man vill och var man vill sitta....men avgörande för mig är de enkla och gratis ombokningarna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Imperiale

    5

  • L64

    4

  • Soengsang

    2

  • Esspe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har använt Oden,Ticket och Momondo för mina resor och aldrig haft några problem.

Senaste resan till Thailand bokade/hittade jag på Momondo men det var Ticket som lagt ut den där.

Vid kontakt med Ticket frågade jag om priset och var rätt.

Han svarade att han inte skulle kunna sälja biljetten för det priset till mig om jag bokade på Ticket.

Låter lite konstigt tycker jag, men jag bokade via Momondo och fick det pris som visades där.

Senare tillkom lite för sittplatsbokning.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag har använt Oden,Ticket och Momondo för mina resor och aldrig haft några problem.

Senaste resan till Thailand bokade/hittade jag på Momondo men det var Ticket som lagt ut den där.

Vid kontakt med Ticket frågade jag om priset och var rätt.

Han svarade att han inte skulle kunna sälja biljetten för det priset till mig om jag bokade på Ticket.

Låter lite konstigt tycker jag, men jag bokade via Momondo och fick det pris som visades där.

Senare tillkom lite för sittplatsbokning.

Jag brukar oftast köpa min biljett på Ticket pga deras generösa avbeställningsskydd. Jag har dock alltid bokat via Momondo, då det är precis som du beskriver att det går inte att köpa samma biljett direkt från Ticket för samma pris. Jag har samma erfarenhet av Odenresor, trots att jag provat att boka samma dag dom skickar ut sina kampanjerbjudanden.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hemska Sven

Detta system med att skylta med ett pris för att sedan ha ett annat högre pris när man kommer till "kassan" i internethandel har jag stött på även i andra affärer än resebyråer. Är ett slugt sätt att lura av kunden lite extra. Många shopoholiker sitter och handlar lite berusade och då är det lätt att vara ouppmärksam.

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...