Jump to content
IGNORERAD

Gästarbetare lämnar Thailand


BORN62

Recommended Posts

Jag har varit i Thailand på många tjänsteresor och semestrar. Nu bor jag i Sverige. Jag anser det tragiskt att några gästarbetare måste lämna Thailand, men det öppnar givetvis dörrarna för sådana som mig. :great:

Jag kommer sakta men säkert att investera i Thailand, dock ej pengar. Thailand är ett land som jag kan tillbringa min tid som pensionär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har varit i Thailand på många tjänsteresor och semestrar. Nu bor jag i Sverige. Jag anser det tragiskt att några gästarbetare måste lämna Thailand, men det öppnar givetvis dörrarna för sådana som mig. :great:

Jag kommer sakta men säkert att investera i Thailand, dock ej pengar. Thailand är ett land som jag kan tillbringa min tid som pensionär.

På vilket sätt öppnar det dörrarna för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Ar man verkligen gastarbetare om man arbetar illegalt i Thailand?

Objuden gastarbetare kanske?

Men a andra sidan ar ju en majoritet av Burmeserna, laoiterna osv. har pa arbetsvisum aven om det finns en hel massa illegala diton.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Objuden gastarbetare kanske?

Men a andra sidan ar ju en majoritet av Burmeserna, laoiterna osv. har pa arbetsvisum aven om det finns en hel massa illegala diton.

Utan dokument, Willie.

Ingen människa är illegal.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte insatt i frågan men.

Vad kostar ett tillfälligt arbetstillstånd i thai??

hur många arbetstillfellen (kostnad och lön) är det i lika med thai för burma, kambodja arbetare???

Antar att skillanden är stor på arbeterna gjorda, samma som vi i europa säjer att vi ska ha miljö vänliga transporter men ingen utav våra arbetsgivare vill betala för dom, kör väldigt mycket ryska transporter än idag.

Obs. lite onykter än idag så min svenska e inte korrekt, ha lite överseende.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Utan dokument, Willie.

Ingen människa är illegal.

mvh GD

Du kanske ser att hanvisningen om illegala gar till "gastarbetarna" dvs. de arbetar illegalt. Ditt papekande ar 1. missvisande och 2. overflodigt men kul att du kande dig manad att papeka det uppenbara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...