Jump to content
IGNORERAD

Installation av vattencistern(er)


frogfish

Recommended Posts

42 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Kan nog vara bra med den ledningen om det skulle bli problem med vattentanken eller pumpen, så att man kan växla om och använda komunvattnet direkt till tappställerna.

Så är det :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    5

  • Galten

    4

  • stefan5300

    2

  • Khemmarat

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Såg att en granne hade monterat  tankar dryga 2 meter upp och det såg proffsigt ut.

Får kanske omvärdera tanken för så mycket högre går inte.

Det vore bra om toaletterna fungerade vid strömavbrott.

Får bli en tank till i framtiden men idag med en månad om året så räcker en tank mer än väl.

Blir knappt någon omsättning av vattnet och skulle det bli stopp i kommunvattnet så är det bara och ringa tankbil.

Kostade inte mycket sist.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Galten:

Såg att en granne hade monterat  tankar dryga 2 meter upp och det såg proffsigt ut.

Får kanske omvärdera tanken för så mycket högre går inte.

Det vore bra om toaletterna fungerade vid strömavbrott.

Får bli en tank till i framtiden men idag med en månad om året så räcker en tank mer än väl.

Blir knappt någon omsättning av vattnet och skulle det bli stopp i kommunvattnet så är det bara och ringa tankbil.

 

Behöver antagligen inte ens ställa upp den på taket för att toan skall funka.

 

Så länge vattennivån i tanken är högre än vattennivån i toabehållaren kommer det funka.

Om inte tanken är av hög modell, bara ställ upp den på något så löser det sig.

Trycket ökar ju såklart om du ställer den på taket, men marginellt.

 

Mina tankar står på marken, så länge jag bara har bra nivå i dem funkar det utmärkt att fylla toan när strömmen går.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Jag skall nu bevisa att jag inte är den smartaste "kniven i lådan" som många här redan har uttalat.

När vi först renoverade och satte i ordning frugans hus så fanns det redan en brunn så vi satte dit en pump 

 

20170129_114308.jpg

 

 

 

 

som fyllde en tank

20170129_114254.jpg

 

nåt år senare anlade vi en gräsmatta och då skulle vi vattna mycket och se, självtrycket som räckte till dusch var inte

nog för att driva våra vattenspridare så panikköptes en pump till på eftermiddagen som drog vatten direkt från brunnen

20170129_114314.jpg

 

nåt år senare så inhandlades det en ny vattenvärmare till uteköket, o den rackaren nöjde sej inte med självtrycket som dom vi hade inomhus

så då köpte vi (jag) en pump för att sätta fart på vattnet från tanken 5555

20170129_114332.jpg

Så nu 10 nånting år senare har vi tre likadana pumpar o en tank och ja jag mår bättre numera 55555.

Mitt nästa pumpprojekt blir att fimpa brunnen borra djupt och sätta dit en sänkpump samma som vi har på

limeodlingen.

 

 

 

Skulle kanske inte fimpat brunnen;)

Farsan borrare djupbrunn rätt igenom befintliga och fick istället för det utmärkta dricksvattnet pissvatten som knappt gick och dricka.

Nu är det väl inte dricksvatten ni är ute efter i Thailand men en befintlig brunn skulle jag spara om möjligt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man får behov av vattenbil i torkans tider, så tar en sådan ca 3 kubik.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...