Jump to content
IGNORERAD

Är den här Datorn Prisvärd?


hasseryd

Recommended Posts

Processor I5.

minst 8Gb internminne 

 

Skit i allt som inte är i5 eller I7 för samma pengar

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    15

  • Nemo

    10

  • LOSForever

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

W10 är dynga, kickar ut mitt skrivarprogram vid varje större uppdatering.

W 10 har problem med uppdateringarna, på min arbetsdator är inställningarna så att inte uppdatera, men den gjorde så ändå...o hamnde u en hopplös lopp med ett mjukvarulås vi har installerade på arbetsdatorer.

Liknande hände på min privata Windows dator jag hade ett tag.

Men W10 är ett riktigt trevligt OP för att komma från MS, skulle inte tveka på det om jag köpte en ny Windows dator.

4 timmar sedan, skrev wUThai:

Fniss.

 

Min dator är cirka 5 år gammal. Det enda jag uppgraderat är grafikkortet. Inga bekymmer.. spelar alla spel utan problem tunga program flyter på så smidigt utan problem. Att det är skit framför tangentbordet betyder inte att man måste köpa en MAC. :mdr:

Vist du kan och vet vad du ska uppdatera.

Men MAC dator är det inget som slår om man vill ha det bekymmersfritt, men förstår dig som spelnörd 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev 65Selander:

Operativet skall vara Windows 10 allt annat är gammalt skräp som de vill bli av med.

 

Allt annat är bättre skulle jag vilja säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Så är det, tom en core I7 och du slipper bekymra dig för lång framtid, samt minst 8gb interminne.

 

Men har du gott om pengar och vill ha det absolut bekymmerselöst satsa på en MAC.

 

Jag gjorde ett försök att gå över till MS när W10 kom, vilket är trevligt...men har undermåliga uppdateringar som ställer till det.

 

Men trotts det skulle jag alla dagar i veckan kunna köra W10 igen, riktigt trevligt op.

 

Kolla runt på Lazada lite så får du bra prisbild och specar på ett bra sätt.

 

Vad är det för fel på en Chromebook?  Jag har haft en i två år och är helnöjd

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wUThai:

Fniss.

 

Min dator är cirka 5 år gammal. Det enda jag uppgraderat är grafikkortet. Inga bekymmer.. spelar alla spel utan problem tunga program flyter på så smidigt utan problem. Att det är skit framför tangentbordet betyder inte att man måste köpa en MAC. :mdr:

 

5 år? Är det därför som det kommer en massa spydigheter eller är det herrn som har blivit gammal?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Vad är det för fel på en Chromebook?  Jag har haft en i två år och är helnöjd

Ingen aning om vad det är för fel på dem, men kräver väl bla stöndig uppkoppling samt jag tyckte TS nämnde att han inte var intresserad av någon "book"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ingen aning om vad det är för fel på dem, men kräver väl bla stöndig uppkoppling samt jag tyckte TS nämnde att han inte var intresserad av någon "book"

 

Då borde Chromebook vara aktuell.

Man slipper både Microsoft och Apple som måste vara en fördel.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

5 år? Är det därför som det kommer en massa spydigheter eller är det herrn som har blivit gammal?

5 år är inget.

Har en Macbook sen 2009(numera reserv dator), efter en syntetisk HD och max ram så fyller den fortfarande sin funktion.....

Senaste op(fria uppdateringar) i mm.

 

Hade man köpt en Win dator 2009 så hade den väl fortfarande haft W95 5555

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handla inte på Lazada. Gå till en lokal datorbutik där du kan få service och support. Dom har ofta prisvärda paket. Bättre att du tar en bild av ett sådant erbjudande och frågar här än att handla över nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev lasseiudon:

Handla inte på Lazada. Gå till en lokal datorbutik där du kan få service och support. Dom har ofta prisvärda paket. Bättre att du tar en bild av ett sådant erbjudande och frågar här än att handla över nätet.

Lazada är ju utmärkt, allt står ju specat så vad är problemet?

En dator behöver man ju knappst känna på fysiskt, en CoreI5 är vad det är.

Samt priserna är rätt, ofta något billigare än butik.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Då borde Chromebook vara aktuell.

Man slipper både Microsoft och Apple som måste vara en fördel.

Finns det stationära chrome datorer?

TS vill ju ha det, stationär alltså....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Vad är det för fel på en Chromebook?  Jag har haft en i två år och är helnöjd

 

Bristen på lagringsutrymme och behovet av ständig uppkoppling och att man måste nyttja molntjänster för lagring

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Handla inte på Lazada. Gå till en lokal datorbutik där du kan få service och support. Dom har ofta prisvärda paket. Bättre att du tar en bild av ett sådant erbjudande och frågar här än att handla över nätet.

 

Håller med, de säljer ju inte ens gräsklippare eller också så hittar jag inte enligt mig på deras röriga hemsida.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Håller med, de säljer ju inte ens gräsklippare eller också så hittar jag inte enligt mig på deras röriga hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev godbit:

 

Ja det gäller ju att man kan läsa thai. Håller med Stefan om att sidan är kass, som så många andra thaisidor. Även om det finns en knapp att trycka på för att ställa om till engelska, så blir det i bästa fall bara hälften på engelska, resten på thai. Märkligt att de inte klarar av att göra hela sidan på det språk man väljer. :blink:

En site som funkar är http://www.invadeit.com/  (dock inga gräsklippare).  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Surin P3:

Gnälla på Lazada... Hahaa. 

Bästa hemsidan i Thailand. :buba:

 

 

Knappast......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det var ju många tips och kontentan blir nog "Köp inte denna Burk"

Men anars hur är Lazada generelt? Bra ställe att köpa på? och varför skriver dom "Priset sänkt med 50% " det var ju därför jag hmmm fastnade för den Datorn men.....Har den verkligen kostat 12 000 b?

En annan fundering är att låta nån Dataservice firma  bytta/uppgradera en del komponenter på min gamla Burk? Skulle det vara Bra eller Bu? Den är knapt 5 år och Prestandan....vetefaan.. men jag har Win 7?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det var ju många tips och kontentan blir nog "Köp inte denna Burk"

Men anars hur är Lazada generelt? Bra ställe att köpa på? och varför skriver dom "Priset sänkt med 50% " det var ju därför jag hmmm fastnade för den Datorn men.....Har den verkligen kostat 12 000 b?

En annan fundering är att låta nån Dataservice firma  bytta/uppgradera en del komponenter på min gamla Burk? Skulle det vara Bra eller Bu? Den är knapt 5 år och Prestandan....vetefaan.. men jag har Win 7?

 


Lazada fungerar bra har köpt massor där.
Det är ju eg en pool för många leverantörer.
Jag har bara köpt från de leverantörer som erbjuder kontant betalning vid leverans.
Tar oftast 2-3 dagar tills varan levereras vid dörren, hur smidigt som helst.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stopp! 

 

Nu är det faktisk så här att en dator är en maskin som styrs av den som sitter framför den. :waaaht:

Det spelar ingen roll om det är Apple, windows, Linus, UNIX eller google dator om man inte lär sig att använda den på rätt sätt.

Mitt råd? Köp inget dyrt om ni inte vill lära er hur man använder dator. Kunskaper om hur den är uppbyggd och hur den fungerar inuti är inte intressant

för en användare. FUNKTION är ordet. 

 

Ibland ska man veta att om man trycker på F1 så för man HJÄLP! 

Hur många läser där? skulle tippa på att de flesta gissar sig bara fram.

Samma gäller allt annat som har en manual att läsa. Ja den broschyren som följer med eller någon hänvisning till en hemsida som beskriver 

hur prylen fungerar. Jag gissar att det är inte många som var där och läste.

 

Jag gjorde ett litet experiment. Tryckte ut en fullständigt manual till en kamera som många använder Panasonic Lumix

Jag frågade de som använder den hur mycket har de läst och om de vet hur stor är manualen?

Svar: kanske 10 sidor kanske 20 sidor. Nästan ingen läste samtidigt så de flesta kör på auto och säger att bilder är ok.

När jag visade att man kan köra i t.ex. program läge så blir bilder djupare och finare så var det en stor överraskning WOW.

 

Samma gäller datorer och allt annat. Läs om ni orkar i alla fall om de grundläggande funktioner. Sedan finns den ovannämnda F1 hjälpen

 

 

 

20170128_053524.jpg20170128_053529.jpg20170128_053537.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådskaparen blir säkert jätteglad för det inlägget. Det hjälper honom i hans beslut enormt mycket !

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Trådskaparen blir säkert jätteglad för det inlägget. Det hjälper honom i hans beslut enormt mycket !

 

Det kommer att hjälpa de som ger råd också :haha:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev JJC:

Det kommer att hjälpa de som ger råd också :haha:

 

 

Datorn han frågar om är ju så otroligt långsam redan från fabrik så han får all tid i världen att läsa en datorrmanual

 

När läste du själv en datormanual sist och vad innehöll den mer än hur man slår på och av datorn samt vilka portar som finns på den ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...