Jump to content
IGNORERAD

Kan man utnyttja endast returbiljett?


Burken

Recommended Posts

Om jag köper en sista minuten charter billigt från Arlanda till Bkk.

Kan jag då endast utnyttja returresan, dvs flyga hem från Bkk billigt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om jag köper en sista minuten charter billigt från Arlanda till Bkk.

Kan jag då endast utnyttja returresan, dvs flyga hem från Bkk billigt ?

Nej, i regel förfaller hemresan om inte utresan utnyttjas. Och det känner jag till därför att frågan har ställts på forumen många ggr genom åren.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kan man ta endast hemresa om man bor i Thailand och bara vill hem?

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja men berätta det inte i förväg :whistle:

Hmmm, Ovan är inte helt rätt! Jag bokade en ToR ARN-BKK för hemresa den 6:e april, satt sedan och läste här på forumet när denna tråd dök upp.

Blev orolig och kollade upp saken ifråga och mycket riktigt som Kim skrev så förföll min retur biljett då jag inte var med på utresan från ARN.

Nu kan man ju tycka att det var "dumt" att köpa ToR ARN-BKK men min vistelse blev en månad längre än planerad, Och det var billigare med en ToR ARN-BKK än en enkel BKK-ARN alt. ToR BKK-ARN.

Men i min värld så ska det väl ändå inte spela någon roll efter som dom får betalt för en resa som inte utnyttjas...           

Tycker även att det är förj***igt att man inte kan upplysa om detta innan man ska klickar på "Betala" utan väljer att gömma den informationen i det finstilta längst ner i sina resevilkor.

Köpte min biljett när jag var i Thailand av en svensk nätbyrå, då ska det väl inte vara så svårt att kolla varifrån köpet görs och då visa en varning som talar om att det "INTE" går att nyttja endast retur delen...

:diablo::grrrrrr::diablo::kort::kort::kort:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmmm, Ovan är inte helt rätt! Jag bokade en ToR ARN-BKK för hemresa den 6:e april, satt sedan och läste här på forumet när denna tråd dök upp.

Blev orolig och kollade upp saken ifråga och mycket riktigt som Kim skrev så förföll min retur biljett då jag inte var med på utresan från ARN.

Nu kan man ju tycka att det var "dumt" att köpa ToR ARN-BKK men min vistelse blev en månad längre än planerad, Och det var billigare med en ToR ARN-BKK än en enkel BKK-ARN alt. ToR BKK-ARN.

Men i min värld så ska det väl ändå inte spela någon roll efter som dom får betalt för en resa som inte utnyttjas...         

Tycker även att det är förj***igt att man inte kan upplysa om detta innan man ska klickar på "Betala" utan väljer att gömma den informationen i det finstilta längst ner i sina resevilkor.

Köpte min biljett när jag var i Thailand av en svensk nätbyrå, då ska det väl inte vara så svårt att kolla varifrån köpet görs och då visa en varning som talar om att det "INTE" går att nyttja endast retur delen...

:diablo::grrrrrr::diablo::kort::kort::kort:

Ok, jag missförstod. Jag trodde att 2much menade att man endast skulle utnyttja biljetten TILL Thailand nu när läst ordentligt... :sorry:

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar om att person 1 koper tur/retur och skiter i hemresan, da har bolaget 1 plats over pa hemresan, kan da person 2 kopa den for att flyga hem?

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket som är olokiskt gällande flygbiljetter.

För nåt år sedan hade jag retut Bkk- Hel- Arn.

Frågade om det gick att stiga av i helsingfors istället för att flyga vidare till slutdestinationen arlanda men då ville finnair ha 4000 kronor till !. För att jag klivar av tidigare? Jag frågade inte hur de tänkte då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenrisulven

Charterbolagen tillåter inte detta utanför eu..jag har själv mailat å ställt frågan till dom flesta..det gäller även om man meddelar att man inte utnyttjar utresan.anledningen har jag inte fått svar på...kanske någon annan kan skriva å berätta vaför detta funkar till mallis men inte phuket?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Utnyttjade själv ganska nyligen en returbiljet, indhandlat i Sverige: ARN-BKK-CNX-BKK-ARN

Valde att hoppa av i Bangkok på utresan, men åkte hem från Chiang Mai. (Thai Air)

Hade tänkt att höra efter med Thai i BKK, men glömde av det :-)

Inga problem.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

jo GD men nu handlade de om charterbiljett...tyvärr annorlunda

Hälften av inläggen handlar om charter och hälften om linjeflyg :-)

Kommenterade egentligen DatoolBox.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hälften av inläggen handlar om charter och hälften om linjeflyg :-)

Kommenterade egentligen DatoolBox.

mvh GD

Om jag förstår dig rätt, så var du med på utresan men valde att hoppa av i BKK.

I mitt fall så ville jag endast utnyttja retur resan fast det var en ToR ARN-BKK och det gick inte.

Fick vackert inhandla en ny enkel biljett BKK-ARN!... (Och det var med samma j***a flyg  :diablo::diablo: )

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...