Jump to content
IGNORERAD

Boende Koh Chang


Oregistrerad

Recommended Posts

Dags att väcka liv i elefanttråden.

Några år sedan jag var på ön.

Funderar på ett återbesök i slutet på sommaren.

Trivs bra i området mellan Chai Chet/Coconut, Klong Prao, Kai Bae.

 

Någon som kan rekommendera ett hotell i detta vidsträckta område. Nära strand (alltså helst på väster sida om huvudvägen). Max mellanklass, inga lyxhotell. Frukost ej nödvändigt.

Förklara gärna varför du vill rekommendera hotellet.

 

imgres.png

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vist finns det bokningssidor på nätet med recensioner - problemet är ju att man får uppfattningen när man läser dessa att vissa aldrig satt sin fot i Sydostasien tidigare. Att de saknar viss erfarenhet.

Folk klagar på att det är stökigt, nedskräpning, hårda sängar, dålig engelska, dålig service, geckos och syrsor om väsnas osv....

Är mer intresserad av att bilderna på bokningssidan kanske ljuger, att hotellet tar ut "extra avgifter" eller blåser folk som standard till höger och vänster - eller om de glömt berätta att poolen genomgår renovering närmaste 6 månaderna......

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Baan Saikao bodde vi på sist och det var ok ligger ca 100 m söder om Buffalo Bill på White sand Beach

 

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Dags att väcka liv i elefanttråden.

Några år sedan jag var på ön.

Funderar på ett återbesök i slutet på sommaren.

Trivs bra i området mellan Chai Chet/Coconut, Klong Prao, Kai Bae.

 

Någon som kan rekommendera ett hotell i detta vidsträckta område. Nära strand (alltså helst på väster sida om huvudvägen). Max mellanklass, inga lyxhotell. Frukost ej nödvändigt.

Förklara gärna varför du vill rekommendera hotellet.

 

imgres.png

 

 

 

 

Chokdee.JPG

Tjena!

Jag kan rekommendera Chokdee resort, man svänger ner i kurvan mellan Klong Prao och Kai Bae. Enkla men rena och fina bungar, en del med strandutsikt. Det är krypavstånd till det mesta. Det ingår frukost, men den är väl sådär, brukar inte ha vaknat till den. Jag betalade 850 thb i somras, 1000 thb för några veckor sedan. Annars är Kachapol hotel ett bra budget val, ligger dock på fel sida av vägen, nybyggt, rent och snyggt. 950 thb för någon vecka sedan.

//S  

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Stefan:

Chokdee.JPG

Tjena!

Jag kan rekommendera Chokdee resort, man svänger ner i kurvan mellan Klong Prao och Kai Bae. Enkla men rena och fina bungar, en del med strandutsikt. Det är krypavstånd till det mesta. Det ingår frukost, men den är väl sådär, brukar inte ha vaknat till den. Jag betalade 850 thb i somras, 1000 thb för några veckor sedan. Annars är Kachapol hotel ett bra budget val, ligger dock på fel sida av vägen, nybyggt, rent och snyggt. 950 thb för någon vecka sedan.

//S  

 

Bugar och bockar - skall inspekteras!

 

:thumbsup:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Stefan:

 

Annars är Kachapol hotel ett bra budget val, ligger dock på fel sida av vägen, nybyggt, rent och snyggt. 950 thb för någon vecka sedan.

//S  

 

Du upplevde inte att trafiken störde vid Kachapol, då det ligger vid huvudvägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beach Tango Bungalows, gillar det stället som fan ligger 100m mot Bang Bao från Buffalo Bills Steakhouse.

Underbar personal kanon.restaurang på beachen med bra Thai och Falang-käk. Men försök få en bunge mot vattnet, då har du vid högvatten fyra steg till plurret.

 

I mina ögon det bästa stället på Koh Chang.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Odin:

Beach Tango Bungalows, gillar det stället som fan ligger 100m mot Bang Bao från Buffalo Bills Steakhouse.

Underbar personal kanon.restaurang på beachen med bra Thai och Falang-käk. Men försök få en bunge mot vattnet, då har du vid högvatten fyra steg till plurret.

 

I mina ögon det bästa stället på Koh Chang.

 

Hmmm hittar restaurangen på nätet - men du råkar inte ha en länk till bokningssidan för boendet....?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att Agoda eller Booking har, jag satt å letade lite på nätet och dom kom upp flera gånger.

 

Ett minne från det stället är hur jag alltid blir våldsamt irriterad på vågorna första kvällen det låter som om dom slår mot dörren.

Fast efter en timme sover man som en stock, å inser hur jäkla rogivande det är, men snacka om lyxproblem andra natten somnar du innan du lagt huvudet på kudden.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://flora-i-talay-resort-koh-chang.booked.se/

 

Direkt på Beachen. Trivdes mkt bra där.  En enkel promenad på stranden tar dig till en minicentrum med restauranger och en minimart. 

Lugnt o fint. 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-25 at 08:48, skrev C-dude:

http://flora-i-talay-resort-koh-chang.booked.se/

 

Direkt på Beachen. Trivdes mkt bra där.  En enkel promenad på stranden tar dig till en minicentrum med restauranger och en minimart. 

Lugnt o fint. 

 

 

C;D

 

Tack för tipset, ser trevligt ut. Dock verkar det vara helt fullbokat min aktuella period.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...