Jump to content
IGNORERAD

Registreras Svenskt Pn i Thai Imigration?


hasseryd

Recommended Posts

Vi har haft "Stenbordsdiskutioner" om att det går att bara byta Pass om man blir Bannad i Thailand av nån anledning?

Thai Myndigheter registrerar väll aldrig ett Svenskt Personnummer eller?

Passnumret blir ju nytt med nytt Pass och om man då har ett vanligt "son namn" hur kan dom då ha koll på att det är en Bannad men med nytt Pass som vill komma in i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle byta min bankbok i förrgår på Kasikorn Bank för den gamla var "fullskriven"

 

Dom sa "inga problem" om du har ditt pass med mig

 

Det vart stora problem visade det sig för det var inte samma passnummer som när jag tecknade bankkontot (har bytt pass sedan dess) men det löste sig för att tjejens syrra är biträdande kontorschef på den banken och hon kunde intyga att jag var samma man som tecknat kontot från början

 

De var väldigt förvånade att man får ett annat nummer när man byter pass

 

Så det pekar ju på att det du påstår kan vara rätt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag skulle byta min bankbok i förrgår på Kasikorn Bank för den gamla var "fullskriven"

 

Dom sa "inga problem" om du har ditt pass med mig

 

Det vart stora problem visade det sig för det var inte samma passnummer som när jag tecknade bankkontot (har bytt pass sedan dess) men det löste sig för att tjejens syrra är biträdande kontorschef på den banken och hon kunde intyga att jag var samma man som tecknat kontot från början

 

De var väldigt förvånade att man får ett annat nummer när man byter pass

 

Så det pekar ju på att det du påstår kan vara rätt

 

Jag har bytt både kort och bok några gånger samt andra bankärenden där de krävt mitt pass, med olika pass utan problem.....så dessa problem du hade är nog lokala.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag skulle byta min bankbok i förrgår på Kasikorn Bank för den gamla var "fullskriven"

 

Dom sa "inga problem" om du har ditt pass med mig

 

Det vart stora problem visade det sig för det var inte samma passnummer som när jag tecknade bankkontot (har bytt pass sedan dess) men det löste sig för att tjejens syrra är biträdande kontorschef på den banken och hon kunde intyga att jag var samma man som tecknat kontot från början

 

De var väldigt förvånade att man får ett annat nummer när man byter pass

 

Så det pekar ju på att det du påstår kan vara rätt

Nu va det ju immigration och att komma in i landet det handlade om vilket jag tror är rätt stor skillnad på vad det gäller register på oss. Har en kompis som reser hit rätt ofta "sjöman"" och dom klagade på att han reste in för ofta utan visum vid nästa inresa han gjorde så använde han ett annars pass i hopp om att dom inte skulle se hur ofta han reste in men samma sak skaffa ett visum nästa gång du kommer annars kommer du inte in va beskedet.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja (fast man ska ev inte väcka de3n Björn som sover) men varför Registrerar inte Thai myndigheter Pers nr (social security nr )?

Fast ingen som vet vad som Egentligen  gäller ang nytt Pass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Personnummer är väl en udda svensk företeelse? Inget som används som identitet någon annanstans.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev biker:

Personnummer är väl en udda svensk företeelse? Inget som används som identitet någon annanstans.

 

mvh

biker

 

Finns i olika former, även i Thailand får du ett nummer som återkommer på ID, pass , körkort mm

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Personnummer är väl en udda svensk företeelse? Inget som används som identitet någon annanstans.

 

mvh

biker

 

Det verkar finnas i många länder men heter naturligtvis olika i olika länder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personnummer är väl en udda svensk företeelse? Inget som används som identitet någon annanstans.

 

mvh

biker

 


De flesta länder har ändå något liknande, typ "social security number" som aldrig ändras, även i Thailand. På mitt körkort står mitt passnummer, som ju kommer att vara fel när jag byter pass.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har haft "Stenbordsdiskutioner" om att det går att bara byta Pass om man blir Bannad i Thailand av nån anledning?

Thai Myndigheter registrerar väll aldrig ett Svenskt Personnummer eller?

Passnumret blir ju nytt med nytt Pass och om man då har ett vanligt "son namn" hur kan dom då ha koll på att det är en Bannad men med nytt Pass som vill komma in i Thailand?


Alla pass har en lång sifferkod längst ner på fotosidan där flera siffror är identiska på både gamla och nya pass, så de spelar nog ingen roll om man byter pass, dom har nog koll kan man tro....

Skickat från min E2303 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Dragos:


Alla pass har en lång sifferkod längst ner på fotosidan där flera siffror är identiska på både gamla och nya pass, så de spelar nog ingen roll om man byter pass, dom har nog koll kan man tro....

Skickat från min E2303 via Tapatalk
 

 

De enda siffror som verkar vara identiska är personnumret. Resten av siffrorna är ju aktuellt passnummer och sista gilltighetsdag. Så är det på mitt pass i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag säga vad jag hört, så jag vet inte 100% för jag litar inte på källan till 100%

 

En bekant reser mycket in och ut ur Thailand, sjöman i Sverige.

 

Han påstår att de kunde se alla hans resor minst 10 år tillbaka på immigration på Suvvan.

De hade ifrågasatt hans resande utan visum. Han påstod att de kunde se alla hans 79 olika inresor i sin dator.

 

Stämmer det så är det minst tre olika pass han haft under den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

De enda siffror som verkar vara identiska är personnumret. Resten av siffrorna är ju aktuellt passnummer och sista gilltighetsdag. Så är det på mitt pass i alla fall.


Ja så är det, men jag skulle inte tro att några siffror är oviktiga i sammanhanget, framförallt inte personnumret...

Skickat från min E2303 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag säga vad jag hört, så jag vet inte 100% för jag litar inte på källan till 100%

 

En bekant reser mycket in och ut ur Thailand, sjöman i Sverige.

 

Han påstår att de kunde se alla hans resor minst 10 år tillbaka på immigration på Suvvan.

De hade ifrågasatt hans resande utan visum. Han påstod att de kunde se alla hans 79 olika inresor i sin dator.

 

Stämmer det så är det minst tre olika pass han haft under den tiden.


Så är det.....jag krånglade till det för några år sedan, hade non im visum i gamla passet som jag bytte till nytt i Sverige det var det ett par månader kvar pp, eftersom jag skulle åka en kort tur till Thailand och inte tänkte mig för så makulerade jag det gamla passet med visum i. När jag kom till Im på Suvan så körde deras system ihop sig ordentligt, de var trevliga men sa det var lite bekymmer, jag fick följa med in på sidan o där visade de mig mina resor i skärmen typ 15 år tillbaka. När en chef senare kom så kunde hon lösa det hela och jag kom in i landet.
Så de har 100% koll, så byta pass har ingen betydelse för systemen.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tidigare gick det. Jag fick för en 10-15 år sedan berättat för mig av en kille som haft knark på sig (som enligt honom en brud han kände gett honom när hon flydde från polisen) och åkt dit. Tror han drog från landet och bytte sedan namn i Sverige och återkom som en annan person utan problem.

 

Tror dock att det ändrats i och med fatprernas intåg.

Och att immigration har ganska bra koll.

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant till mig blev banned 1 år pga overstay och utslängd. Väl hemma skaffade han nytt pass OCH visum. Glad i hågen tog han Och drog ner. Tvärstopp i IM på suvvan, no no no, you are banned 1 year!

Så visst fasen har de koll. Nu har de väl datorer på de flesta landgränser också? Ingen idée att försöka knata över eller tåget kanske?

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

En bekant till mig blev banned 1 år pga overstay och utslängd. Väl hemma skaffade han nytt pass OCH visum. Glad i hågen tog han Och drog ner. Tvärstopp i IM på suvvan, no no no, you are banned 1 year!

Så visst fasen har de koll. Nu har de väl datorer på de flesta landgränser också? Ingen idée att försöka knata över eller tåget kanske?

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

Om man tvunget vill in så finns det ju alltid sätt att komma in... är en lång gräns... :waaaht:

Men då blir det ju ännu värre om man sedan blir upptäckt.

Är nog bättre att bita i det sura äpplet och vänta 1 år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...