Jump to content
Moipenyang

Småhus

Recommended Posts

Tallviking
4 minuter sedan, skrev thomas001:

Och var står det att dom gillar Svensk furu. Orkar inte tjata med dig mer. Du är välkommen alla dagar i veckan för att att kolla vår tioåriga friggebod. Hittar du termitangrepp på den,så bjuder jag på boende,middag och så mycket du orkar att äta och dricka.

Dom hävdar att det du sa om att dom äter teak utan problem inte stämmer men dom kanske inte vet lika mycket som du i detta ämne ?

Hävdar inte att du ljuger men jag tror det finns väldigt delade meningar bland experter världen över om termiter

Därför reagerade jag på din kategoriska sågning av mina kunskaper för bevisligen finns inte sådana kategoriska kunskaper ens bland experter som har detta som yrke.

Soengsang

Dom hävdar att det du sa om att dom äter teak utan problem inte stämmer men dom kanske inte vet lika mycket som du i detta ämne ?

Hävdar inte att du ljuger men jag tror det finns väldigt delade meningar bland experter världen över om termiter

Därför reagerade jag på din kategoriska sågning av mina kunskaper för bevisligen finns inte sådana kategoriska kunskaper ens bland experter som har detta som yrke.

Jag brukar tro på dig i mycket då jag vet att du är påläst, särskilt inom vissa områden.

Men att du har sån koll på detta, när han beviserligen har en furustuga utan termitangrepp efter 10 år.
  • Fint 2

Tallviking
Precis nyss, skrev Soengsang:

Jag brukar tro på dig i mycket då jag vet att du är påläst, särskilt inom vissa områden.

Men att du har sån koll på detta, när han beviserligen har en furustuga utan termitangrepp efter 10 år.

Jag har aldrig påstått att jag är expert på detta men jag lyssnar på dom som är experter och dom är tydligen inte överens om vilka träslag termiter gillar/ratar mest

thomas001
7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du sågade min bild och mitt påstående att TS ev. kan inhandla en friggebod från Sverige med att nordisk furu/tall omedelbart käkas upp av termiter. Men snälla rara ge dig nu!! Jag har en tioårig friggebod utan termitangrepp!!! Har fått bekräftat från andra importorer att dom har samma uppfattning!!!!!!!!!!!!

Ev. har alla vi fel(inte bara jag utan importorer som tar hit skeppslaster av furu/tall varje dag)....och du har rätt. Men som sagt var,du är välkommen att bevisa att jag har fel!

• Ge karma 1
  • Fint 6

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Fritz:

"Enligt en studie utförd av University of Florida, är furu kärnved en av de minst gynnade träslag för termiter att äta"

http://www.idoexist.com/vad-vaxter-forhindra-termiter/

Termitologen Fritte Lindeman

Du ser. Inte ens experter inom USA är ense !

Tallviking
5 minuter sedan, skrev thomas001:

Du sågade min bild och mitt påstående att TS ev. kan inhandla en friggebod från Sverige med att nordisk furu/tall omedelbart käkas upp av termiter. Men snälla rara ge dig nu!! Jag har en tioårig friggebod utan termitangrepp!!! Har fått bekräftat från andra importorer att dom har samma uppfattning!!!!!!!!!!!!

Ev. har alla vi fel(inte bara jag utan importorer som tar hit skeppslaster av furu/tall varje dag)....och du har rätt. Men som sagt var,du är välkommen att bevisa att jag har fel!

Din läskunnighet är inte på topp

Jag försöker påstå att experterna inte är ense. Jag har inte hävdat att du har fel

Boa52
3 minuter sedan, skrev thomas001:

Termiter äter celluosa som finns i trä och kan smälta det med hjälp i magen men dom som häst myror

som inte äter utan bygger bon i träet behöver vatten, utan vatten, fukt, inga termiter

• Fint 1

Moipenyang
1 timme sedan, skrev Krille:

Just "trähusen" är i första hand en statussymbol och jag tror inte att de är så lämpliga om du söker ett enkelt och billigt övernattningshus. Dels för att de är dyra jämfört med normala hus men också för att de kommer att kräva en hel del underhåll.

/Krille

Vi håller på och bygger ett litet komplex med cafe/mathak bla annat och vill ha nått sjysst utseendemässigt för nån som sover över där. Ska byggas bungalows senare också men behöver nån snabb lösning nu.

• Fint 1

Fritz
2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du ser. Inte ens experter inom USA är ense !

Experterna kanske ser skillnad på långsamväxande Svensk fura och Southern yellow pine vilket inte du verkar göra eftersom du gör den jämförelsen. Skillnad som natt och dag juh.

Fritz..

• Fint 3

Tallviking
2 minuter sedan, skrev thomas001:

Ledsen. Jag kan både läsa och skriva! Var vänlig att inte ha lågvatten som personangrepp när du blir inmålad i ett horn!

Kan påminna dig om att du hävdade i ditt forsta inlägg:  mumma for termiter!

Jag skrev den här raden:

Hur får du det till att jag försöker bevisa att du har fel ?

Tallviking
1 minut sedan, skrev Fritz:

Experterna kanske ser skillnad på långsamväxande Svensk fura och Southern yellow pine vilket inte du verkar göra eftersom du gör den jämförelsen. Skillnad som natt och dag juh.

Fritz..

Tänkte mer på påståendet om teak också som var tvärt emot andras påstående

Boa52
37 minuter sedan, skrev thomas001:

Och var står det att dom gillar Svensk furu. Orkar inte tjata med dig mer. Du är välkommen alla dagar i veckan för att att kolla vår tioåriga friggebod. Hittar du termitangrepp på den,så bjuder jag på boende,middag och så mycket du orkar att äta och dricka.

Svensk furu är poröst virke så var jag termit skulle jag angripa det före teak, Celulosa finns i båda träslagen,

fukthalten avgör som alla andra djur behöver dom vatten

• Fint 1