Jump to content
thomas001

Ny familjemedlem?

Recommended Posts

Fredman

"Bestämma oss under dagen" Ha ha tror att du redan är såld. Ser ju jättefin ut.

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thomas001

Då har man inhandlat en ny familjemedlem. Betalt handpenning precis nyss.

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Alarik
3 minuter sedan, skrev thomas001:

Då har man inhandlat en ny familjemedlem. Betalt handpenning precis nyss.

Ny familjemedlem?

Bort med frågetecknet i rubriken, eller ignorera det, och fortsätt att berätta för oss om den nya familjemedlemmen.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
3 timmar sedan, skrev thomas001:

Vi letar efter en ny hundvalp. Helst en Schäfer. Tyvärr finns det ingen här som foder upp denna ras. Frun letar på nätet och det finns en uppsjo med Thailändska kennlar runt om i landet. Efter ett par dagars letande har vi hittat en aspirant. Det finns lite olika sätt att genomfora kopet här i Thailand. Litar man på kontakten man fått via nätet, så betalar man en handpenning. Sen får man hämta valpen tidigast efter 45 dagar. (lite tidigt tycker jag) Sen verkar det som om alla kennlar vi varit i kontakt med ofta skickar valpar med specialtransport. Man får betala 500 Baht for en bur och 500-1000 Baht for transporten. Samtliga säger att dom transprteras i Pickup eller mindre lastbil med air-con. Det är inte aktuellt for oss...vi hämtar själva.

Den bild fick vi i morses av en Kennel.  Vi ska bestämma oss under dagen.

schäfer.jpg

Ja hämta själv. Fick med egna ögon se två stackars hundar i bur som fått värmeslag på flak med kåpa.

Rastplats norr om Bangkok. De sprang in på toaletten med båda hundarna, hällde vatten och gjort HLR på dem.

En av dem kom igång, men den andra dog tyvärr.

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thomas001

8 minuter sedan, skrev lillamannen:

Hoppas din Schäfer (många Schäfer ägare kan ej ens stava till det) EJ blir filmhund.

Jag har haft 5 Schäfer hundar tidigare och ska ha en till, när jag vet vart jag ska bo stadigvarande så småningom.

http://www.tmz.com/2017/01/18/a-dogs-purpose-german-shepherd-abuse-video/

Har haft hund i hela mitt liv. Nu har jag en schäfer och en gatukorsning mellan labrador och rottwiler. Gatukorsningen är 10 bast och har inte så långt kvar. Därför har vi letat efter en ny valp. 

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Galten

Grattis till nya familjemedlemmen.

Tyvärr gör vårat resande omöjligt och ha djur.

En dvärghamster är allt vi kan klara av.

En livlig krabat dock.

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Naam kaeng

Vilken fin jycke! Lycka till!

:thumbsup:

Spiderman känns som en udda varelse, bland BeerChang och Sangsom. Hon borde väl heta HongThong, Leo eller nått.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
janne_h

Grattis! Han ser go ut.
Se till nu bara att ha koll på honom så han får alla sprutor han behöver för att växa sig stor och stark. Då Thailand har mycket bakterier som kan ställa till det för en liten valp.
I övrigt så ska nog dom andra hundarna kunna hjälpa till att få stil på honom när han växer upp.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
schmar
8 timmar sedan, skrev thomas001:

Fan vad jag trivs hos min nya familj!IMG_20170206_170638.jpg

Sover gott gör jag här i soffan!

IMG_20170206_170616.jpg

Sådan hund sådan husse !!! 

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Seaserpent

Lycka till med vovven!

Försöker lirka med frugan att skaffa en ny katt, men icke. Grabben vill han hund men frugan gillar inte jyckar och själv gillar jag endast andras jyckar. har alltid haft katt och det saknas liksom i familjen. En Ragdoll hade varit perfekt för lägenheten.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thomas001
11 timmar sedan, skrev janne_h:

Grattis! Han ser go ut.
Se till nu bara att ha koll på honom så han får alla sprutor han behöver för att växa sig stor och stark. Då Thailand har mycket bakterier som kan ställa till det för en liten valp.
I övrigt så ska nog dom andra hundarna kunna hjälpa till att få stil på honom när han växer upp.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Inga problem. Fick med den s.k vaccinationsboken från kenneln. Den är bara att fortsätta och följa.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy