Jump to content
IGNORERAD

Ny familjemedlem?


thomas001

Recommended Posts

Vi letar efter en ny hundvalp. Helst en Schäfer. Tyvärr finns det ingen här som foder upp denna ras. Frun letar på nätet och det finns en uppsjo med Thailändska kennlar runt om i landet. Efter ett par dagars letande har vi hittat en aspirant. Det finns lite olika sätt att genomfora kopet här i Thailand. Litar man på kontakten man fått via nätet, så betalar man en handpenning. Sen får man hämta valpen tidigast efter 45 dagar. (lite tidigt tycker jag) Sen verkar det som om alla kennlar vi varit i kontakt med ofta skickar valpar med specialtransport. Man får betala 500 Baht for en bur och 500-1000 Baht for transporten. Samtliga säger att dom transprteras i Pickup eller mindre lastbil med air-con. Det är inte aktuellt for oss...vi hämtar själva.

 

Den bild fick vi i morses av en Kennel.  Vi ska bestämma oss under dagen.

schäfer.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thomas001:

Då har man inhandlat en ny familjemedlem. Betalt handpenning precis nyss.

 

Ny familjemedlem?

 

Bort med frågetecknet i rubriken, eller ignorera det, och fortsätt att berätta för oss om den nya familjemedlemmen.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Vi letar efter en ny hundvalp. Helst en Schäfer. Tyvärr finns det ingen här som foder upp denna ras. Frun letar på nätet och det finns en uppsjo med Thailändska kennlar runt om i landet. Efter ett par dagars letande har vi hittat en aspirant. Det finns lite olika sätt att genomfora kopet här i Thailand. Litar man på kontakten man fått via nätet, så betalar man en handpenning. Sen får man hämta valpen tidigast efter 45 dagar. (lite tidigt tycker jag) Sen verkar det som om alla kennlar vi varit i kontakt med ofta skickar valpar med specialtransport. Man får betala 500 Baht for en bur och 500-1000 Baht for transporten. Samtliga säger att dom transprteras i Pickup eller mindre lastbil med air-con. Det är inte aktuellt for oss...vi hämtar själva.

 

Den bild fick vi i morses av en Kennel.  Vi ska bestämma oss under dagen.

schäfer.jpg

 

Ja hämta själv. Fick med egna ögon se två stackars hundar i bur som fått värmeslag på flak med kåpa.

Rastplats norr om Bangkok. De sprang in på toaletten med båda hundarna, hällde vatten och gjort HLR på dem.

En av dem kom igång, men den andra dog tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

8 minuter sedan, skrev lillamannen:

Hoppas din Schäfer (många Schäfer ägare kan ej ens stava till det) EJ blir filmhund.

 

Jag har haft 5 Schäfer hundar tidigare och ska ha en till, när jag vet vart jag ska bo stadigvarande så småningom.

 

 

http://www.tmz.com/2017/01/18/a-dogs-purpose-german-shepherd-abuse-video/

Har haft hund i hela mitt liv. Nu har jag en schäfer och en gatukorsning mellan labrador och rottwiler. Gatukorsningen är 10 bast och har inte så långt kvar. Därför har vi letat efter en ny valp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kl. 05.00 i morses drog jag och frun till Lampang. En kort resa på 30 mil enkel väg. Kom tbx nyss med vår nya familjemedlem. Han fick namnet SangSom i bilen på väg hem.

 

Kennelägaren motte upp oss strax utanfor sin bostad med denna varelse. Knappt 2 månader och  6,5 kg.

Är detta min nya matte?

sang1.jpg

 

Va fan ska jag sitta/ligga i den korgen hela vägen hem?

sang.jpg

 

Här sover jag gott när Husse kor hem.

sang2.jpg

 

Hemma! Har hälsat på mina nya broder. Spiderman och BeerChang. Här funkar det att vila middag efter att ha fått lite käk i magen.

sang3.jpg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till nya familjemedlemmen.

Tyvärr gör vårat resande omöjligt och ha djur.

En dvärghamster är allt vi kan klara av.

En livlig krabat dock.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fin jycke! Lycka till!

 

:thumbsup:

 

Spiderman känns som en udda varelse, bland BeerChang och Sangsom. Hon borde väl heta HongThong, Leo eller nått.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Han ser go ut.
Se till nu bara att ha koll på honom så han får alla sprutor han behöver för att växa sig stor och stark. Då Thailand har mycket bakterier som kan ställa till det för en liten valp.
I övrigt så ska nog dom andra hundarna kunna hjälpa till att få stil på honom när han växer upp.




Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev thomas001:

Fan vad jag trivs hos min nya familj!IMG_20170206_170638.jpg

Sover gott gör jag här i soffan!

IMG_20170206_170616.jpg

 

Sådan hund sådan husse !!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med vovven!

Försöker lirka med frugan att skaffa en ny katt, men icke. Grabben vill han hund men frugan gillar inte jyckar och själv gillar jag endast andras jyckar. har alltid haft katt och det saknas liksom i familjen. En Ragdoll hade varit perfekt för lägenheten.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev janne_h:

Grattis! Han ser go ut.
Se till nu bara att ha koll på honom så han får alla sprutor han behöver för att växa sig stor och stark. Då Thailand har mycket bakterier som kan ställa till det för en liten valp.
I övrigt så ska nog dom andra hundarna kunna hjälpa till att få stil på honom när han växer upp.




Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

Inga problem. Fick med den s.k vaccinationsboken från kenneln. Den är bara att fortsätta och följa.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Vilken fin jycke! Lycka till!

 

:thumbsup:

 

Spiderman känns som en udda varelse, bland BeerChang och Sangsom. Hon borde väl heta HongThong, Leo eller nått.

 

 

 

 

 

Leo och HongTong går bort. Gillar ingen av dessa drycker........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev thomas001:

Leo och HongTong går bort. Gillar ingen av dessa drycker........

Pripps, då?:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tuborg guld då fast utan Tuborg då. 

Eller. 

Carlsberg guld fast utan Carlsberg då 

;-) (b) 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Pripps bort. Falcon duger!

Falcon Bayern, sitt!! Gå till korgen, gå fot, japp! Hämta bira åt papi nu!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon! Kollar in mina bröder när dom är ute och skiter. Jag sover i husses sängkammare på nätterna. Jag är ju knappt 2månader men har redan lärt mig att gnälla mitt i natten så husse vaknar och tar med mlg ut och skiter och pissar. Verkar som husse är stolt över att jag redan fattar att skita gör man utomhus.

IMG_20170209_072125.thumb.jpg.92564f5606cb3baca3ee348a787d2c4c.jpg

IMG_20170209_072241.thumb.jpg.bfa13902548003bf8bfc5d5c1fd1adee.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon! Tredje natten utan att skita och pissa i husses sängkammare. Jag är nog en rumsren valp nu! Väckte husse kl.4 i natt för mina behov. Nu smaskar man på ett tuggben.

IMG_20170210_082205.thumb.jpg.c17137325f574f1254719017fbc1df04.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

I lordags car kommunvetrinären här och kollade mig. Hon sa att jag verkade helt ok. Har ju fått några sprutor tidigare där jag bodde på kenneln. Matte kopte en massa olika vaccin av 

veterinären till mig. Så igår var det dax for en ny spruta. 

 

Här är min bok.

va2.thumb.jpg.da0e0d684369405a0bab12e908764c5b.jpg

 

Dessa två ska jag få idag.

 

va5.thumb.jpg.ee660eb664b127adb7332830f2de6806.jpg

 

Matte fixar till sprutan. Hon har gått en kort utbildning for några år sedan. Tidigare gav hon alla hundar i byn olika sprutor även till kor och grisar. Matte är duktig.

va.thumb.jpg.d594d88470942aa4af3d181bb23e83fd.jpg

 

Här får jag min spruta. Lite ont gjorde det!

 

va1.thumb.jpg.950af8d9684375fb0f1c61c3692cc6d7.jpg

 

Nu är jag ok igen!

va6.thumb.jpg.1a76ca8fca9aba826f0eed6d3afbe510.jpg

 

Nästa månad är det dax for spruta mot rabies.

va4.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag fyller jag 2 månader, husse har lärt mlg att sitta på kommando.

IMG_20170217_080034.thumb.jpg.f5906b848788389b1dbfe42d185a7c0d.jpg

Fick ett mumsigt tuggben.

IMG_20170217_080249.thumb.jpg.a6dd45bb22766cc40b5b335b3e7aebec.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...