Jump to content
IGNORERAD

Köpa begagnade bilar eller mc


Katrider

Recommended Posts

Skulle vilja vet hur och var man kan hitta begagnade fordon.

Och då kanske helst mc.

Kanske Enduro hoj om det finns.

Har haft några sidor förut, men dom har jag slarvat bort.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Katrider:

 

Skulle vilja vet hur och var man kan hitta begagnade fordon.

Och då kanske helst mc.

Kanske Enduro hoj om det finns.

Har haft några sidor förut, men dom har jag slarvat bort.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

 

Om det är i Thailand du menar så Truk2hand där hittar du allt men du måste ha en som kan läsa Thai.

Har köpt 2 gamla mc och en tuktuk därifrån när vi varit i Sverige och leverans till vårt hus och allt har gått bra

Leverans till Thaihuset menar jag fast vi var i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är i Thailand du menar så Truk2hand där hittar du allt men du måste ha en som kan läsa Thai.

Har köpt 2 gamla mc och en tuktuk därifrån när vi varit i Sverige och leverans till vårt hus och allt har gått bra

Leverans till Thaihuset menar jag fast vi var i Sverige


Är I Thailand jag menar.
Tänkte kolla lite hur marknaden ser ut.
Då kanske främst mc, vet inte om man vågar köpa en begagnad bil i Thailand.
Verkar vara lite si och så med servade av bilar.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Katrider:


Är I Thailand jag menar.
Tänkte kolla lite hur marknaden ser ut.
Då kanske främst mc, vet inte om man vågar köpa en begagnad bil i Thailand.
Verkar vara lite si och så med servade av bilar.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
 

Jag köpte för många år sedan en begagnad bil i Thailand. Billigt med tanke att jag bara behöver ta mig hit eller ditt. Renoverad motor genomgången drivlina.

Jag skulle ju ändå bara använda den en eller två månader per år. Jag var mycket nöjd. Dessutom firma lovade billigt service varje gång innan jag skulle till Thailand och billen skulle stå vid flygplatsen i CNX och vänta på oss.

Det funkade i två år till någon i släkten i Thailand ville låna bil en gång? Ok inga problem. Kör.

Nästa gång jag kom till ingen bil. Den står på landet med sönderkörd motor och släkten ville att jag fixar den snabbt för att de behöver låna bil igen.

Bilen står än idag på samma ställe utan att motor är fixad. 

Sedan köpte jag en Toyota Yaris från en bil uthyrningsfirma bilen är parkerad hos de. de survar den vid behöv och ställer på flygplasten om jag är på väg till CNX.

De har lånat bilen någon gång då de hade brist på bilar men som sagt rent, servad och fint skick.

Ingen släkt får köra den inte och jag är mycket nöjd.

 

 

Bil 1.

 

P3260318.JPGP3260319.JPG

 

Bil 2.

P1230116a.JPG

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

www.taladrod.com finns som app också. Allt på Thai men går att förstå efter ett tag. Alltid runt 500 nya bilar per dag. Bra att jämföra inte minst prisbilden på intressanta fordon.

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-20 at 12:15, skrev JJC:

 

Det funkade i två år till någon i släkten i Thailand ville låna bil en gång? Ok inga problem. Kör.

Nästa gång jag kom till ingen bil. Den står på landet med sönderkörd motor och släkten ville att jag fixar den snabbt för att de behöver låna bil igen.

Bilen står än idag på samma ställe utan att motor är fixad. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ja vissa thai kan nog förstöra ett järnspett, nä nu va jag orättvis, men om sanningen ska fram så är nog de flesta rätt dåliga att sköta å serva sina bilar, sett många relativt nya pickisar som är skapligt nedgångna 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev in-ka:

ja vissa thai kan nog förstöra ett järnspett, nä nu va jag orättvis, men om sanningen ska fram så är nog de flesta rätt dåliga att sköta å serva sina bilar, sett många relativt nya pickisar som är skapligt nedgångna 

 

Dom sköter dom rent visuellt (tvättar och polerar) men skiter i den mekaniska servicen som egentligen är den viktigaste

 

Syskonen har en Nissa Tiida som har LPG-gasinstallation. Var ute och körde den häromdagen och snackade med ena syrran

 

Hon sa att det satt en ny motor i den nu för den gamla skar (bilen är bara några år gammal och har gått 12000 mil

 

Frågade vad som hände och inte utan misstanke hade dom bara tankat och kört tills den rasade

 

Upptäckte också att det var ett lagerljud fram (troligen hjullagret eller bärlagret till höger drivaxel) och det var det ingen annan som hört

Fick dom att beställa tid på verkstan för felsökning

 

Med gasdrift blir servicen ännu viktigare. Så det lilla dom tjänade med gasdriften har nu ersatt av riktigt höga extrakostnader

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Dom sköter dom rent visuellt (tvättar och polerar) men skiter i den mekaniska servicen som egentligen är den viktigaste

 

Syskonen har en Nissa Tiida som har LPG-gasinstallation. Var ute och körde den häromdagen och snackade med ena syrran

 

Hon sa att det satt en ny motor i den nu för den gamla skar (bilen är bara några år gammal och har gått 12000 mil

 

Frågade vad som hände och inte utan misstanke hade dom bara tankat och kört tills den rasade

 

Upptäckte också att det var ett lagerljud fram (troligen hjullagret eller bärlagret till höger drivaxel) och det var det ingen annan som hört

Fick dom att beställa tid på verkstan för felsökning

 

Med gasdrift blir servicen ännu viktigare. Så det lilla dom tjänade med gasdriften har nu ersatt av riktigt höga extrakostnader

 

 

jo det stämmer nog, jag pratade med min svägerska för några år sedan om service på deras gamla bil och frågade om dom bytt kamrem, men icke, hon förklarade det med att om motorn gick sönder så fick man byta motor, ja å hon är ändå lärare, man tar sej för pannan många gånger i det här landet, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde du inte tala om var i Thailand du bor. Inte långt ifrån där jag bor i Udon Thani finns en stor begagnathandlare för MC. Tycker själv att det borde kännas säkrare att handla ifrån ett stort företag på orten än på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde du inte tala om var i Thailand du bor. Inte långt ifrån där jag bor i Udon Thani finns en stor begagnathandlare för MC. Tycker själv att det borde kännas säkrare att handla ifrån ett stort företag på orten än på nätet.


Är Surin som är min bas i Thailand.
Fast nu är det mest att se en prisbild som jag är ute efter.
Iallafall när det gäller bilköp, nån motorbike kan det kanske bli.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...