Jump to content
IGNORERAD

Turistvisum 60 dagars och gift i Thailand


nissehult_13

Recommended Posts

Hej

Jag har idag varit på immigration och förlängt mitt turistvisa med 60 dagar, så nu har jag fått 5 månader utan att lämna Thailand.

Att detta går visste jag inte men sist jag var där och förlängde mina 60 dagar med 30 dagar så sa de att jag kunde förlänga med 60 dagar till pga att jag va gift/registrerat giftemål i Thailand.

Gjorde det i Phichit och det tog ca 20 minuter.

 

Hoppas det kan hjälpa någon.

 

/Bengt

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har idag varit på immigration och förlängt mitt turistvisa med 60 dagar, så nu har jag fått 5 månader utan att lämna Thailand.

Att detta går visste jag inte men sist jag var där och förlängde mina 60 dagar med 30 dagar så sa de att jag kunde förlänga med 60 dagar till pga att jag va gift/registrerat giftemål i Thailand.

Gjorde det i Phichit och det tog ca 20 minuter.

 

Hoppas det kan hjälpa någon.

 

/Bengt



Är du gift kan du ju ansöka om ett non immigrant multiple 1 års visum.som ger dig 3 månader på varje inresa.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev nissehult_13:

Hej

Jag har idag varit på immigration och förlängt mitt turistvisa med 60 dagar, så nu har jag fått 5 månader utan att lämna Thailand.

Att detta går visste jag inte men sist jag var där och förlängde mina 60 dagar med 30 dagar så sa de att jag kunde förlänga med 60 dagar till pga att jag va gift/registrerat giftemål i Thailand.

Gjorde det i Phichit och det tog ca 20 minuter.

 

Hoppas det kan hjälpa någon.

 

/Bengt

 

Det betyder ju att du måste göra en 90-dagars rapportering på Immi. Glöm ej.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Det betyder ju att du måste göra en 90-dagars rapportering på Immi. Glöm ej.   :)

 

Tror han menar totalt 5 månader.

60+30+60

 

Ingen rapportering behövs för de sista 60 dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Tror han menar totalt 5 månader.

60+30+60

 

Ingen rapportering behövs för de sista 60 dagarna.

 

Jo men måste han inte göra en rapport om han inte har lämnat landet efter 90 dagar?

 

  • The notification of staying in the Kingdom over 90 days is in no way equivalent to a visa extension.
  • If a foreigner staying in the kingdom over 90 days without notifying the Immigration Bureau or notifying the Immigration Bureau later than the set period, a fine of 2,000.- Baht will be collected. If a foreigner who did not make the notification of staying over 90 days is arrested, he will be fined 4,000.- Baht.
  • If a foreigner leaves the country and re-enters, the day count starts at 1 in every case.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Tror han menar totalt 5 månader.

60+30+60

 

Ingen rapportering behövs för de sista 60 dagarna.

Det är helt rätt Surin P3. Jag har fått 60+30+60 dager och ingen rapportering krävs.

/Bengt

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Jo men måste han inte göra en rapport om han inte har lämnat landet efter 90 dagar?

 

  • The notification of staying in the Kingdom over 90 days is in no way equivalent to a visa extension.
  • If a foreigner staying in the kingdom over 90 days without notifying the Immigration Bureau or notifying the Immigration Bureau later than the set period, a fine of 2,000.- Baht will be collected. If a foreigner who did not make the notification of staying over 90 days is arrested, he will be fined 4,000.- Baht.
  • If a foreigner leaves the country and re-enters, the day count starts at 1 in every case.

 

Jo, fast han har ju varit på Immigrationen efter 60 dagar och efter 30 dagar och lämnar förmodligen landet efter de sista 60 dagarna han nyss fått.

 

Så ingen ytterligare rapportering krävs.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Jo, fast han har ju varit på Immigrationen efter 60 dagar och efter 30 dagar och lämnar förmodligen landet efter de sista 60 dagarna han nyss fått.

 

Så ingen ytterligare rapportering krävs.

 

Jo men har han lämnat in en TM47 (90-dagars anmälan) ? Andra göromål hos dem har ingenting med detta att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Jo men har han lämnat in en TM47 (90-dagars anmälan) ? Andra göromål hos dem har ingenting med detta att göra.

 

TM47 gäller för de som har Non Immigrant extension/förlängning.

Så med turistvisum har man inget att göra med 90 dagars rapporteringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...