Jump to content
IGNORERAD

Thailands sexindustri kritiseras av turismminister


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands ökända sexindustri möter kritik från landets turismminister, som vill att landet ska göra sig av med de allmänt förekommande bordellerna.
De som arbetar i industrin säger att hinder för kommersiella sextjänster skulle försämra en redan vacklande ekonomi, som kämpat för att återhämta sig sedan 2014. Turismminister Kobkarn Wattanavrangkul hävdar å andra sidan att "turister kommer inte till Thailand för något sådant. De kommer hit för den vackra kulturen. Vi vill att Thailand ska handla om kvalitetsturism. Vi vill ha bort sexindustrin."
Prostitution är illegalt i Thailand, men lagen ignoreras konsekvent. Experter säger att det kommer vara svårt för Thailand att göra sig av med en så pass förankrad industri, som tillhandahåller inkomster till otaliga mängder tjänstemän och poliser. Förra månaden utförde polisen tillslag mot flertalet bordeller i större städer, i vad som beskrevs som en rutinoperation. Polisen uppgav att man sökte efter inrättningar med minderåriga samt illegala migrantarbetare, och hävdade att det inte fanns någon koppling till turismministerns mål att bli av med Thailands sexindustri.

 

s2.reutersmedia.net.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    6

  • Mankan

    4

  • frogfish

    3

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo, turistdelen av sexindustrin är ju enorm..... motsvarar den 5%?

Som vanligt börjar vi sopa trappan nerifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, turistdelen av sexindustrin är ju enorm..... motsvarar den 5%?

Som vanligt börjar vi sopa trappan nerifrån?

Meenar du 5% Turistkunder/95% Thaikunder?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hasseryd:

Meenar du 5% Turistkunder/95% Thaikunder?

Nåt sånt. Den allra största delen av prostitution i Thailand är riktad till thailändare. Och det är inom de delarna nästan alla vidriga avarter av detta som barn och slavar existerar. Jag säget inte att turistdelen av denna industri är snövit, men det är en droppe i havet.

 

Men att få Thailand att erkänna detta är ju som att få svenska feminister att erkänna vad som ligger bakom de ökande problemen med sexuellt våld i Sverige, för alla vet ju att det enbsrt är svenskar som blivit aggresivare och anmälningsbenägenheten som ökat....

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev burrabus:

Vad är det för fel på ett gammalt hederligt arbete ligga till sig pengarna

Skulle du vilja att din dotter t.ex ligger med en 65 åring för att få lite mat för dagen till familjen?

Jag känner några dammer som jobbar i den industri. Jag har även hjälp några att komma ifrån genom att skaffa till de utbildning och fixa sysselsättning så att de kan försörja sig.

Ingen av de som jobbar i den branschen är lycklig eller glad även om det ser ut som de är det. Det är bara spel.

Jag har fått vänner för livet som älskar mig verkligen. 

Jag kritiserar ingen vill bara att folk tänker innan vilka konsekvenser leder det till. De mår skitdåligt inombords.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev JJC:

Skulle du vilja att din dotter t.ex ligger med en 65 åring för att få lite mat för dagen till familjen?

Jag känner några dammer som jobbar i den industri. Jag har även hjälp några att komma ifrån genom att skaffa till de utbildning och fixa sysselsättning så att de kan försörja sig.

Ingen av de som jobbar i den branschen är lycklig eller glad även om det ser ut som de är det. Det är bara spel.

Jag har fått vänner för livet som älskar mig verkligen. 

Jag kritiserar ingen vill bara att folk tänker innan vilka konsekvenser leder det till. De mår skitdåligt inombords.

Enl en del Thailändskor man pratat med så visst finns de de som jobbar med detta för att det är ett lätt arbete om man jämför med hårt fysiskt arbete.

De tycker då att det är okey och ser det inte så hemsk att låta en farang svettas en stund...

 

Hur det är i verkligheten på barerna har jag ingen egen erfarenhet av då jag aldrig köp sex eller hängt på nån Thaibar...

Men vi har säkert en hel del "Glenn, 30 grader i februari" killar på MPR som kan ge en detaljerad romantisk bild av barbrudar.

 

Edit: Kanske skulle skriva lite om trådens topic också, jo det är nog bra att rensa upp lite och stänga ner de hemskaste ställena och få en trevligare miljö och  sen hjälpa töserna till riktiga arbeten, även om de kanske själva gillar sysselsättningen.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev burrabus:

Vad är det för fel på ett gammalt hederligt arbete ligga till sig pengarna

Man har ju hör talas om Eva i lustgården.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många procent av turisterna som åker till Thailand som utnyttjar de sexuella tjänster som erbjuds i Beer-barerna och diverse andra etablissemang vet jag inte.

 

På min första resa hösten 2000, så var vi ett gäng på 5 Killar/ gubbar som höll ihop, de 3 första trillade dit första kvällen på vår 2 veckors charter till Patong, jag höll ut i minst 3 dagar (Liiite moral hade jag...), och han som klarade sej längst föll den sista kvällen (men han var ju hyfsat nygift med en svenska, jag var bestman på bröllopet sommaren 2000...).

 

Så baserat på min enkla undersökning kan man hävda att 100% av de som åker ner för första gången faller för frestelsen.

En av oss inledde ett förhållande, komplett med Ut för damen och flytt till Sverige, med en tjej han träffade på första kvällen, och han var yngst av oss, 23 år då, det höll ett tag.

Den som höll ut längst var den ende av oss som varit i Thailand förut, och jag vet att han inte klarade att avstå de gångerna heller...

 

Kan också erkänna att en del av lockelsen med Thailand, för mej, var historier jag hört om trevliga damer där nere, och de historierna visade sej vara helt sanna.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hög är produktionstakten i sexindustrin?

Hur stor är andelen som går på Export?

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Hur hög är produktionstakten i sexindustrin?

Hur stor är andelen som går på Export?

 

Mvh. SWED THAI

Skulle gissa att en skicklig arbetare klarar 10-15 kunder om dagen?

Genomsnitt kanske 2-4, om de inte fastnar på sån där Long-time...

Sen beror det ju på vad som skall klassas som sexindustri, ett "happy ending" är det sex eller en form av massage?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎20 at 16:21, skrev Tommy:

Skulle gissa att en skicklig arbetare klarar 10-15 kunder om dagen?

Genomsnitt kanske 2-4, om de inte fastnar på sån där Long-time...

Sen beror det ju på vad som skall klassas som sexindustri, ett "happy ending" är det sex eller en form av massage?

 

 

MVH Tommy

 

Med sådana "fakta" blir jag sugen att säga -Källa på det tack!

 

Känner flera i "industrin" de är inte i närheten av dina siffror.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev samet:

 

Med sådana "fakta" blir jag sugen att säga -Källa på det tack!

 

Känner flera i "industrin" de är inte i närheten av dina siffror.

Högre eller lägre???

 

Å är de snygga?

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Med sådana "fakta" blir jag sugen att säga -Källa på det tack!

 

Känner flera i "industrin" de är inte i närheten av dina siffror.


Gissar finns inte i ditt ordförråd?
Skall du ha länkar till sånt, får du leta...

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎20 at 16:21, skrev Tommy:

Skulle gissa att en skicklig arbetare klarar 10-15 kunder om dagen?

Genomsnitt kanske 2-4, om de inte fastnar på sån där Long-time...

Sen beror det ju på vad som skall klassas som sexindustri, ett "happy ending" är det sex eller en form av massage?

 

 

MVH Tommy

Det var hårt arbete.

Skulle ha gissat på ett par i veckan om hon inte är jättesöt.

Fast de söta tas av de rika för long-time.

Fattar inte iden med short-time.

Man får en turistguide på köpet och chansen till sjukdomar minimeras vid long-time.

Nu är man fast vid en kärring för every-thime

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte turisterna som har skapat sexindustrin det har dom gjort själva, thai gubbarna står på kö till horhusena

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Galten:

Det var hårt arbete.

Skulle ha gissat på ett par i veckan om hon inte är jättesöt.

Fast de söta tas av de rika för long-time.

Fattar inte iden med short-time.

Man får en turistguide på köpet och chansen till sjukdomar minimeras vid long-time.

Nu är man fast vid en kärring för every-thime

 

Hur tänkte du där?

För jag har svårt att tro att du menar vad du skriver, för i mitt lätt berusade tillstånd är det en risk att bli smittad av sjukdom. Chans har man att vinna på lotto.

Att den risk skulle minska för att man hyr personen längre tid är också helt absurt, risken minskar genom kondom eller avhållsamhet men det sistnämnda känns inte relevant i diskussionen om att hyra en barflicka LT eller ST.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

 

Hur tänkte du där?

För jag har svårt att tro att du menar vad du skriver, för i mitt lätt berusade tillstånd är det en risk att bli smittad av sjukdom. Chans har man att vinna på lotto.

Att den risk skulle minska för att man hyr personen längre tid är också helt absurt, risken minskar genom kondom eller avhållsamhet men det sistnämnda känns inte relevant i diskussionen om att hyra en barflicka LT eller ST.

Man anställer en snygg turistguide och kondom behöver man bara till om det osar ost.

Shorttime har jag inte vågat prova på utan kondom.

Man får chansa i livet och ha en plastpåse på tappar man känslan med så jag hoppar hellre över.

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Galten:

Man anställer en snygg turistguide och kondom behöver man bara till om det osar ost.

Shorttime har jag inte vågat prova på utan kondom.

Man får chansa i livet och ha en plastpåse på tappar man känslan med så jag hoppar hellre över.

 

Förhoppningsvis ironi, annars säger jag "go for it" Vi är redan för många på denna plats...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var hårt arbete.

Skulle ha gissat på ett par i veckan om hon inte är jättesöt.

Fast de söta tas av de rika för long-time.

Fattar inte iden med short-time.

Man får en turistguide på köpet och chansen till sjukdomar minimeras vid long-time.

Nu är man fast vid en kärring för every-thime


Iden med short~time kan kanske vara att man är ute efter sex och inte någon att spendera fritiden/framtiden med.

Det är ju trots allt prostitution...

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Högre eller lägre???

 

Å är de snygga?

 

MVH Tommy

 

Betydligt lägre!

 

Jodå de är granna och jobbar på några av de bästa ställerna på Walking.

 

Nu när du är igång och gissar kan jag informera dig om några saker.

Alla damer som jobbar i på seriösa ställen måste kontrollera sig var 14 dag att de inte har någon sjukdom. De har en liten bok med stämplar "negativ". Saknas stämpeln får de ingen lön.

Antalet... Gogo ställenas ekonomi är baserad på att damerna blir utlösta minst 7 gånger i månaden. Når de inte målet får de löneavdrag. Högsäsong är det inga problem, men resten av året är det inte lika självklart.

 

Jag vet söta, duktiga och framgångsrika damer som kan få till 1-2 på en kväll. Mer är det inte.

Kan tänka mig att Body-to-Body damerna kanske kan komma lite högre de bra dagarna. Det är ju lite mer likt traditionella bordeller.

 

Att det finns någon massagedam som kan få ihop 2-5 HJ eller BJ på en dag i högsäsong ser jag inte som otroligt heller. Men vi är fortfarande långt ifrån dina fantasisiffror.

Nu pratar jag bara om högsäsong, de 3 månaderna per år. Resten av tiden är det betydligt lugnare.

 

Du har sett för många Agenda reportage om bordellerna i Tyskland. Där killarna står på "rad" för att krypa på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade hoppats på en Fredagstråd, men det gick inte så bra...
Lördag gick iaf bättre [emoji4]

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Bananen:


Iden med short~time kan kanske vara att man är ute efter sex och inte någon att spendera fritiden/framtiden med.

Det är ju trots allt prostitution...

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk
 

Hej

Sant, det är väl därför nästan samtliga Thailändare och andra Asiater i grannländerna föredrar short-time, enkelt, diskret och utan bindningar.

Det verkar vara främst västerlänningar som föredrar den andra varianten där man mot betalning får både en guide och sexpartner.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

 

Betydligt lägre!

 

Jodå de är granna och jobbar på några av de bästa ställerna på Walking.

 

Nu när du är igång och gissar kan jag informera dig om några saker.

Alla damer som jobbar i på seriösa ställen måste kontrollera sig var 14 dag att de inte har någon sjukdom. De har en liten bok med stämplar "negativ". Saknas stämpeln får de ingen lön.

Antalet... Gogo ställenas ekonomi är baserad på att damerna blir utlösta minst 7 gånger i månaden. Når de inte målet får de löneavdrag. Högsäsong är det inga problem, men resten av året är det inte lika självklart.

 

Jag vet söta, duktiga och framgångsrika damer som kan få till 1-2 på en kväll. Mer är det inte.

Kan tänka mig att Body-to-Body damerna kanske kan komma lite högre de bra dagarna. Det är ju lite mer likt traditionella bordeller.

 

Att det finns någon massagedam som kan få ihop 2-5 HJ eller BJ på en dag i högsäsong ser jag inte som otroligt heller. Men vi är fortfarande långt ifrån dina fantasisiffror.

Nu pratar jag bara om högsäsong, de 3 månaderna per år. Resten av tiden är det betydligt lugnare.

 

Du har sett för många Agenda reportage om bordellerna i Tyskland. Där killarna står på "rad" för att krypa på...

Eller så ironiserade jag lite grann, men välj själv, det som du trivs bäst med!

Tack för din medverkan, och god natt.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Tommy:

Eller så ironiserade jag lite grann, men välj själv, det som du trivs bäst med!

Tack för din medverkan, och god natt.

 

MVH Tommy

 

Jaså du ironiserade... det märke nog ingen förutom du :pudency:

 

God morgon säger jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...