Jump to content
IGNORERAD

Thailands sexindustri kritiseras av turismminister


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Även det här med landets sexindustri blir ju en svår nöt för Juntan att knäcka nu när man säger sig vilja upprätthålla landets lagar, ska man stänga ned den eller blunda för dom lagbrott denna industri innebär?

 

Slår Juntan till och stänger ned verksamheten förlorar massor av människor jobbet, blir arbetslösa och familjer utan inkomst, en liten del av turisterna lär säkerligen också utebli o.s.v.

 

Gör Juntan ingenting faller ju hela deras resonemang om moral, etik och att det är viktigt att lagar och regler följs,, varför skulle vissa människor och olagliga verksamheter få fortsätta att medvetet bryta mot landets lagar?

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    6

  • Mankan

    4

  • frogfish

    3

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Även det här med landets sexindustri blir ju en svår nöt för Juntan att knäcka nu när man säger sig vilja upprätthålla landets lagar, ska man stänga ned den eller blunda för dom lagbrott denna industri innebär?

 

Slår Juntan till och stänger ned verksamheten förlorar massor av människor jobbet, blir arbetslösa och familjer utan inkomst, en liten del av turisterna lär säkerligen också utebli o.s.v.

 

Gör Juntan ingenting faller ju hela deras resonemang om moral, etik och att det är viktigt att lagar och regler följs,, varför skulle vissa människor och olagliga verksamheter få fortsätta att medvetet bryta mot landets lagar?

Mvh isan lovet

Jag skulle gissa att den delen av industrin som vänder sig till västerlänningar ligger risigt till snart. Det är den som syns utåt, och även om det är ett gäng som förlorar "arbetet" i det hela, så är det en droppe i havet. Dessutom finns ju 95 % av industrin kvar efter det, den som inte syns utåt, så nåt "jobb" kan de säkert hitta.

Som jag ser det är det en för bra chans för att missa. Man kan sen påstå att man rensat upp i sexträsket, när man egentligen inte gjort nånting (kanske lite marginellt). Förlusten av sexturisterna är det i det stora sammanhanget inte så många som gråter för, de kan ersättas med miljoner kineser.

 

Att ge sig på Somchais ställen tror jag är i princip otänkbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-20 at 03:12, skrev JJC:

Skulle du vilja att din dotter t.ex ligger med en 65 åring för att få lite mat för dagen till familjen?

Jag känner några dammer som jobbar i den industri. Jag har även hjälp några att komma ifrån genom att skaffa till de utbildning och fixa sysselsättning så att de kan försörja sig.

Ingen av de som jobbar i den branschen är lycklig eller glad även om det ser ut som de är det. Det är bara spel.

Jag har fått vänner för livet som älskar mig verkligen. 

Jag kritiserar ingen vill bara att folk tänker innan vilka konsekvenser leder det till. De mår skitdåligt inombords.

Ja åter igen en som skall bestämma vad andra ska göra och kan vara "lycklig" med. De är den här typen av tyckande som rättfärdigar morallagar. Majoriteten väljer yrket för att lättare kunna tjäna pengar inte för att dom annars svälter. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev samet:

 

Betydligt lägre!

 

Jodå de är granna och jobbar på några av de bästa ställerna på Walking.

 

Nu när du är igång och gissar kan jag informera dig om några saker.

Alla damer som jobbar i på seriösa ställen måste kontrollera sig var 14 dag att de inte har någon sjukdom. De har en liten bok med stämplar "negativ". Saknas stämpeln får de ingen lön.

Antalet... Gogo ställenas ekonomi är baserad på att damerna blir utlösta minst 7 gånger i månaden. Når de inte målet får de löneavdrag. Högsäsong är det inga problem, men resten av året är det inte lika självklart.

 

Jag vet söta, duktiga och framgångsrika damer som kan få till 1-2 på en kväll. Mer är det inte.

Kan tänka mig att Body-to-Body damerna kanske kan komma lite högre de bra dagarna. Det är ju lite mer likt traditionella bordeller.

 

Att det finns någon massagedam som kan få ihop 2-5 HJ eller BJ på en dag i högsäsong ser jag inte som otroligt heller. Men vi är fortfarande långt ifrån dina fantasisiffror.

Nu pratar jag bara om högsäsong, de 3 månaderna per år. Resten av tiden är det betydligt lugnare.

 

Du har sett för många Agenda reportage om bordellerna i Tyskland. Där killarna står på "rad" för att krypa på...

Jag är rätt säker på att de bästa tjejerna kan ha fler kunde än så på bra dagar. När det gäller bland annat 6:an finns det en del legender som är väl anlitade. Men visst genomsnittet av brudar har ju inte så många kunder. De snyggaste på walkingstreeat jobbar nog mer med färre välbetaldekunder än de snyggaste på 6:an som går mer på kvantitet.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja åter igen en som skall bestämma vad andra ska göra och kan vara "lycklig" med. De är den här typen av tyckande som rättfärdigar morallagar. Majoriteten väljer yrket för att lättare kunna tjäna pengar inte för att dom annars svälter. 

Du läste inte det sista? 

 

Jag kritiserar ingen vill bara att folk tänker innan vilka konsekvenser leder det till. De mår skitdåligt inombords.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev JJC:

Du läste inte det sista? 

 

Jag kritiserar ingen vill bara att folk tänker innan vilka konsekvenser leder det till. De mår skitdåligt inombords.

Men du har bestämt att alla mår skit inombords? Det är ju just det jag vänder mig emot.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är turistministerns uttalande ett sätt att blidka diverse feministregeringar och lobbygrupper i väst, en slags läpparnas bekännelse.

 

Thailand kan inte göra sig av med sexindustrin men de kan och bör styra upp den och ge sig på de riktiga avarterna, med barn som tvingas sälja sig och den delen som bygger på den avskydda människohandeln där folk hålls inspärrade på bordeller runtom i landet.

 

Tror fortfarande att det kommer att sitta brudar i beerbars över hela Thailand och vänta på att en man - eller kvinna - ska komma och betala deras frånvaro från arbetsplatsen och för att sedan komma överens om en lämplig ersättning för sällskapet. 

 

Turistministerns utspel blir än mer märkligt då det sker samma vecka som TAT deltagit i Asean Tourism Forum i Singapore där de arrangerade ett "Late Night Party" för delegaterna och förutom sång, traditionell dans och mat så var där givetvis med en katoey show från Tiffanys i Pattaya.... apropå att marknadsföra kulturen istället för sexindustrin.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Men du har bestämt att alla mår skit inombords? Det är ju just det jag vänder mig emot.

Nej det har jag inte.

Men de vi hjälpte ur skiten och de jag känner mår dåligt.

Jag kan inte uttala mig om de jag inte känner.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-20 at 03:12, skrev JJC:

Skulle du vilja att din dotter t.ex ligger med en 65 åring för att få lite mat för dagen till familjen?

Jag känner några dammer som jobbar i den industri. Jag har även hjälp några att komma ifrån genom att skaffa till de utbildning och fixa sysselsättning så att de kan försörja sig.

Ingen av de som jobbar i den branschen är lycklig eller glad även om det ser ut som de är det. Det är bara spel.

Jag har fått vänner för livet som älskar mig verkligen. 

Jag kritiserar ingen vill bara att folk tänker innan vilka konsekvenser leder det till. De mår skitdåligt inombords.

Ok då har jag uppenbarligen misstolkat, men nog tycker jag det fanns en del i din text som klart kunde tolkas som du drar alla över en kam.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok då har jag uppenbarligen misstolkat, men nog tycker jag det fanns en del i din text som klart kunde tolkas som du drar alla över en kam.

Jag har lagt ca 250 tusen sek för att skaffa utbildningar och fixa jobb psykologhjälp åt många tjejer som verkligen ville ur det. Nu hjälper de varandra.

Fler behöver hjälp men resurser saknas. Men så klart så finns det de som säkert älskar sitt jobb och jag fördömer ingen.

Det är livssituation, fattigdom och brist på utbildning som tvingar många i yrket medan andra gör det för att det är kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...