Jump to content
IGNORERAD

PlaskParty i Hua Hin lördagen den 28:e januari 17


Gorocco

Recommended Posts

PlaskParty i Hua Hin lördagen den 28:e januari 2017

 

 

Var: Sport Center vid soi 94 Hua Hin

När:  Lördagen den 28:e januari klockan 12.00

 

 

p1.jpg

 

 

 

 

 

Denna trevliga poolanläggning passar både stora som små och har ett mycket prisvärt kök både vad det gäller dricka och mat.

 

 

Det finns gott om solstolar och sittplatser både under tak, parasoll och i solen, det finns även en innedel där man kan sitta vid händelse av orkan eller monsunregn.

 

 

 

p2.jpg

 

 

 

Maten innefattar både svenskt- och thailändskt käk.

 

Barmässigt finns både bira, rött vin och groggar och självklart alkoholfritt och även kaffe och glass finns att tillgå.

 

 

p3.jpg

 

 

Gratis Wifi finns även på plats om jag minns det rätt.

 

 

Tanken är att vi ses där vid 12-tiden och tillbringar dagen där vid poolen, bada om ni vill.

Runt 18.00 så ses vi som vanligt nere på plattan vid soi 88 för middag och eventuell vidare nattvandring i de dunklare kvarteren.

Vår lokala guide tar täten...

 

 

 

Anmäl er gärna i tråden även om det självklart inte är ett krav för att dyka upp.

 

Kommer:

Gorocco

Lillkrabban

Mamma

Vilddjuren

PiBaeng

Luke the Drifter

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gorocco

    12

  • gst

    12

  • Luke the Drifter

    9

  • gusings

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skrev den 28:e februari först men rätt datum ska så klart vara:

lördagen den 28:e januari

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Eftersom jag tydligen har blivit anmäld till detta lilla plaskparty så får jag väl lov att bidra med något själv så att inte stackars Gorocco får dra hela lasset.

 

För de som inte riktigt vet var Hua Hin ligger så kan jag säga att det ligger 240 kilometer söder om Bangkok och är en av de solsäkraste platserna i Thailand.

Hua Hin har fått ett rykte om sig att vara svindyrt och att det är bara golfare och gamla pensionärer som åker hit och det är ett rykte som passar mig ganska bra.

 

Jag spelar varken golf eller är pensionär men jag har upptäckt något som många andra inte sett.

 

Jag kanske återkommer till det men just nu skall jag göra lite PR för min lilla by och det då får det så klart bli med bilder och de är helt dagsfärska.

 

Det finns många sätt att ta sig till Hua Hin och om det är så att man är bosatt i Bangkok så finns det ett mycket trevligt sätt att ta sig ner och det är med tåget från Hua Lampong.

 

Tåg 261 avgår från Bangkok klockan 09:20 och biljetten betingar det facila priset 44 baht och om du tar med frugan, svärmor, frugans barn och alla kusinbarn så är det fortfarande 44 baht som gäller ( förutsatt att alla andra förutom du är thai )

 

Tyvärr så får man inte åka ånglok längre för det har blivit utrangerat och står numera på tågstationen i Hua Hin.

 

DSC_7936.JPG

 

 

Så här ser tågstationen ut i Hua Hin

DSC_7937.JPG 

 

Utanför stationen så kan man välja färdmedel. Cykeltaxi, moppetaxi eller taximaffian.

DSC_7939.JPG

 

DSC_7940.JPG

 

DSC_7935.JPG

 

Oj, nu ringer telefonen !

 

Fortsätter strax !

 

// Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Så där ja, nu hade jag fått ett nytt uppdrag bara för att jag svarade på telefonen men det hör egentligen inte hit till den här historien.

 

Det som däremot hör hit är hur man kan ta sig till Hua Hin. Råkar det vara så att man bor i Lampang, Lamphun, Chiang Rai eller någonstans där i krokarna så går det faktiskt direktflyg från Chiang Mai till Hua Hins flygplats som ligger bara sju kilometer utanför byn.

 

Kan Airlines      https://www.kanairlines.com/web/

 

Bildresultat för kan airlines

 

Från flygplatsen tar man lämpligen en taxi in till byn och vill man se lite mer av byn så ber man att bli avsläppt vid klockrornet i centrum och promenera den sista biten.

Skulle det vara så att man anländer på kvällskvisten så är mitt insidertips att ta vägen förbi Binthablock ( red light distict ) men det kan innebära att man vaknar upp dagen efter med lätt huvudvärk och undrar vad som hände egentligen.

 

Tillbaka till vägbeskrivningen till Sport Center !

 

Från klockstapeln går man rakt söderut på den stora genomfartsleden som heter Phetchkasem Road.

 

DSC_7942.JPG

 

Bara för upplysnings skull så skall jag tala om att man passerar soi 80 på väg mot Sport Center och jag vill bara varna er för att gå in på denna gata !!!

Man kan fastna där i timmar och efteråt undra hur katten tiden hade gått så fort.

 

Nu vill jag egentligen inte visa vad som händer på soi 80 men jag tar chansen ändå och lägger in ett par bilder därifrån.

 

Doktor Glad med hjälpsystrar

DSCF5032.JPG

 

DSCF5034.JPG

 

Sablar !

Nu står det någon utanför grinden och ropar på mig !

 

Återkommer snart !

 

// Luke the Drifter

 

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Fyller på anmälningslistan.

 

 

Kommer:

Gorocco

Lillkrabban

Mamma

Vilddjuren

PiBaeng

Luke the Drifter

Cowboy-Conny

Greg

Glenn och Honey

Organisten

Roger

 

Kommer kanske:

Lappen och Minan

Klarinetten

Knutte

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit lite enklare att ta sig till Hua Hin hade jag definitivt kommit. Kanske ändå får fundera på om det är värt krånglet att komma iväg från vårt byggkaos ett tag. Vi får se vad status är också om jag törs lämna, så skriv upp mig på kanske

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev den 28:e februari först men rätt datum ska så klart vara:

lördagen den 28:e januari



Januari låter mycket bättre så då fyller vi på anmälan med tre till [emoji4]

matz med sambo och en kompis

/matz
Link to comment
Dela på andra sajter

Då uppdaterar vi listan

 

Kommer:

Gorocco

Lillkrabban

Mamma

Vilddjuren

PiBaeng

Luke the Drifter

Cowboy-Conny

Greg

Glenn och Honey

Organisten

Roger

Matz med sambo och kompis

Minne

 

Kommer kanske:

Lappen och Minan

Klarinetten

Knutte

GST

 

 

Gratis wifi finns, hittade just en bild jag tagit förut, där även lite öl- och drinkpriser finns med.

IMG_20161231_163052.jpg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
On 2017-01-20 at 10:34, skrev gst:

Hade det varit lite enklare att ta sig till Hua Hin hade jag definitivt kommit. Kanske ändå får fundera på om det är värt krånglet att komma iväg från vårt byggkaos ett tag. Vi får se vad status är också om jag törs lämna, så skriv upp mig på kanske

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

 

Det finns direktbuss från Ubon till Hua Hin ! Det finns också direktbuss från till exempel Nong Khai, Chiang Mai, Phuket och Koh Samui ( visserligen en liten färjetur emellan )

 

Då anländer ni till soi 96/1 och därifrån är det en promenad på ca en kilometer till Sport Center.

 

Så här ser vår lilla busstation ut

DSC_7952.JPG

 

Är det på det viset att man befinner sig på andra sidan Siambukten i Pattaya så går det färja över och det är just nu helt gratis fram till den sista januari.

Tyvärr så lägger den till nere i Takiab så det blir en resa in till centrum men det är å andra sidan inte mer än cirka 8 kilometer så den skall man nog stå ut med tycker jag.

 

Jag stod ut med att cykla ner till piren enbart för att ta några bilder till den här tråden och här kommer bilderna.

 

Piren i Takiab

DSC_7943.JPG

 

DSC_7944.JPG

 

DSC_7945.JPG

 

DSC_7948.JPG

 

DSC_7949.JPG

 

DSC_7950.JPG

 

Fasiken  :grrrrrr:

Nu ringer min telefon igen !

 

Återkommer snart !

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Ja, säg goddag då !!!

Tror du inte att jag åkte på jobb bara för att jag är så jäkla korkad att jag svarade i telefonen   :sFduh:

 

Jobbet är visserligen inte förrän imorgon men ändå. 

 

Nu kanske jag snurrat till det lite då jag har skrivit om både tågstationen, flygplatsen, busstationen och piren i Takiab men nu skall vi nog få till den sista biten av vägbeskrivningen.

 

Då ni kommer på den stora genomfartsleden så håll utkik efter soi 94.

Jodå, gränderna är väl skyltade här i Hua Hin !

 

Du tror mig inte ?    Här har du ett bildbevis på att det är välskyltat !

DSC_7953.JPG

 

Den som är skarpsynt och observant ser naturligtvis den lilla skylten med soi 94 som är nästan mitt i bild.

 

Gå rakt västerut på 94:an och då du kommer till järnvägsövergången så viker du vänster ( söderöver )

 

Här är du på rätt spår

DSC_7954.JPG

 

Bara som en liten sidonotis. Strax innan järnvägsövergången ligger det en liten bar som heter Moonshine bar och jag kan ge mig katten på att de har både hemkört, skogsstjärnan och garagechateau på menyn  :drunk:

DSC_7955.JPG

 

Men vad sjutton !!!!

 

Nu skäller vakthundarna som besatta.

Måste se vad som händer !

 

Tillbaka strax !

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det finns direktbuss från Ubon till Hua Hin ! Det finns också direktbuss från till exempel Nong Khai, Chiang Mai, Phuket och Koh Samui ( visserligen en liten färjetur emellan )
>


Upptäckte att det inte skiljer så mycket i pris för Thai Smile och andra flygbolag just nu (300 baht), så om jag flyger till Suvarnabhumi går det ju buss till Hua Hin. Stor sannolikhet att jag dyker upp, men bestämmer mig de närmaste dagarna. Åker i så fall själv, båda kan inte lämna bygget, men jag är så less att det skulle vara skönt att komma ifrån ett tag.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med smile till Nakhon si Thammarat i höstas  från Bangkok och tyckte de var helt ok.

Priset på 1000 bath var helt ok också.

Huan Hin blir knappt halvägs.

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt upp VP lr mig på ev listan, om den ej finnes ,ta kanske listan!

Låg det på Soi 80 lr hette det Bintablock?

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, säg goddag då !!!

Tror du inte att jag åkte på jobb bara för att jag är så jäkla korkad att jag svarade i telefonen   :sFduh:

 

Jobbet är visserligen inte förrän imorgon men ändå. 

 

Nu kanske jag snurrat till det lite då jag har skrivit om både tågstationen, flygplatsen, busstationen och piren i Takiab men nu skall vi nog få till den sista biten av vägbeskrivningen.

 

Då ni kommer på den stora genomfartsleden så håll utkik efter soi 94.

Jodå, gränderna är väl skyltade här i Hua Hin !

 

Du tror mig inte ?    Här har du ett bildbevis på att det är välskyltat !

DSC_7953.JPG

 

Den som är skarpsynt och observant ser naturligtvis den lilla skylten med soi 94 som är nästan mitt i bild.

 

Gå rakt västerut på 94:an och då du kommer till järnvägsövergången så viker du vänster ( söderöver )

 

Här är du på rätt spår

DSC_7954.JPG

 

Bara som en liten sidonotis. Strax innan järnvägsövergången ligger det en liten bar som heter Moonshine bar och jag kan ge mig katten på att de har både hemkört, skogsstjärnan och garagechateau på menyn  :drunk:

DSC_7955.JPG

 

Men vad sjutton !!!!

 

Nu skäller vakthundarna som besatta.

Måste se vad som händer !

 

Tillbaka strax !

 

// Luke the Drifter

Lägger in en liten rättelse så ingen går fel, inte vänster när ni kommer Till järnvägsövergången om ni inte är sugna på att göra av med lite cash i Hua Hins nya shoppingmall Bluport, utan först Över järnvägen och sen till vänster precis vid 7/11 så är det inte långt kvar men överlåter till LTD att berätta om sista biten in till mål. Brukar stå en kvinna och sälja pannkakor vid 7/11 ifall nån e sugen på färdkost men annars har dom en grymt bra pyttipanna på Sport center som med fördel intas med 3 stekta ägg till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Från 94:an går man in på vägen som går längs kanalen och den lilla vägen kallas allmänt kanalvägen. Gå cirka 150 meter på kanalvägen söderut från soi 94 och du kommer då till en svenskägd restaurang som heter Emils kök och bar.

 

DSC_7956.JPG

 

Vid Emils svänger man in i den lilla återvändsgränden och nu är man nästan framme !

50 meter in i gränden ligger Sport Center.

 

DSC_7957.JPG

 

DSC_7958.JPG

 

Då var jag klar med vägbeskrvningen och då kanske någon undrar vad det kan finnas för något på detta ställe. 

 

Jag börjar väl med ett par bilder på personalen

DSC_7962.JPG

 

DSC_7963.JPG

 

DSC_7965.JPG

 

Här kan man bland annat spela biljard och kasta pil och träffa vänner  ;)

DSC_7964.JPG

 

Om det skulle vara så att man inte tycker om musiken som spelas så är det bara att köra sin egen önskelåt

DSC_7960.JPG

 

Låna en bok från bokhyllan går också bra

DSC_7961.JPG

 

Järnspikar !!!  :grrrrrr:

 

Nu måste jag gå ut i trädgården och flytta på ett par moppar som står ivägen.

 

Tillbaka snart !

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Sport Center heter ju stället och då kan man förvänta sig att det går att ägna sig åt att sporta och det finns ju som jag visat ett biljardbord och en dart-tavla men också lite mer.

 

Ett litet gym där man kan lyfta vikter och dra och slita i handtag

DSC_7972.JPG

 

Efter att ha blivit varm i kläderna i gymet så tar man lämpligtvis av sig de varma kläderna och hoppar ner i poolen

DSC_7969.JPG

 

Nu kanske man har hunnit med alla aktiviteter och börjar känna sig smått hungrig. Inga problem, det finns mat att tillgå på Sport Center !

 

God mat till bra priser   :great:

DSC_7967.JPG

 

DSC_7968.JPG

 

Man kan välja mellan att sitta ute eller inne men vem sjutton vill sitta inne ?

 

Hellre utvisad än inburad !

DSC_7970.JPG

 

DSC_7971.JPG

 

Det var det och för tillfället så var det alla bilder jag hade att bjuda på just nu men det blir säkert några fler bilder på lördag.

 

Välkomna till Hua Hin och Sport Center lördagen den 28:e januari klockan 12 och framåt !

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu bokat in Hua Hin, så flytta mig från kanske till kommer :)

Det enda krånglet som återstår är att ta sig från Suvarnabhumi till Hua Hin. Buss var fullbokat ända till 16.30, och jag kommer till Suvarnabhumi redan 10.20 :(, men det löser sig på något sätt.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Har nu bokat in Hua Hin, så flytta mig från kanske till kommer :)

Det enda krånglet som återstår är att ta sig från Suvarnabhumi till Hua Hin. Buss var fullbokat ända till 16.30, och jag kommer till Suvarnabhumi redan 10.20 :(, men det löser sig på något sätt.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Jag är säker på att Luke the Drifter har mer koll än mig. 

Men om man tar sig till södra busstationen så går bussar därifrån, vet inte hur fullsatt det är. 

Sen går självklart självmordsbussarna från Freedom monument men det kanske inte är ett alternativ. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är säker på att Luke the Drifter har mer koll än mig. 

Men om man tar sig till södra busstationen så går bussar därifrån, vet inte hur fullsatt det är. 

Sen går självklart självmordsbussarna från Freedom monument men det kanske inte är ett alternativ. 


Vet att det går bussar (även minibussarna nuförtiden) från Södra busstationen, men hade tänkt slippa in i stan, därför valde jag Suvarnabhumi i stället för Don Muaeng. Nu är det dom det är, och det lär väl bli taxi i stället :(

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, tänk om det alltid erbjöds sådana här förklarande vägbeskrivningar till samtliga träffar, imponerande!

 

:thumbsup:

 

(fast det kanske blir svårare att ta sig därifrån......  :rotfl: ) 

 

images.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Luken en av mina favo ställen både på dagen och som laddning inför kvällens bar runda

Link to comment
Dela på andra sajter

Vp kan ni flytta från ev, listan till kanske, listan, man vill ju gärna(ev , Kanske ) vara med på flaskpartyt!

 

1781992_1511952772451292_4964291716189415600_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Äsch!  Sätt upp VP och Gnistan på kommer, listan!

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då uppdaterar vi listan igen, det närmar sig nu.

Men först har vi en varannan onsdagsträff att se fram emot ikväll här i Udon...

 

Kommer:

Gorocco

Lillkrabban

Mamma

Vilddjuren

PiBaeng

Luke the Drifter

Cowboy-Conny

Greg

Glenn och Honey

Organisten

Roger

Matz med sambo och kompis

Minne

GST

Virrpannan

 

 

 

Kommer kanske:

Lappen och Minan

Klarinetten

Knutte

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Då uppdaterar vi listan igen, det närmar sig nu.

Men först har vi en varannan onsdagsträff att se fram emot ikväll här i Udon...

 

Kommer:

Gorocco

Lillkrabban

Mamma

Vilddjuren

PiBaeng

Luke the Drifter

Cowboy-Conny

Greg

Glenn och Honey

Organisten

Roger

Matz med sambo och kompis

Minne

GST

Virrpannan

 

 

 

Kommer kanske:

Lappen och Minan

Klarinetten

Knutte

GST


Kul att vara med på både kommer, och kommer kanske :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog ett gäng till också skulle jag tro, som bor precis vid Sport center. Är nog ganska inaktiva medlemmar på MPR, men jag har meddelat dem vad som gäller :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...