Jump to content
IGNORERAD

Går det att registrera 4-Hjulingar i Thailand


Odin

Recommended Posts

Går det till exempel att göra dessa Street legal??

 

UTV.JPG

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    4

  • Kenneth4618

    3

  • Odin

    3

  • SWED THAI

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En del kör sådana på Phukets vägar men jag minns inte om jag sett att de har haft regskyltar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev UglyFarang:

En del kör sådana på Phukets vägar men jag minns inte om jag sett att de har haft regskyltar.

 

Mmm polarn har hus på Koh Tao, och där har oreggade 4-hjulingar blivit förbjudna.. Därav frågan

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har googlat runt lite och tydligen kan de inte reggas för körning på allmän väg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har googlat runt lite och tydligen kan de inte reggas för körning på allmän väg

Finns en Göteborgare i Udon Thani som åker på den i Stan.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Finns en Göteborgare i Udon Thani som åker på den i Stan.

 

Mvh. SWED THAI

Har den regskylt ?

 

Finns massor av firmor som säljer ATV men jag hittar inget om att de är lagliga på allmän väg..............snarare tvärtom

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har den regskylt ?

 

Finns massor av firmor som säljer ATV men jag hittar inget om att de är lagliga på allmän väg

Ingen aning. Han kom på den till ett möte på Bangkok bank huvudkontor i Udon som Expat hade ordnat.

Titta på alla små lastbilar med kubotamotor. Är dom reggade? Är ju som en epatraktor med flak. Åkte eftrer en som höll 90 km utanför Nong Hahn.

Trodde max hastigheten var runt 50 km/h på dom.

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var och tittade på en sådan för ett tag sedan. Enl. ägaren av mc shoppen så går dom inte att regga eller försäkra i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SWED THAI:

 

Titta på alla små lastbilar med kubotamotor. Är dom reggade? Är ju som en epatraktor med flak. Åkte eftrer en som höll 90 km utanför Nong Hahn.

Trodde max hastigheten var runt 50 km/h på dom.

 

Mvh. SWED THAI

 

Nej de är inte reggade.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade lite mer en gång vid stället där man besiktar fordon om dem då jag var sugen på att köpa en, men fick till svar att de var "arbetsfordon" vilka ej går att regga, och i och med att jag inte får arbeta så får jag inte köra dem i trafiken, det var svaret jag fick.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på rättegång för ett tag sen och samtidigt satt det en äldre gubbe med båda händerna i gips och han var tydligen där pga att han hade blivit påkörd när han var ute och åkte på sin thaitraktor, ni vet såna med lilla motorn fram och två långa styrstag, och brutit båda tummarna.

 

Det slutade med att han blev bötfälld och dömd till att betala motpartens kostnader.

Och de "fordonen" är i princip samma som en fyrhjuling enligt thailändsk lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

De vart bra ifall dessa vansinnesfordon INTE går att registrera, ett arbetsfordon och då för användning inom jord eller skogsbruk ska inte befinna sig någon annan stans än just där.

Förbud för dessa rikemans eller latoxefordon på allmän väg är förståndigt = Thailand ett  föregångsland.

Link to comment
Dela på andra sajter

De vart bra ifall dessa vansinnesfordon INTE går att registrera, ett arbetsfordon och då för användning inom jord eller skogsbruk ska inte befinna sig någon annan stans än just där.

Förbud för dessa rikemans eller latoxefordon på allmän väg är förståndigt = Thailand ett  föregångsland.



Mjaha.

Förvisso är fordonen värdelösa på allmän väg men kom inte den svenska avundsjukan fram här i sin fulla prakt.

Svenskens 100% kännetecken.
Link to comment
Dela på andra sajter

De välter lätt vid kurvtagning på asfalt, vi hade mängder av olyckor med dem här på Samui.

Till slut förbjöd polisen dem trots mutpengarna.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut inte jag är avundsjuk, däremot förståndig.

Visst klientelet som i mångt och mycket far runt och ställer till med elände är sådana som har förståndet i plånboken.

Varför ska plånboken få avgöra vad som är rätt och riktigt.

I Sverige händer dödsolyckor med ATV regelbundet - vilka drabbas?

Ungdomar men även vuxna personer med mer pengar än förstånd - och naturligtvis är det under ren nöjeskörning.

Visst är det en häftig maskin att köra, fara runt och sladda med o.s.v. men likväl rena dödsleksaken.

Du har inget som helst skydd förutom hjälm, men gud va skönt att åka runt med håret fladdrande i vinden - eller

När maskinen välter (vilket den lätt gör) får man innerligen hoppas att man inte kommer under och att det också går sakta.

Som arbetsredskap på en bondgård, skogsgård, inom entreprenad sektorn men även turistbranschen kan den vara ett ypperligt redskap - men på väg hör den i alla fall inte hemma.

När det gäller just vägkörning kan jag ändra åsikt den dagen det finns en riktig skyddsbur och alla åkare är fastspända + ABS bromsar.

Räcker gott och väl med att beskådat den idi*t som tidigare farit fram på Essingeleden i 80 till 90 km/tim. Vid den minsta touch med något annat fordon hade denna man garanterat varit stendöd:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter



Mjaha.

Förvisso är fordonen värdelösa på allmän väg men kom inte den svenska avundsjukan fram här i sin fulla prakt.

Svenskens 100% kännetecken.

Det med avundsjukan hänger jag inte med på, vad skulle man vara avundsjuk på menar du?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:


Det med avundsjukan hänger jag inte med på, vad skulle man vara avundsjuk på menar du?

 

evert1:

 

"Förbud för dessa rikemans eller latoxefordon" (förbud = förbjud)

 

evert1 lägger här en subjektiv värdering som tyder på att han är avundsjuk

 

personligen tycker jag bara dom är värdelösa i trafik, det sämsta från 2 världar, stora som en bil så man inte kan åka mellan bilar, och oskyddad som att sitta på MC.

 

Man får ingen smidighet för den extra risk man tar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn Ola frågade bara för att han har dimensionerat garage mm. efter fordonen på bilden. Nu letar han efter en Suzuki Jimmy el. dyl smal ``livsfarlig´´bil så att han kan köra lagligt på ön där vägarna för övrigt är dimensionerade efter 4-hjulingar. Å by the way Suzuki Jimmy (Frisör racern) är marginellt mindre vältningsbenägen än en bred Polaris som visas på bilden. Obs jag snackar inte om Kina-4-hjulingar...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en Göteborgare i Udon Thani som åker på den i Stan.

 

Mvh. SWED THAI


Om den e gul så såg jag honom och blev skitförvånad för han hade fn regskylt.
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Juha:

De välter lätt vid kurvtagning på asfalt, vi hade mängder av olyckor med dem här på Samui.

Till slut förbjöd polisen dem trots mutpengarna.

men dom är lättkörda enligt Boa52 mister Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LOSForever:

men dom är lättkörda enligt Boa52 mister Einstein

Då har jag åkt förbi hans barndomshem många gånger i Caput.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej de är inte reggade.


Numera är många regade som traktor, orange nummerskylt.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Benjamas:


Om den e gul så såg jag honom och blev skitförvånad för han hade fn regskylt.

Den är inte reggad. Skylten är hemmagjord och där står Udon Thani och anskaffningsåret.

Jag har pratat med ägaren som uppger att han blivit stoppad ett antal gånger av poliser som bara beundrat ekipaget och undrat över vad den kostade, aldrig några böter eller invändningar över att han körde på stan

Ändrades av lasseiudon
Link to comment
Dela på andra sajter


Numera är många regade som traktor, orange nummerskylt.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk


Tror jag inte förrän jag ser det, iofs är ju allt möjligt i Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...