Jump to content
IGNORERAD

Transfervisa?


ernst

Recommended Posts

När behövs transfervisa? Tex om man har visa till sverige från Thailand och personen man bjuder hit mellanlandar i helsingfors,frankfurt,köpenhamn för att komma till sverige. Behövs det då transfervisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ernst,

Det behövs inga transitvisa om man mellanlandar i Schengen. Oftast ej heller på andra flygplatser över hela världen så länge man håller sig i den delen av flygplatsen som anses vara internationellt område.

Vad gäller visum till Sverige så är det oftast ett visum till Schengen. Det innebär att när man kommer till Helsingfors, Frankfurt, Köpenhamn och andra städer i Schengen så visar man sitt pass med visumet och blir då insläppt i Schengen. När man sedan anländer Sverige behöver man oftast inte visa passet.

Herr Scheng har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej ernst,

Det behövs inga transitvisa om man mellanlandar i Schengen. Oftast ej heller på andra flygplatser över hela världen så länge man håller sig i den delen av flygplatsen som anses vara internationellt område.

Vad gäller visum till Sverige så är det oftast ett visum till Schengen. Det innebär att när man kommer till Helsingfors, Frankfurt, Köpenhamn och andra städer i Schengen så visar man sitt pass med visumet och blir då insläppt i Schengen. När man sedan anländer Sverige behöver man oftast inte visa passet.

Herr Scheng har talat.

Kanon. tack herr Scheng! när använder man sig av transfervisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanon. tack herr Scheng! när använder man sig av transfervisa?

Jag är ingen expert på området, men vad jag vet kan det till exempel förekomma om mellanlandningen innebär så lång väntan att man gärna vill lämna flygplatsen och sova på hotell. Hellre än på golvet på flygplatsen, typ i Ryssland.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med Qatar Airways?

Om man skall byta i Doha, och bara skall till en ny gate, behövs då transitvisa för min Tirak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur är det med Qatar Airways?

Om man skall byta i Doha, och bara skall till en ny gate, behövs då transitvisa för min Tirak?

Nej.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...