Jump to content
IGNORERAD

Önskar att jag hade tyskt pass.....


Herluf

Recommended Posts

Guest Fredman

Om jag läser tabellen rätt så står det att svensk pass har "visa-free" till Thailand.

Jag har alltid trott att den där papperslappen som man fyller i på flyget är "visa on arrivel"?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fredman:

Om jag läser tabellen rätt så står det att svensk pass har "visa-free" till Thailand.

Jag har alltid trott att den där papperslappen som man fyller i på flyget är "visa on arrivel"?

Som svensk får man komma in i Thailand under Visa Exemption 30 dagar. De som kommer från länder som har Visa on arrival måste betala 2.000 bath (just nu extrapris 1.000 bath fram till februari) för visat.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev sarne:

Som svensk får man komma in i Thailand under Visa Exemption 30 dagar. De som kommer från länder som har Visa on arrival måste betala 2.000 bath (just nu extrapris 1.000 bath fram till februari) för visat.

 

Ja, man får alltså ett tidsbegränsat undantag från visumkravet. Man har inget visa, vilket jag antar de med visa on arrival har.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎17 at 10:54, skrev Herluf:

Tyskland leder ligan över bäst pass i världen, tillskillnad från sverige som ligger på nr 2. Tyskarna kan nämligen åka till Mongoliet utan visum......

 

Grattis till alla med tyskt pass!!!!

 

https://www.passportindex.org/comparebyPassport.php?p1=se&p2=de&s=yes

Vi har fan en Mongol som kommer till restaurangen nån gång i veckan...

Han levererar mat, för Asian Food...

Han undrade om inte hans mamma kunde få jobba hos oss, gratis, för att lära sej lite svenska, det rann ut i sanden...

Skall fråga honom vad det finns att göra som turist i Mongoliet!

 

En lustig detalj...

När jag jobbade till sjöss så kom jag ett par gånger till Turkiet för att jobba (billiga båtvarv), mina engelska kollegor behövde nån sorts arbetsvisum för att få jobba där, men för mej som svensk var det bara att visa passet!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Vi har fan en Mongol som kommer till restaurangen nån gång i veckan...

Han levererar mat, för Asian Food...

Han undrade om inte hans mamma kunde få jobba hos oss, gratis, för att lära sej lite svenska, det rann ut i sanden...

Skall fråga honom vad det finns att göra som turist i Mongoliet!

 

En lustig detalj...

När jag jobbade till sjöss så kom jag ett par gånger till Turkiet för att jobba (billiga båtvarv), mina engelska kollegor behövde nån sorts arbetsvisum för att få jobba där, men för mej som svensk var det bara att visa passet!

 

MVH Tommy

https://www.tripadvisor.se/Attractions-g293955-Activities-Mongolia.html

 

  

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...