Jump to content
IGNORERAD

Någon som laseropererat sina ögon?


audirs2

Recommended Posts

26 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag fick ett telefonsamtal från Memira idag att dom kommer att skicka mig ett papper och ögondroppar som jag ska använda ett par dagar innan operation.

Som vanligt så håller jag modet uppe då jag är skitnervös och skämtar lite om vad som skulle hända om jag blir blind.

Då får du välja valfri hund säger hon på tråden. så jävla bra så det finns inte.

Jag känner fullt förtroende som det är nu även om man läser massa skit på internet, men allt man läser är gammalt.

 

 

Det enda som verkar hända efter operationen är att mörker synen blir lite sämre! Men vem behöver gå ut utan ficklampa?:haha: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    29

  • audirs2

    14

  • bob

    5

  • evert 1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har ju en attackpudel så jag känner mig trygg i mörkret.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Igår fick jag påskrift av min matmor (chef) att det är ok med bruttolöneavdrag.

Det närmar dig nu och jag är skitnervös.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:

Igår fick jag påskrift av min matmor (chef) att det är ok med bruttolöneavdrag.

Det närmar dig nu och jag är skitnervös.

Ska bli intressant att höra om ditt behandling, brorsan gjorde linsbyte för några år sedan, han är skitnöjd. Dock var de första dagarna lite av ett LSD rus med vackra färger mm, hur han vet det vet i fan!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer naturligt att meddela hur det går. men det blir ju ur min synvinkel och det är kanske inte det bästa då jag ser mer än perfekt nu med glasögon.

Nu får du ge dig sa tanten då jag läste nedersta raden då hon ville att jag skulle läsa den översta.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2017-03-04 at 21:18, skrev scorpio63:

Jag kommer naturligt att meddela hur det går. men det blir ju ur min synvinkel och det är kanske inte det bästa då jag ser mer än perfekt nu med glasögon.

Nu får du ge dig sa tanten då jag läste nedersta raden då hon ville att jag skulle läsa den översta.

Nu får man undra hur det har gått? 18 Mars idag!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 dagar kvar till den 28e

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom ett paket från Memira med instruktioner och ögondroppar som jag ska börja ta 2 dagar före operationen och även fortsätta med en vecka efter.

Det följde även med ett gäng goda karameller som jag sitter och äter av nu.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande!!

 

ang mörkerseende...Jag har haft brillor/linser sen jag var 9 år och har ser dåligt i mörker. 

Det som händer är att det blir grusigt, som på TV. Titta på en film och när dom har nattscener och

det ska vara svart...Det blir aldrig helt svart om man jämför med på riktigt. Man tappar skärpan på 3D synen. 
Kanter, hörn hur långt bort är det, osv...det är grumligt hela tiden om man inte har bra lyse.
Därför vill jag helst köra bil på dagen, på natten är det bra mycket jobbigare.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Spännande!!

 

ang mörkerseende...Jag har haft brillor/linser sen jag var 9 år och har ser dåligt i mörker. 

Det som händer är att det blir grusigt, som på TV. Titta på en film och när dom har nattscener och

det ska vara svart...Det blir aldrig helt svart om man jämför med på riktigt. Man tappar skärpan på 3D synen. 
Kanter, hörn hur långt bort är det, osv...det är grumligt hela tiden om man inte har bra lyse.
Därför vill jag helst köra bil på dagen, på natten är det bra mycket jobbigare.

Äh, det e fel på grafik kortet, du får uppgradera till NVIDIA! :big_smile: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, det e fel på grafik kortet, du får uppgradera till NVIDIA! :big_smile: 


Önskar att det gick!!

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju ett antal med olika ögonoperationer, laser,lasik, lins mm.

Vilken operation skall en 53åring som ser allt från 1m och mer som en hök, men har svårt att läsa böcker, ritningar och datorskärmar utan läsglasögon(+1,75) ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-22 at 06:13, skrev ragson:

Spännande!!

 

ang mörkerseende...Jag har haft brillor/linser sen jag var 9 år och har ser dåligt i mörker. 

Det som händer är att det blir grusigt, som på TV. Titta på en film och när dom har nattscener och

det ska vara svart...Det blir aldrig helt svart om man jämför med på riktigt. Man tappar skärpan på 3D synen. 
Kanter, hörn hur långt bort är det, osv...det är grumligt hela tiden om man inte har bra lyse.
Därför vill jag helst köra bil på dagen, på natten är det bra mycket jobbigare.

Det där har jag också problem med.

Mörkerkörning är absolut inget roligt, skulle något hoppa ut i vägbanan när man kör 90-100 så hade man ingen chans att se det.

Det lär ju inte bli bättre nu antar jag. men jag vill slippa glasögon.

 

Jag ska börja ta ögondropparna på söndag.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/23/2017 at 20:35, skrev Cavemannen:

Det finns ju ett antal med olika ögonoperationer, laser,lasik, lins mm.

Vilken operation skall en 53åring som ser allt från 1m och mer som en hök, men har svårt att läsa böcker, ritningar och datorskärmar utan läsglasögon(+1,75) ha?

 

Skulle garanterat hålla mig till läsglasögonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag tog man första ögondropparna inför operationen på tisdag

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar kvar nu sedan ligger man troligen under kniven.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

3 timmar kvar nu sedan ligger man troligen under kniven.

 

Ja då lär vi inte höra av dig mer idag. Då det är hem och vila efter operationen, Och du lär inte vilja använda ögonen mot en dataskärm åtminstone det första dygnet.

Som en kraftig svätsblänk, svider bra i ögonen i början.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev scorpio63:

3 timmar kvar nu sedan ligger man troligen under kniven.

Lycka till gubben! :blind:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter man på Memira och väntar, så nu är det over and out från mig.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev mer väntan. Har fått en massa droppar nu och dom ska visst verka först. Ser suddigt ut nu och lite bedövad.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma nu och allt har gått bra,, ser lite suddigt just nu.20170328_130140.thumb.jpg.43a701ff6bc8325a5e8cc80eec183991.jpg

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja.

Andra dagen efter operation,jag ska inte påstå att jag ser som en falk, men tillräckligt bra för att känna att jag inte behöver glasögon.

Det är fortfarande lite dimmigt som även kan bero på ögondropparna.

 

Det är haloringar runt vissa ljuskällor men inte så mycket att det irriterar.

 

Summa sumarum, skitnöjd än så länge.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev scorpio63:

Sådär ja.

Andra dagen efter operation,jag ska inte påstå att jag ser som en falk, men tillräckligt bra för att känna att jag inte behöver glasögon.

Det är fortfarande lite dimmigt som även kan bero på ögondropparna.

 

Det är haloringar runt vissa ljuskällor men inte så mycket att det irriterar.

 

Summa sumarum, skitnöjd än så länge.

Bra jobbat! :blind:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3'e dagen idag, nu ser jag sämre och har ont i huvudet.

Troligen beror det på att jag mest har suttit och jobbat vid datorn idag.

Det känns som om det vore en mjölkig dimma över allt och jag ser ljusblixtar i sidoseendet.

 

Men man slappnar ju av med vin så det blir lite sånt nu.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev scorpio63:

3'e dagen idag, nu ser jag sämre och har ont i huvudet.

Troligen beror det på att jag mest har suttit och jobbat vid datorn idag.

Det känns som om det vore en mjölkig dimma över allt och jag ser ljusblixtar i sidoseendet.

 

Men man slappnar ju av med vin så det blir lite sånt nu.

Hoppas det går bra för dej eller det ska det gå, kör hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...