Jump to content
IGNORERAD

Någon som laseropererat sina ögon?


audirs2

Recommended Posts

Info från Bangkok Pattaya hospital

 

Har ännu inte gått igenom det i detalj vad som skiljer olika behandlingar men spontant känns det som

att det verkar bättre/billigare att genomföra det i Sverige för 40 000 kr.

 

Mvh

 

Amatören

 

 

 

Greetings from Bangkok Hospital Pattaya!

 

Thank you very much for your e-mail.

 

Further to your inquiry, may we recommend you the SuperSight procedure by Dr. Somchai Tunshokesatian. More details are enclosed below for your references.

 

SuperSight Surgery is the procedure which utilizes modern cataract surgery techniques and offers visual solution for farsighted patients who are not candidates for LASIK. Unlike procedures that focus on changing the shape of the cornea, SuperSight Surgery replaces the lens inside the eye, with one that can be focused by the patient using physiological processes.

 

The package is 200,000 baht both eyes, including doctor's fee, topical anesthesia, operating room, inpatient medications, 1 night accommodation, nursing and room service charge and meals.


The cost of baseline eye evaluation is 3,000 baht. (This is necessary to assess your eye condition.) Evaluation takes about 1 hour. However, if surgery is to be done on the same day, may need to prepare for  about 3-4 hours (eye drops etc).

 

NOTE: The price may vary up to 230,000-250,000 baht depending on specific eye condition.

 

The operation time can be scheduled on the same day or the following day (WEEKDAYS only).

Post- operation Follow up time is one day, one week, one month, six month and one year.

 

Time frame: 2 weeks

 

Normally, the patient who is a candidate who will have general benefits from SuperSight Surgery includes:

 

1. Cataract vision: will be corrected such as glare or poor night vision cause difficulty driving at night, cloudy and poor color perception, deterioration of eyesight which can not be corrected with (external) corrective lenses as patient notice that he could not see as good as once he did.

2. Refractive error: could correct all farsightedness and nearsightedness and some degree of astigmatism, so most patient will have normal distance vision after SuperSight Surgery.

3. Reading Problem:  with accommodative lenses implantation, most patients can control his focusing power at all distance by himself and decrease or even eliminate use of reading glasses.

4. To Those who are 45 years old and over

5. This latest technology consists of painless & bloodless safe procedure that will offer effective and permanent normal vision, like you can turn back of the clock, visually.

 

The SuperSight Surgery being done by Dr. Somchai Tunshokesatian. Baseline evaluation can be arranged during weekdays (morning only).

 

Once the baseline evaluation is conducted, then our team shall advise about the possible date of surgery according to your availability.

 

Thank you and we look forward to your feedback.

 

If you should have any further questions, please do not hesitate to contact us.

 

Best regards,

 

Abigail Sumcad

Email Correspondence

Bangkok Hospital Pattaya

301 Moo 6 Sukhumvit Road KM 143, Naklua

Banglamung

Chonburi 20150

Thailand

Tel: (66) 38 259999 EXT 6062

Fax: (66) 38 259919

Email: inquiry@bph.co.th

http://www.bangkokpattayahospital.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    29

  • audirs2

    14

  • bob

    5

  • evert 1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle fasen våga operera ögonen om det inte vore fråga om att bli blind om man inte gör det. Nä, då använder jag hellre mina tre par glasögon och skiftar vid behov i stället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Övervägande del skäms för att bära glasögon av just den orsaken har ögonoperationer blivit så populära. Man kan gott och väl jämföra det med en skönhetsbehandling för kvinnor, botox eller silikonimplantat.

Nu är det INGEN som någonsin kommer att erkänna att det är av fåfängan de lägger ut i runda slängar 50 tkr.

Min syrra har gjort det i Kalmar och betalde runt 60 tkr, både hennes man och hon hävdar att det ENDAST var av ekonomiska skäl = blir billigare på lång sikt eftersom hon slipper glasögonen och att inhandla nya - PYTTSAN - högfärdighet och fåfänga går han i hand.

Har själv burit glasögon i över 60 år och vant mig vid de få nackdelar det innebär. Imma, man stöter emot, smutsar ned och rengöring. visst man ser "något" sämre vid bad och i bastun men va f*n gör det om 100 år:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev evert 1:

Övervägande del skäms för att bära glasögon av just den orsaken har ögonoperationer blivit så populära. Man kan gott och väl jämföra det med en skönhetsbehandling för kvinnor, botox eller silikonimplantat.

Nu är det INGEN som någonsin kommer att erkänna att det är av fåfängan de lägger ut i runda slängar 50 tkr.

Min syrra har gjort det i Kalmar och betalde runt 60 tkr, både hennes man och hon hävdar att det ENDAST var av ekonomiska skäl = blir billigare på lång sikt eftersom hon slipper glasögonen och att inhandla nya - PYTTSAN - högfärdighet och fåfänga går han i hand.

Har själv burit glasögon i över 60 år och vant mig vid de få nackdelar det innebär. Imma, man stöter emot, smutsar ned och rengöring. visst man ser "något" sämre vid bad och i bastun men va f*n gör det om 100 år:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Jag skulle vilja hävda att du snackar skit.

Jag har själv opererat ögonen för 20 år sen, och fåfängan var det sista som var på min agenda. Glasögon är riktigt jobbigt på vintern, särskilt om man behöver gå ut och in mkt. Jag hade även linser, men mitt jobb framför skärm gjorde att jag fick ideliga infektioner i ögonen pga dålig arbetsmiljö. Då beslutade jag att operera ögonen, och det ångrar jag inte en sekund. Sen att såna som du som inte vet nåt ska komma och snacka skit är sånt jag lärt mig leva med.

Hoppas du själv inte har några problem i livet som kan lösas med kirurgi, för du är väl inte fåfäng....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var allt en bra lösning, arbetsmiljön blir bättre bara man opererar ögonen - den var bra den:big_smile:

För övrigt har jag kört lastbil i herrans många år och hoppat ur och in i över 45 år och att bära glasögon har nog varit det minsta problemet - men jag förstår att jag nu trampade på en ond tå.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev evert 1:

Det var allt en bra lösning, arbetsmiljön blir bättre bara man opererar ögonen - den var bra den:big_smile:

För övrigt har jag kört lastbil i herrans många år och hoppat ur och in i över 45 år och att bära glasögon har nog varit det minsta problemet - men jag förstår att jag nu trampade på en ond tå.:D

Tror inte du vet vad du pratar om. Arbetsmiljön blir inte bättre, men mina ögon klarar numera miljön bättre än linser och glasögon. Har du problem med det?

Tycker du borde prova en mer ödmjuk approach till andras problem i livet, bara för att du inte upplever ett problem betyder inte att det inte finns.

Men fjanta på du. Stackars dock de som behöver leva med dig.

PS: Lär dig citera.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev evert 1:

Bara för att du är en 08 behöver du int göra dig mer märkvärdig än vad du redan är:big_smile:

Varför är du så fjantig? Har du ingen empati för andra?

Är 08 nu, men har inte så alltid varit. Spelar det nån roll?

Och vad får dig att tro att jag gör mig märkvärdig? Är det inte du som förminskar/föraktar andras problem?

Du framstår som en väldigt osympatisk person.

PS: Du har fortfarande inte lärt dig att citera. Säg till om du vill ha hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev evert 1:

Övervägande del skäms för att bära glasögon av just den orsaken har ögonoperationer blivit så populära. Man kan gott och väl jämföra det med en skönhetsbehandling för kvinnor, botox eller silikonimplantat.

Nu är det INGEN som någonsin kommer att erkänna att det är av fåfängan de lägger ut i runda slängar 50 tkr.

Min syrra har gjort det i Kalmar och betalde runt 60 tkr, både hennes man och hon hävdar att det ENDAST var av ekonomiska skäl = blir billigare på lång sikt eftersom hon slipper glasögonen och att inhandla nya - PYTTSAN - högfärdighet och fåfänga går han i hand.

Har själv burit glasögon i över 60 år och vant mig vid de få nackdelar det innebär. Imma, man stöter emot, smutsar ned och rengöring. visst man ser "något" sämre vid bad och i bastun men va f*n gör det om 100 år:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Det där var ett underligt påstående, skämmas för att bära glasögon?

Men att lägga ut 6-8000 kronor varje år för nya glasögon känns inget roligt längre.

Dessutom att man inte ens kan hitta sina glasögon utan glasögon om man skulle glömma vart man la dom efter en rolig kväll.

För dig är det tydligen få nackdelar, andra kanske tycker att det är stora nackdelar. 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft glasögon i 30 år och jag skäms inte det minsta. 

Har aldrig tänkt tanken att fixa till ögonen. Linser och jag passar inte tillsammans. 

 

En bekännelse. När jag var 10 och skulle få glasögon enligt skolsköterskan tyckte jag att det skulle jag inte ha. 2 år senare fick jag mitt första par, jag såg ju inget så jag hade inget val.

 

Och jag byter inte glasögon varje år och de kostar inte 6000 heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/18/2017 at 15:45, skrev uptoyou:

Jag har också funderat på detta men http://www.ogonfakta.se/ardetfarligt.php

 

Citat

Eftersom risken för gråstarr är större hos patienter över 45 - 50 år, rekommenderar flera kliniker inte ICL-operation till personer över denna ålder.

 

Då exkluderas ju 95% medlemmarna på forumet.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var det dax för undersökning hos Memira

 

Som ni ser så var jag superupptagen på jobbet men jag fick slita mig från dagens arbetsuppgifter...

 

2017-01-27 13.48.55.jpg

 

Tar en titt ut genom fönstret från vårt nybyggda kontor, grått och tråkigt...

 

2017-01-27 13.49.14.jpg

 

Eftersom jag är gammal så blir det hissen ner...

 

2017-01-27 13.52.19.jpg

 

Satan, inte klara med bygget ännu..

2017-01-27 13.52.33.jpg

 

2017-01-27 13.53.59.jpg

 

Här byggs det för fullt jag skiter i att gå till andra sidan

 

2017-01-27 13.54.35.jpg

 

Nu börjar vi närma oss...

 

2017-01-27 13.56.15.jpg

 

Här måste det vara...

2017-01-27 13.58.00.jpg

 

Receptionen kommer med lite papper som skall fyllas i

 

2017-01-27 14.05.17.jpg

2017-01-27 14.02.25.jpg

 

Efter att jag har fyllt i att jag är i mina sinnes fulla bruk så kommer det en optiker och tar mig till en maskin där jag skall sätta mig ner för att kontroller ögonen. Hon sprutar på lite vätska på ögonen, 3 sprut på var öga, varje gång så hoppar jag nästan upp ur stolen när det kommer en skvätt, det gör inte ont men ögonsprut är inget man tycker om...

 

Efter det så tar hon mig till ytterligare ett rum med massa maskiner som jag skal sitta och testa mina ögon och jag måste stirra in i utan att blinka, inte heller denna undersökningen är några problem så vi går in i ett 3e rum som är optikerns kontorsrum, där ställer hon en massa frågor om mitt hälsotillstånd och kollar ögonen ytterligare. 

 

Summan av undersökningen är att mina ögon passar helt utmärkt för en operation (byta av lins RLE-trifokal)) eftersom jag är ett unikum inom hälsa, frisk som en nötkärna...

 

Hon berättar även vilka risker det är med operationen och jag får även möjlighet att ställa eventuella frågor.

Hela proceduren tar närmare en timme och sedan är jag klar.

Med mig får jag ett dokument där alla biverkningarna står och vad jag bör förvänta mig av operationen, detta tar hon även upp muntligt när vi pratar.

 

Ja då är frågan om jag vill använda 59 000 NOK på detta, just nu så känns det liiiiite dyrt får jag erkänna och eftersom jag bara har behov för att fixa till så jag har läsförmågan för på långt avstånd var mina ögon perfekta. 

 

Ja vad skulle ni ha gjort?

 

 

 

 

 

2017-01-27 13.49.40.jpg

2017-01-27 13.51.54.jpg

2017-01-27 13.53.13.jpg

2017-01-27 13.55.53.jpg

2017-01-27 13.56.41.jpg

2017-01-27 13.57.20.jpg

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

 

Hihi... gå inte fel... då får du privat rum med tv och p-rulle... :big_smile:

 

Haha såg det nu, hade antagligen varit trevligare än sprutet jag fick i ögat... :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja hävda att du snackar skit.

Jag har själv opererat ögonen för 20 år sen, och fåfängan var det sista som var på min agenda. Glasögon är riktigt jobbigt på vintern, särskilt om man behöver gå ut och in mkt. Jag hade även linser, men mitt jobb framför skärm gjorde att jag fick ideliga infektioner i ögonen pga dålig arbetsmiljö. Då beslutade jag att operera ögonen, och det ångrar jag inte en sekund. Sen att såna som du som inte vet nåt ska komma och snacka skit är sånt jag lärt mig leva med.

Hoppas du själv inte har några problem i livet som kan lösas med kirurgi, för du är väl inte fåfäng....


Jag gillar inte heller vinter men skulle aldrig riskera dom taskiga bieffekter en del råkar ut för vid ögon op om jag verkligen inte måste för att slippa bli blind eller dyl. Så jag tog brillorna å flytta till Thailand istället, inga problem med imma på glasen här, iaf inte pga av kyla..
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var det dax för undersökning hos Memira

 

Som ni ser så var jag superupptagen på jobbet men jag fick slita mig från dagens arbetsuppgifter...

 

2017-01-27 13.48.55.jpg

 

Tar en titt ut genom fönstret från vårt nybyggda kontor, grått och tråkigt...

 

2017-01-27 13.49.14.jpg

 

Eftersom jag är gammal så blir det hissen ner...

 

2017-01-27 13.52.19.jpg

 

Satan, inte klara med bygget ännu..

2017-01-27 13.52.33.jpg

 

2017-01-27 13.53.59.jpg

 

Här byggs det för fullt jag skiter i att gå till andra sidan

 

2017-01-27 13.54.35.jpg

 

Nu börjar vi närma oss...

 

2017-01-27 13.56.15.jpg

 

Här måste det vara...

2017-01-27 13.58.00.jpg

 

Receptionen kommer med lite papper som skall fyllas i

 

2017-01-27 14.05.17.jpg

2017-01-27 14.02.25.jpg

 

Efter att jag har fyllt i att jag är i mina sinnes fulla bruk så kommer det en optiker och tar mig till en maskin där jag skall sätta mig ner för att kontroller ögonen. Hon sprutar på lite vätska på ögonen, 3 sprut på var öga, varje gång så hoppar jag nästan upp ur stolen när det kommer en skvätt, det gör inte ont men ögonsprut är inget man tycker om...

 

Efter det så tar hon mig till ytterligare ett rum med massa maskiner som jag skal sitta och testa mina ögon och jag måste stirra in i utan att blinka, inte heller denna undersökningen är några problem så vi går in i ett 3e rum som är optikerns kontorsrum, där ställer hon en massa frågor om mitt hälsotillstånd och kollar ögonen ytterligare. 

 

Summan av undersökningen är att mina ögon passar helt utmärkt för en operation (byta av lins RLE-trifokal)) eftersom jag är ett unikum inom hälsa, frisk som en nötkärna...

 

Hon berättar även vilka risker det är med operationen och jag får även möjlighet att ställa eventuella frågor.

Hela proceduren tar närmare en timme och sedan är jag klar.

Med mig får jag ett dokument där alla biverkningarna står och vad jag bör förvänta mig av operationen, detta tar hon även upp muntligt när vi pratar.

 

Ja då är frågan om jag vill använda 59 000 NOK på detta, just nu så känns det liiiiite dyrt får jag erkänna och eftersom jag bara har behov för att fixa till så jag har läsförmågan för på långt avstånd var mina ögon perfekta. 

 

Ja vad skulle ni ha gjort?

 

 

 

 

 

2017-01-27 13.49.40.jpg

2017-01-27 13.51.54.jpg

2017-01-27 13.53.13.jpg

2017-01-27 13.55.53.jpg

2017-01-27 13.56.41.jpg

2017-01-27 13.57.20.jpg



Bifokala linser.
Provat det?

Snudd på gratis att prova.
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Bifokala linser.
Provat det?

Snudd på gratis att prova.

 

 

Har aldrig hört talas om, kanske något man skulle testa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man kommit hem från Memira och har fått reda på att mina ögon skulle passa perfekt med trifokala nya linser.

59900kr.

Räntefri avbetalning i 24 månader, avbetalning med ränta eller bruttolöneavdrag genom företaget kanske.

 

Nåja.

28 mars preliminär operation om jag inte backar ur.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fåfängan har ingen begränsning:sick:

Men var och en gör vad han/hon finner bäst.

Inte så lite sanning låg det tydligen i mitt påstående eftersom en sådan irritation skapades.

Vore det inte en skönhetsoperation - typ botox skulle hela behandlingen vara gratis - ELLER.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev evert 1:

Fåfängan har ingen begränsning:sick:

Men var och en gör vad han/hon finner bäst.

Inte så lite sanning låg det tydligen i mitt påstående eftersom en sådan irritation skapades.

Vore det inte en skönhetsoperation - typ botox skulle hela behandlingen vara gratis - ELLER.:D

Fåfänga?

Enligt mig så finns ingen sanning alls i ditt påstående, det är snarare löjligt.

Ska man gå på ditt resonemang så är att se eller inte bara en skönhetsproblem eftersom man får betala för glasögon.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Fåfängan har ingen begränsning:sick:

Men var och en gör vad han/hon finner bäst.

Inte så lite sanning låg det tydligen i mitt påstående eftersom en sådan irritation skapades.

Vore det inte en skönhetsoperation - typ botox skulle hela behandlingen vara gratis - ELLER.:D

Jag har faktiskt också funderat på ett linsbyte, fåfänga? Nej du! Jag har tills nu 2 par glasögon, ett par för dataskärmen och ett par för att läsa. Jag har hittills haft mycket bra syn från 60 cm till hur långt som helst. Dock ser jag inte ett skit mellan 0 och 60 cm, typ! Jag har +4-4,5 för att läsa, +3,5 till skärmen. Detta medför att jag inte ser ett skit bortanför 60 cm med glasögon på. De åker på och av hela tiden, jag slarvar bort dem, sätter mig på dem! Nu har jag till min fasa märkt att min syn börjar bli sämre även på längre håll, detta kommer att medföra 3 par glasögon att slarva bort! 
Fåfäng? Jag kör med fula läsglasögon från Claes Ohlsson, det går åt ca 6-10 par om året, det skulle vara så jävla skönt att slippa skiten!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fåfängan har ingen begränsning:sick:

Men var och en gör vad han/hon finner bäst.

Inte så lite sanning låg det tydligen i mitt påstående eftersom en sådan irritation skapades.

Vore det inte en skönhetsoperation - typ botox skulle hela behandlingen vara gratis - ELLER.[emoji3]


Inte för att jag skulle ta risken med en op men här vore ett bra läge för minus karma.
Ser inte att det skulle vara det minsta fåfängt men samtidigt så är det bara en riktig man som vågar vara lite fåfäng. Är man rädd för det lider man av nån form av komplex.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag nog till 99% bestämt mig att göra linsbyte med bruttolöneavdrag.

Så 28'e mars är jag antingen nyopererad eller så har jag backat ur i sista stund.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett telefonsamtal från Memira idag att dom kommer att skicka mig ett papper och ögondroppar som jag ska använda ett par dagar innan operation.

Som vanligt så håller jag modet uppe då jag är skitnervös och skämtar lite om vad som skulle hända om jag blir blind.

Då får du välja valfri hund säger hon på tråden. så jävla bra så det finns inte.

Jag känner fullt förtroende som det är nu även om man läser massa skit på internet, men allt man läser är gammalt.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...