Jump to content
IGNORERAD

Någon som laseropererat sina ögon?


audirs2

Recommended Posts

Tänkte åka och kolla nästa vecka om det går på Memira vid Globen! Skulle vara skönt å slippa glasögon!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    29

  • audirs2

    14

  • bob

    5

  • evert 1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev audirs2:

Tänkte åka och kolla nästa vecka om det går på Memira vid Globen! Skulle vara skönt å slippa glasögon!

Ja, jag gjorde detta 1997 i Stockholm

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är just i valet å kvalet för att byta linser i ögonen. Har beställt tid hos Memira för undersökning.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev audirs2:

Tänkte åka och kolla nästa vecka om det går på Memira vid Globen! Skulle vara skönt å slippa glasögon!

Funderar på detta också.Jag är så jävla less på att byta glasögon hela tiden.Har jag svetshjälmen så funkar det inte med progressiva glasögon,då får jag byta till läsglasögon.Gör jag något annat så får jag byta till mina progressiva.Har jag handskärmen så funkar det med progressiva,men då har jag en arm för lite som sköter fjärrkontrollen till svetsen.Suck

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde det 2007, inte ångrat det en sekund.

Att gå från halvblind till att ha full syn var helt suveränt.

Tog ett tag att bli bekväm i sparringen igen men nu är det full fart.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alltför dyrt heller= 29900.- skr! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev audirs2:

Inte alltför dyrt heller= 29900.- skr! 

Linsbyten kostar 59900 hos Memira 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev scorpio63:

Linsbyten kostar 59900 hos Memira 

Såg det åxå, men jag tänkte ta bort min närsynthet! Vill kunna måla bättre och det går inte med läsglasögon! Undrar vad det kostar på St Eriks sjukhus?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Såg det åxå, men jag tänkte ta bort min närsynthet! Vill kunna måla bättre och det går inte med läsglasögon! Undrar vad det kostar på St Eriks sjukhus?

 

Jag gjorde mina närsynta (-6,5) ögon till Lazerögon som sagt 1997 med 6 månaders mellanrum per öga till en kostnad av totalt 25.000sek hos Klara Norra Ögonklinik, men jag tror det ej finns kvar längre.

 

Men det är 20 år sedan och tekniken har säkert gott framåt, så att man ej behöver att massa smärtstillande och gömma sig i mörker med både persienner fördragna och filtar för fönstren första veckan.   

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Såg det åxå, men jag tänkte ta bort min närsynthet! Vill kunna måla bättre och det går inte med läsglasögon! Undrar vad det kostar på St Eriks sjukhus?

 

Jag frågade tjejen som jobbar där men det visste hon inte. Det enda dom ser är när patienterna kommer in och betalar 340 kr

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Jag frågade tjejen som jobbar där men det visste hon inte. Det enda dom ser är när patienterna kommer in och betalar 340 kr

Dom har åxå dålig syn då eller, eftersom dom bara ser 340 .-? :lipa::rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lillamannen:

 

Jag gjorde mina närsynta (-6,5) ögon till Lazerögon som sagt 1997 med 6 månaders mellanrum per öga till en kostnad av totalt 25.000sek hos Klara Norra Ögonklinik, men jag tror det ej finns kvar längre.

 

Men det är 20 år sedan och tekniken har säkert gott framåt, så att man ej behöver att massa smärtstillande och gömma sig i mörker med både persienner fördragna och filtar för fönstren första veckan.   

Droppa salva i ögonen ca 2 veckor efter som dom till mig, ingen svetsning på en vecka!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Görs väl i Bangkok för 60 till 70 000 baht.

Gjordes tidigare relativt billigt i Phuket - halva priset mot Sveriges. Du ska inte bära varken glas eller linser två veckor INNAN operationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev audirs2:

Dom har åxå dålig syn då eller, eftersom dom bara ser 340 .-? :lipa::rotfl:

 

För att se de verkliga kostnaderna måste dom logga in i systemet och får då bara titta på de patienters uppgifter som dom har "vårdansvar" för

 

Allt reglerat i behörighetssystemet. Går dom in och tittar på patientuppgifter dom inte har vårdande uppgift mot kan dom riskera avsked. Har skett ett antal gånger

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Droppa salva i ögonen ca 2 veckor efter som dom till mig, ingen svetsning på en vecka!

 

Jag gjorde det i Bangkok 2012. Kostade då 50 000 baht ca på Top Chaorens ögonklinik som ligger på Chaengwattana Road http://www.toplasik.net/lite/index.php . Dock är kostnaden lite beroende på synfel Har inte ångrat det nånting!

Vas som händer efter operationen är (i alla fall där jag gjorde det). Att man får först värktabletter, då det känns som du fått kraftigt svetsblänk i ögonen.

På nätterna dom första dygnen fick man ögonglober att ha på sig på natten. Så man inte ska riva sig i ögonen och få in bakterier från fingrarna i sömnen.

Det går sedan sakta bättre. Och man får använda ögondroppar några månader tills ärrbildninen är återställd.

 

 

Om dom inte ändrat det sen 2012?  Så är detta även avdragsgillt på företaget.

Se till att ej själv åka i egen bil dit. Då du ej kan köra bilen hem sen säkert.

Dock ser man perfekt redan dagen efter, Var dock lite äckligt när dom utförde själva laseroperationen. Och man kände hur det luktade bränt från när lasern brände i ögat.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Görs väl i Bangkok för 60 till 70 000 baht.

Gjordes tidigare relativt billigt i Phuket - halva priset mot Sveriges. Du ska inte bära varken glas eller linser två veckor INNAN operationen.

 

Ska inte spela någon roll. När jag gjorde det så doppade dom speciella ögondroppar som fick ögonen att slappna av så att dom kunde se dom riktiga värdena och testa fram hur dom skulle göra. Hela förmiddagen gick åt till dessa tester.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde det -98 i Sverige. Har inte ångrat det en sekund. Slippa glasögon och linser var oerhört skönt, särskilt vid badande och vintertid.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Gjorde det -98 i Sverige. Har inte ångrat det en sekund. Slippa glasögon och linser var oerhört skönt, särskilt vid badande och vintertid.

För att inte snacka om att kunna ha vilka solglasögon man vill.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hadde missat denna tråd, gör ett nytt försök här

 

Har tidigare gjort en ögonoperationi Thailand (Lasik). Det var 10-12 år sedan på Bangkok Hospital i Pattaya. Det med gott resultat förutom

att jag fortfarande har som en gloria runt lampor om natten.

Har nu blivit lite över 50 år och konstaterar att min syn åter börjar bli sämre, kanske främst mörkerseendet. Jag har då börjat att fundera på

att göra en RLE operation (byte av lins).

 

Min frågor till forumet blir därav:

Har någon egen erfarenhet av detta?

Kan någon rekomendera ett sjukhus?

Har någon en ungefärlig prisbild?

 

Mvh

 

Amatören

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev amatören:

Hej

 

Hadde missat denna tråd, gör ett nytt försök här

 

Har tidigare gjort en ögonoperationi Thailand (Lasik). Det var 10-12 år sedan på Bangkok Hospital i Pattaya. Det med gott resultat förutom

att jag fortfarande har som en gloria runt lampor om natten.

Har nu blivit lite över 50 år och konstaterar att min syn åter börjar bli sämre, kanske främst mörkerseendet. Jag har då börjat att fundera på

att göra en RLE operation (byte av lins).

 

Min frågor till forumet blir därav:

Har någon egen erfarenhet av detta?

Kan någon rekomendera ett sjukhus?

Har någon en ungefärlig prisbild?

 

Mvh

 

Amatören

Det bästa är nog att fråga tex Memira, dom vet nog!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu bokat tid hos Memira i Oslo nästa fredag dvs 27/1 för att höra vad de säger om ett linsbyte...

Har även kollat runt lite på ställen i BKK för att se om priset är "bättre" och det verkar som att man kan komma ner typ en 10 000 kr om jag inte sett fel. Vill dock ta en koll med Memira först för att höra vad de säger innan ett beslut om att göra operationen i TH. Vad jag förstår så kan man göra bruttoavdrag om man gör det i Sverige och om företaget man jobbar på är ok med det och då är frågan om det är värt att göra operationen i TH med allt vad det innebär om något går fel.

En undersökning kostar 500 kr men de hade tydligen en drive på 99 kr just nu hos Memira.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev amatören:

Hej

 

Hadde missat denna tråd, gör ett nytt försök här

 

Har tidigare gjort en ögonoperationi Thailand (Lasik). Det var 10-12 år sedan på Bangkok Hospital i Pattaya. Det med gott resultat förutom

att jag fortfarande har som en gloria runt lampor om natten.

Har nu blivit lite över 50 år och konstaterar att min syn åter börjar bli sämre, kanske främst mörkerseendet. Jag har då börjat att fundera på

att göra en RLE operation (byte av lins).

 

Min frågor till forumet blir därav:

Har någon egen erfarenhet av detta?

Kan någon rekomendera ett sjukhus?

Har någon en ungefärlig prisbild?

 

Mvh

 

Amatören

Någon har bytt linser i Udon Thani. Tror att han gjorde ingreppet på Army Hospital. Verkar som han är nöjd.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar

 

Har tagit mig lite tid och "googlat" samt ringt några ögonkliniker. Priserna i Sverige verkar variera mellan 50-60 000 kr.

Jag mailade även Bangkok/Pattya hospital, återkommer om jag får något pris från dem.

Har fått lite olika bud beträffande att göra en RLE operation efter att ha genomfört en LASIK operation tidigare. Några säger

att detta skall absolut  man inte göra medan några andra kliniker rekomenderar detta och avråder från en andra LASIK

operation.

 

MVh

 

Amatören

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...