Jump to content
IGNORERAD

Någon som laseropererat sina ögon?


audirs2

Recommended Posts

Nu har det gått över en vecka och jag har varit på första återbesöket.

Jag kan läsa allt på tavlan utan problem även om jag fortfarande ser lite dubbeltrippelskuggor som 

ska försvinna så småningom då hjärnan fattar vilken bild den ska titta på.

Närsyntheten börjar oxå bättra sig. nu ser jag bokstäverna på tangentbordet snart perfekt.

Att titta på datorskärmen är inte längre något större problem heller.

 

Känns bättre och bättre.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    29

  • audirs2

    14

  • bob

    5

  • evert 1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har det gått över 2 veckor och jag börjar uppleva en massa underliga fenomen.

Jag har ju fått höra att det är hjärnan som nu ska lära sig att förstå bilderna från den nya linsen.

Ibland så ser jag bra, men en stund senare så kan jag se riktigt illa på samma avstånd, faktiskt riktigt obehagligt.

Så just nu ser jag halvbra över hela registret. Innan så såg jag inte alls utan glasögon.

Det är väl bara att se tiden an och hoppas på att min hjärna lär sig då.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Nu har det gått över 2 veckor och jag börjar uppleva en massa underliga fenomen.

Jag har ju fått höra att det är hjärnan som nu ska lära sig att förstå bilderna från den nya linsen.

Ibland så ser jag bra, men en stund senare så kan jag se riktigt illa på samma avstånd, faktiskt riktigt obehagligt.

Så just nu ser jag halvbra över hela registret. Innan så såg jag inte alls utan glasögon.

Det är väl bara att se tiden an och hoppas på att min hjärna lär sig då.

 

 

Tja, nu är väl du inte smartaste grabben i klassen,

men lycka till.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Tja, nu är väl du inte smartaste grabben i klassen,
men lycka till.
 

Tack för den passningen.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:


Tack för den passningen.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Ingen orsak.

Glad påsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
26 minuter sedan, skrev oberg:

 

Tja, nu är väl du inte smartaste grabben i klassen,

men lycka till.

 

idi*t

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev scorpio63:

Nu har det gått över 2 veckor och jag börjar uppleva en massa underliga fenomen.

Jag har ju fått höra att det är hjärnan som nu ska lära sig att förstå bilderna från den nya linsen.

Ibland så ser jag bra, men en stund senare så kan jag se riktigt illa på samma avstånd, faktiskt riktigt obehagligt.

Så just nu ser jag halvbra över hela registret. Innan så såg jag inte alls utan glasögon.

Det är väl bara att se tiden an och hoppas på att min hjärna lär sig då.

 

Hoppas det går bra, funderar själv lite på detta i en framtid, vad kosta kalaset?

1 timme sedan, skrev oberg:

 

Tja, nu är väl du inte smartaste grabben i klassen,

men lycka till.

 

Jag önskar dig riktigt mycket Karma nu under helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tekkor:

Hoppas det går bra, funderar själv lite på detta i en framtid, vad kosta kalaset?

Jag önskar dig riktigt mycket Karma nu under helgen.

Jag tror det kommer att bli bra. det är ju så förbannat mycket bättre än förut redan.

Jag använder ju inga glasögon nu.

Första och andra veckan var man ju helt fashinerad, nu är det 2V och man undrar, ser jag inte bättre än så här?

Kostnaden 59900kr

Bruttolöneavdrag från jobbet

Blir väl totalt runt 40000

Drar det på 24 månader.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det kommer att bli bra. det är ju så förbannat mycket bättre än förut redan.
Jag använder ju inga glasögon nu.
Första och andra veckan var man ju helt fashinerad, nu är det 2V och man undrar, ser jag inte bättre än så här?
Kostnaden 59900kr
Bruttolöneavdrag från jobbet
Blir väl totalt runt 40000
Drar det på 24 månader.


Det är väl vad det kostar i baht om man gör det i Thailand.
Hade själv synfel på +2 och +3 när jag gjorde detta 2012 på top chaoren lasik center på chaeng wattana i Bangkok.
Jag betalade 50 000 baht.
Såg i princip perfekt dagen efter.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev scorpio63:


Tack för den passningen.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Du vet väl att oberg har 3 st Nobel pris?:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl: Dessutom är han en av Sveriges rikaste! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev audirs2:

Du vet väl att oberg har 3 st Nobel pris?:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl: Dessutom är han en av Sveriges rikaste! 

Naturligtvis är det så, man blir ju ödmjuk i hans sällskap.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Sorry.

Det här blir en dubbelpost, men jag fortsätter efter den.

Måste bara kommentera att nu när det gått en månad efter min ögonoperation så börjar även min lilla hjärna acceptera mina nya linser.

Det var ju någon fåntratt som tydligen inte ansåg att min lilla hjärna inte var, ja ska man säga var kompatibel med högre tänkande.

Till den personen vill jag bara säga det här. Sorry, du har fel, "igen troligen".

--------------------------------

Nu fortsätter jag.

På flygresan till Kina 33 timmar så var det ingen sömn ( kan inte sova sittande)

Någon under den tiden började det värka i ena ögat. efter ett par dagar i Kina så ringde jag Memira och fick till svar att det är normal reaktion då man slutar med alla droppar.

Men att jag skulle höra av mig igen om det blir värre, jag sa att det är därför att jag hör av mig, det har blivit värre.

Dom ringde upp 10 minuter senare i Kina och sa att att det troligen berodde på torr luft i flygplanet och bad mig vara tålmodig,

Djävligt bra service tycker jag,

Nu har jag fortfarande ont i ena ögat och den enda dagen nästa vecka jag är i Sverige är på tisdag, sedan åker jag till Holland,

Så nu får vi se vad Memira går för då jag knatar in på tisdag och vill ha hjälp.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

scorpio63

For in till Memira idag då jag har problem med ena ögat.

Idag var operationsdag så dom tog inte emot några andra, men dom klämde in mig till en optiker ändå.

Efter en lång undersökning med olika ljus och färg i ögat så hittade dom inga problem.

Troligen så har det kommit in något skräp som nu är borta.

Inga repor fanns och inget att plocka ut så det är bara att fortsätta med smörjande droppar.

 

Skönt att det inte var något trassel från operationen.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2017-05-02 at 17:24, skrev scorpio63:

For in till Memira idag då jag har problem med ena ögat.

Idag var operationsdag så dom tog inte emot några andra, men dom klämde in mig till en optiker ändå.

Efter en lång undersökning med olika ljus och färg i ögat så hittade dom inga problem.

Troligen så har det kommit in något skräp som nu är borta.

Inga repor fanns och inget att plocka ut så det är bara att fortsätta med smörjande droppar.

 

Skönt att det inte var något trassel från operationen.

hUR E DET NU DÅ MED HERRN?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är allting bara bra.

Jag är helnöjd.

Klarar mig helt utan glasögon i dom flesta situationer. 

för visst avstånd och små saker så är läsglas +1 en hjälp-

 

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag har vart bort a länge i ilska efter att blivit dåligt behandlad i mitt tycke.Jag har nu dock insett att forumet är alltför fyllt

av kunskap för att bara sjabblas bort.Jag hoppas att jag får komma tillbaka om jag är snäll.piodet någon erfarenhet av

gråstarroperationer.Det är aktuellt för mig efter op på kapio U-A 2010.Ena ögat måste göras om.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev khun-petch:

Hej jag har vart bort a länge i ilska efter att blivit dåligt behandlad i mitt tycke.Jag har nu dock insett att forumet är alltför fyllt

av kunskap för att bara sjabblas bort.Jag hoppas att jag får komma tillbaka om jag är snäll.piodet någon erfarenhet av

gråstarroperationer.Det är aktuellt för mig efter op på kapio U-A 2010.Ena ögat måste göras om.

Byte av lins som jag gjort är ju samma som en gråstarrs operation.

Enda skillnaden att gråstarr opereras gratis.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev scorpio63:

Byte av lins som jag gjort är ju samma som en gråstarrs operation.

Enda skillnaden att gråstarr opereras gratis.

 

Jag såg nån reklam om att man kunde betala extra för att få gråstarrs operationen kombinerad med linsbyte som även korrigerar synfel, mot en hyfsat låg extra kostnad.

Alltså gråstarrsdelen är gratis men uppgradering till en synfelkorrigerande lins kostar extra, det som krävdes var en remiss för gråstarr från läkare eller optiker.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick linserna utbytta i Sverige för 28000kr och man kunde gå hem efter fika och kanelbulle.Men ni kan väl inte mena att Thailand opererar gratis åt kreti o pleti.

Jag vill inte åka hem och mina barn gillar att komma hit så det jag undrar är egentligen vart man vänder sig med redan utbytta linser varav en borde göras om.

Det är okej för att ena ögat nästan är perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • 4 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...