Jump to content
IGNORERAD

Phnom Phen Kambodja


thomas001

Recommended Posts

Första gången jag ställer en resefråga här på MPR.

Har två kanongoa polare som hälsar på 2 ggr om året. Stannar ca 6 veckor över jul och nyår samt lika länge i juli och augusti.

Blir alltid ett ruggigt race i Feskebyn, några dagar hemma hos mig, sen några dagars festande i ChiangMai.

Nu funderar vi på att lägga till något nytt.

Kambodja och Phnom Phen. Ingen av oss har varit där....

Vill ha tips på bra boende där ingen bryr sig om man kommer hem bra tankad kl. 5 på morgonen.Helst med en go swimmingpool. Måste ligga nära bargator....om frågan förstås.......

Vi är fullständigt ointresserade av kulturtips, tempel,knyppling,eller när Bingolotto sänds.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla säger ju att MPR är källan till alla frågor gällande Asien. Har inte fått ett endaste svar....

Link to comment
Dela på andra sajter

2,5 timmars bilfärd från Phnom Penhs internationella flygplats ligger The Vine Retreat - ett yoga retreat center som erbjuder landsbygdens lugn, en hemtrevlig atmosfär och ekologiskt käk. Finns en saltvatten pool:)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Alarik:

2,5 timmars bilfärd från Phnom Penhs internationella flygplats ligger The Vine Retreat - ett yoga retreat center som erbjuder landsbygdens lugn, en hemtrevlig atmosfär och ekologiskt käk. Finns en saltvatten pool:)

Precis det vi letar efter....:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte varit där. Men snubblade över denna. Kanske ge lite inblick.




Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-15 at 17:58, skrev thomas001:

Första gången jag ställer en resefråga här på MPR.

Har två kanongoa polare som hälsar på 2 ggr om året. Stannar ca 6 veckor över jul och nyår samt lika länge i juli och augusti.

Blir alltid ett ruggigt race i Feskebyn, några dagar hemma hos mig, sen några dagars festande i ChiangMai.

Nu funderar vi på att lägga till något nytt.

Kambodja och Phnom Phen. Ingen av oss har varit där....

Vill ha tips på bra boende där ingen bryr sig om man kommer hem bra tankad kl. 5 på morgonen.Helst med en go swimmingpool. Måste ligga nära bargator....om frågan förstås.......

Vi är fullständigt ointresserade av kulturtips, tempel,knyppling,eller när Bingolotto sänds.

 

 

Du skrev nog lite fel i ditt första inlägg, kulturtips typ barlivet hör väl verkligen till kulturlivet i flera asiatiska länder tycker jag i alla fallfull.jpgpar.jpg, på den tiden jag läste Fib Aktuellt, Lektyr och Aktuellt Rapport44878457-A-cartoon-emoji-emoticon-drooling-with-his-tongue-hanging-out-Stock-Photo.jpg var det ju aldrig reportage om att besöka och glo på tempel, ruiner, andra stenhögar och annat sket3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg, det får man ju ta på andra eller tredje resan om det hinns medf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg, förresten sånt kan man ju glo på i Sverige, behöver man ju inte resa till asien för att se33955916-okay-smiley.jpg.

 

emoticonblog.jpegemoticonblog.jpeg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla detta

http://www.canbypublications.com/phnompenh/ppintro.htm

 

ska du ha ett bra boende, dock ingen swimmingpool, och nära till allt, så hyr in dig

på Golden House International, ligger perfekt på street 136, vilket är bästa

bargatan i Phnpm Pehn. 100 meter från river front bara.

Åker ni ner till Sihanoukville, så finns The Small Hotel, drivs av en göteborgare, Henrik.

Bra mat, om man vill äta svenskt käk nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...