Jump to content
IGNORERAD

Fartkameror installeras i Chiang Mai


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Myndighet för förebyggning och lindring av katastrofer (DDPM) meddelade under gårdagen att man kommer sätta upp fartkameror runtom i Chiang Mai för att bekämpa fortkörare och minska mängden trafikolyckor i provinsen.
Thana Nuawplod från myndigheten sade att kamerorna kommer sättas upp i staden med omnejd för att fånga fartdårar, och att alla som fastnar på bild kommer bötfällas. Boten kommer skickas ut via post och måste betalas inom 15 dagar. Deras årliga vägskatt kommer dessutom ökas varje gång de kör för fort.
Utöver fartkameror kommer man sätta upp turistcenter för trafikrelaterad assistans vid fem större korsningar i Chiang Mai: Suthep, Rin Khum, Inthanon, Ang Khang och Mon Jam. Centren kommer tillhandahålla akutvård, assistans när fordon går sönder samt direktkontakt med räddningstjänst.

 

camera.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant att man ska öka vägskatten för varje gång det körs för fort, hänger detta med om man säljer bilen mån tro.....

" Deras årliga vägskatt kommer dessutom ökas varje gång de kör för fort. "

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Lite intressant att man ska öka vägskatten för varje gång det körs för fort, hänger detta med om man säljer bilen mån tro.....

" Deras årliga vägskatt kommer dessutom ökas varje gång de kör för fort. "

"Nja öhh ehh ja tänkte inte på dee".:pudency:

Nåja, det skulle väl gå att lösa delvis med att pålagan görs personlig. Men det skulle då t.ex. strula till det vid lån av fordon m.m.

Nej, jag tror de inte tänkt helt enkelt. (Jag skrev inte tänkt färdigt)

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Sakhon:

"Nja öhh ehh ja tänkte inte på dee".:pudency:

Nåja, det skulle väl gå att lösa delvis med att pålagan görs personlig. Men det skulle då t.ex. strula till det vid lån av fordon m.m.

Nej, jag tror de inte tänkt helt enkelt. (Jag skrev inte tänkt färdigt)

 

Jo, lite min tankegång också, vad göra vid lånat fordon.

Jag skulle inte bli förvånad om Thailand också kommer att införa främre registreringsskylt på MC.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...