Jump to content
IGNORERAD

Komma in i Thailand med utgånget Thaipass


hasseryd

Recommended Posts

Min gamla tant upptäckte just att henes ThaiPass går ut nu i Jannuari (Hon har även Svenskt Pass)

För att förnya sitt  ThaiPass på Ambasaden i Syockholm sä kräver dom kopia av "Husboken"gällande det Hus hon äger i  Korat. Problemet är att Husboken tydligen har slarvats bort i Korat.

Så frågan kan hon komma in i Thailand med ett utgänget Thaipass?

En annan fråga kommer då? Hur ställer sig Thaimyndigheter till Dubelt Medborgarskap Svenska/Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev hasseryd:

Min gamla tant upptäckte just att henes ThaiPass går ut nu i Jannuari (Hon har även Svenskt Pass)

För att förnya sitt  ThaiPass på Ambasaden i Syockholm sä kräver dom kopia av "Husboken"gällande det Hus hon äger i  Korat. Problemet är att Husboken tydligen har slarvats bort i Korat.

Så frågan kan hon komma in i Thailand med ett utgänget Thaipass?

En annan fråga kommer då? Hur ställer sig Thaimyndigheter till Dubelt Medborgarskap Svenska/Thai

Hon får väl visa sitt svenska pass och fixa nytt thaipass i korat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem med min dotter, men nu i efterhand har jag fått veta att det går bra för Thailändsk medborgare att komma in i Thailand med utgånget pass, de nekar inte en medborgare att komma in.

Det samma gäller i Sverige för Svenskar.

 

Så in i Thailand på det Thailändska passet!

 

Ang dubbelt medborgarskap är de lite roliga, det är eg inte tillåtet, men tillåts om det är tillåtet i det andra landet där de har sitt andra medborgarskap, således Thai/Sverige helt ok.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hade samma problem med min dotter, men nu i efterhand har jag fått veta att det går bra för Thailändsk medborgare att komma in i Thailand med utgånget pass, de nekar inte en medborgare att komma in.

Det samma gäller i Sverige för Svenskar.

 

Så in i Thailand på det Thailändska passet!

 

Ang dubbelt medborgarskap är de lite roliga, det är eg inte tillåtet, men tillåts om det är tillåtet i det andra landet där de har sitt andra medborgarskap, således Thai/Sverige helt ok.

Ok Tack det låter bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har åkt in i Thailand 2 gånger med utgånget pass utan problem.

Hon har även dubbelt medborgarskap.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev hasseryd:

Min gamla tant upptäckte just att henes ThaiPass går ut nu i Jannuari (Hon har även Svenskt Pass)

För att förnya sitt  ThaiPass på Ambasaden i Syockholm sä kräver dom kopia av "Husboken"gällande det Hus hon äger i  Korat. Problemet är att Husboken tydligen har slarvats bort i Korat.

Så frågan kan hon komma in i Thailand med ett utgänget Thaipass?

En annan fråga kommer då? Hur ställer sig Thaimyndigheter till Dubelt Medborgarskap Svenska/Thai

 

Resa in i Thailand är inga problem men gör nytt pass i Thailand. Reser hon in med thaipass så ska hon ut med thaipass. Hon kan inte resa till Sverige med svenska passet när hon rest in med ett thaipass har jag lärt mig den hårda vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Resa in i Thailand är inga problem men gör nytt pass i Thailand. Reser hon in med thaipass så ska hon ut med thaipass. Hon kan inte resa till Sverige med svenska passet när hon rest in med ett thaipass har jag lärt mig den hårda vägen.

Mitt ex och våran dotter har alltid åkt in med thaipass och visat thai och svenska passet vid utresa till Sverige. Har fått fylla ett nytt departure kort ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Så in i Thailand på det Thailändska passet!

Men vad säger den svenska passkontrollen när hon ska lämna Sverige med ett utgånget thaipass?

Danska passkontrollen blir det iofs för våran del iom att vi åker från Kastrup. Bara nyfiken den dagen det händer :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev uptoyou:

Men vad säger den svenska passkontrollen när hon ska lämna Sverige med ett utgånget thaipass?

Danska passkontrollen blir det iofs för våran del iom att vi åker från Kastrup. Bara nyfiken den dagen det händer :) 

Inget ting, in check med Thai pass, passkontrollen, svenska passet. Denna fråga har behandlas förr. Thailand Thai pass in hem resa in checka med svenska passet, pass kontroll Thai pass. Hur svår är det att förstå. Gamla inlägg? :-o 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev hasseryd:

Min gamla tant upptäckte just att henes ThaiPass går ut nu i Jannuari (Hon har även Svenskt Pass)

För att förnya sitt  ThaiPass på Ambasaden i Syockholm sä kräver dom kopia av "Husboken"gällande det Hus hon äger i  Korat. Problemet är att Husboken tydligen har slarvats bort i Korat.

Så frågan kan hon komma in i Thailand med ett utgänget Thaipass?

En annan fråga kommer då? Hur ställer sig Thaimyndigheter till Dubelt Medborgarskap Svenska/Thai

Min tjej satt i samma sits för 2 år sedan...

 

så jag vet att det inte är några problem..

bara att åka..

 

Rock on!

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎11 at 15:50, skrev Stoneys:

Inget ting, in check med Thai pass, passkontrollen, svenska passet. Denna fråga har behandlas förr. Thailand Thai pass in hem resa in checka med svenska passet, pass kontroll Thai pass. Hur svår är det att förstå. Gamla inlägg? :-o 

Men om tjejen inte har något svenskt pass, fungerar det med enbart ett utgånget thaipass då?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev uptoyou:

Men om tjejen inte har något svenskt pass, fungerar det med enbart ett utgånget thaipass då?

Ja till Thailand fungerar det då också

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev uptoyou:

Men om tjejen inte har något svenskt pass, fungerar det med enbart ett utgånget thaipass då?

Om du menar att hon är Svensk medborgare, men inte har svenskt pass så funkar det inte. Då kommer hon inte att kunna komma in i Sverige när hon ska tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja till Thailand fungerar det då också

Tack.

5 timmar sedan, skrev thaiwife:

Om du menar att hon är Svensk medborgare, men inte har svenskt pass så funkar det inte. Då kommer hon inte att kunna komma in i Sverige när hon ska tillbaka.

Hon är inte svensk medborgare.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...