Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

Bara att Buga & Tacka 4:e veckan irad med 7 rätt Gnägg ä i stimm just nu !!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

47 minuter sedan, skrev svampen:

Bara att Buga & Tacka 3:e veckan irad med 7 rätt Gnägg ä i stimm just nu !!!!

Är det inte 4 i rad?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Knasen:

Är det inte 4 i rad?

jo så är det väl

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Kära Gnäggare får vi hoppas på 5:e veckan i rad med full pott ???????

Köpte själv en andel samt ett litet självpetat?

Trevlig Travlörda Gnäggare!!!!

MVH Svamp

IMG_20180210_112601.JPG

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart en liten egen Spikharry ?????

 

Trevlig Trav Helg På Er Gnäggare!

IMG_20180216_111301.JPG

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här raden har jag tänkt mig idag. Är på väg för att köpa en blend 285 så det kan bli många ändringar innan inlämning. Screenshot_20180217-161832.thumb.png.c6f1bbd86f133fbe9c5688d9dc5a4939.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo medlemmar i laget....

 

Saknas två andelar till tilltänkt rad.... för veckans spelare

 

 

någon av er som endast köpt en andel som kan plussa på lite.

 

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på Er Gnäggare här har det varit Influensa hela veckan så man har haft tid att plugga trav!

Tog med ett par skrällisar bla Johan i sista & 8:a Undulat i 4:e ????????

Sen är jag ute efter HÖGA odds i kallblod !!!

Mitt eget nedan ???

 

Trevlig Trav Lördag på Er !!!!

IMG_20180224_092452.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig Trav Lördag & Skål Gnäggare !!!

IMG_20180303_140855.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju en svår nöt att knäcka i Lördags nä nu tar vi nya tag i Eskilstuna & Sundbyholms Travet Go Go Go !!!

Zenit Brick blir nog svårstoppad ?????

Med vänlig hälsning Svamp

 

image.png.dc930aeecef20ccf35c6ca098b8244bd.png

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

 Nurmos blir farlig på Lördag många fina Hästar till start Sundbyholm !

 Själv spikar jag Zenit Brick på mitt egna system !!!!!!!!!

 Med vänlig hälsning Svamp

 

Solvalla-tränaren ångar på efter en raketstart av det nya året. Hela stallets hästar verkar rida på framgångsvågen..


Solvalla-tränaren ångar på efter en raketstart av det nya året. Hela stallets hästar verkar rida på framgångsvågen av Readly Express seger i Prix d’Amerique. Stall Timo Nurmos hästar vinner i nästan vart tredje lopp som de startar i och även om det har gått otroligt bra för Nurmos i många år tidigare är resultaten ännu vassare just nu. Med 8,7 miljoner inkört till stallet leder han tränarligan överlägset. När det gäller Readly Express, som blev framröstad till Årets Häst nyligen, så lever han strandliv just nu på Utah Beach i Normandie tillsammans med sin skötare Inga Perk.
- Readly Express tränar på vid havet och körs varje dag. Det var inga problem för honom att gå i vattnet och det gick bra på en gång. Det var precis som att han hade tränat hela livet i vattnet och på en sandstrand, säger Timo Nurmos.
- Hästen tränar varje dag och man kan köra över en mil rakt fram på stranden. Han får springa och leka i vattnet och när tidvattnet går ner så försvinner havet femhundra meter ut. Det är jättefin fast sand för honom att springa på och inga stenar alls. Han verkar trivas med det och vi får se hur länge han stannar. Allt fokus ligger nu att ha hästen i full form till Elitloppet.

”Har ändrat på träningen – krafter kvar på en 1.11-tid”


En annan av Timo Nurmos stjärnor är Zenit Brick som har tagit storslam i Gulddivisionen i vinter. På de fem senaste starterna i högsta klassen har det blivit fyra segrar och en andraplats. Hästen har sprungit in 1,1 miljoner kronor sedan den 16 december och imponerat stort. Zenit Brick blev även segerrikaste hästen på V75 i fjol. Senast hade han en ny suverän uppvisning i Guldfinalen på Solvalla där han vann smått överlägset för Björn Goop.
- Zenit Brick (V75-1) vann på en 1.11-tid med huvan kvar och krafter kvar. Han återhämtade sig snabbt och hade bara 78 i puls några minuter efter loppet. Då kan man säga att hästen är i toppform, säger Timo Nurmos med ett skratt.
- Hästen har utvecklats mycket både mentalt och i kroppen. Jag har gjort lite ändringar i träningsupplägget och han har tagit till sig träningen bra och blivit starkare både fysiskt och psykiskt. Man vill hela tiden försöka att utveckla hästarna och ändra på lite småsaker. Det är inga stora grejer men det är roligt när de svarar bra på det man gör. Han har gjort kanonlopp varje gång i vinter.

”Den långa distansen är perfekt”
Zenit Brick blir storfavorit i lördagens Gulddivision över distansen 2640 meter. I sulkyn den här gången sitter Örjan Kihlström eftersom Björn Goop är upptagen med att köra lopp i Frankrike.
Blir det seger igen?
- Självklart är det en jättebra chans. Hästen har tränat normalt efter förra starten och känns lika fin som tidigare.

 

- Hankypanky Frances (V75-2) är väldigt fint i ordning och hon har varit en stor överraskning hos mig. Hästen har vunnit två V75-lopp och var trea senast. Hon hade vunnit då också om hon inte haft trafikproblem under vägen. Hon avslutade mycket bra och var nära att vinna ändå. Om banan är bra kan det bli barfota runt om. Läget är dåligt precis som senast men jag tycker att hon har chans ändå.
- Handsome Pelle (V75-5) vann direkt efter ett uppehåll senast och hade bara gått styrketräning i backen inför den starten. Han kommer att gå mycket framåt när han fick lopp i sig och har bättre läge den här gången. Hästen kan öppna ganska bra och måste räknas tidigt. Barfota runt om ifall banan är bra.

- Aventador S.F. (V75-5) är en fin häst som har gått bra hela tiden och vunnit många lopp trots att han ofta har haft dåliga lägen. Senast vann han trots spår tolv och var stark och rejäl i avslutningen. Det var första gången han gick med urryckare men kusken behövde aldrig dra dem. Så den växeln sparar vi till den här starten. Tyvärr fick han tråkigt läge igen men han har chans om han bara kommer till. Jag har inte bestämt balansen på honom ännu. Båda mina hästar i loppet är ganska jämna

.- Jaques Noir (V75-6) har kommit tillbaka till formen nu med några lopp i kroppen och han var klart godkänd senast från ett svårt läge. Det är en stor fördel för honom om han kan gå med sommarskor så vi får hoppas på en fin bana. Tråkigt läge igen men helt borta är han inte om det klaffar, säger Timo Nurmos

 

 

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner Vibbar Nu Händer Det !!!!!!!!!

 

image.png.e508b6625837bfc7d58c0747d179997f.png

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev svampen:

Känner Vibbar Nu Händer Det !!!!!!!!!

 

image.png.e508b6625837bfc7d58c0747d179997f.png

Kom ihåg att häng upp den åt rätt håll så inte turen rinner ut

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Rogers system ser intressant ut va in o kolla på mörra.

Mitt lilla egna Chans! nedan får väl invänta strykningar ???

Trevlig Trav Lördag Gnäggare!

 

 

IMG_20180310_062737.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig travlördag på er... tre kuponger blev det idag...

 

I all fall en av dem har lite tankearbete bakom sig.

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skulle ha spelat Tillsammans idag!!! Hi Hi

Arg på Mig själv o missa kallblodsloppet !!!!!!

IMG_20180317_185754.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...