Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

V75 i sista stund - Eskilstuna 25 feb - Thomas Uhrberg

”Piraten” given bank
On Track Piraten blir givetvis de flestas singelstreck på Sundbyholm. Jag ingår i det gänget som spikar.
En annan häst, mil från ”Piratens” facit, är Rigel Face, ett riktigt stjärnämne i Lutfi Kolgjinis regi. Jag är inne på att 4-åringen bara vinner och singelstreckar.
Visst, Rigel Face kan bli en kanon och han kan ta sin första V75-seger. On Track Piraten är ute efter sin 23:e.
I övrigt; jag står över helgens V75 på Sundbyholm och V75 på söndag i Gävle men laddar för V75 på Kalmar den 4:e mars.

Kolgjinis Rigel Face bäst — och ”Piraten” är kung
V75-1: 9 Jetset är ett sto av högsta klass, hon kan avsluta sylvasst och även om  hon inte toppresterat i de två senaste loppen tror jag mycket på henne. Ja, hon är min spik på det mindre systemet. På det stora streckar jag en kvartett där 4 Catch the Catch är en rysare.
V75-2: 8 Xanthis Amazing är min vinnare trots att hon är en tuff motståndare i Rikstravet då hon tävlar för Tema Färejstad. Egentligen skulle jag vilja strecka alla 15 ekipagen men nu blev det en sextett. 11 Ilona Håleryd kan bli bortglömd men hon har hög grundkapacitet.
V75-3: 5 On Track Piraten är en undantagshäst och han verkar ha en hur lång formtopp som helst. Ja, det finns väl ingen anledning att gardera nu när 8 El Mago Pellini fick ett så svårt spår i sin årsdebut. Distansen 2640 är enbart plus.
V75-4: 3 The Swede såg riktigt bra ut senast vid segern och presterar han något liknande nu blir 5-åringen svårslagen. 6 Man at Work är en tuff motståndare och skulle han få ledningen ökar chanserna till seger rejält. 9 Robic Lane är en rysare. Visst, han har inte vunnit på länge men det kan vara dags nu. Jag streckar en kvintett.
V75-5: 3 Cash a Cheque Am skulle gynnas  rejält om det blir hårt tempo där framme och segerchansen ökar nu när 2 Erica inte startar på grund av för dåliga muskelvärden. 1 Blue Star Champion är rysaren i gänget, men han lär bortglömd. 5 Queer Fish blir segerfarlig vid ledning.
V75-6: 6 Rigel Face är en riktigt bra häst och han vann senast efter en offensiv styrning. Jag försökte utmana med Quiz Töll och hon var fantastiskt bra efter en slutrunda under 1.12 men Kolgjnis häst hade för stort försprång. Ja, en spik.
V75-7: 9 Alamo Boko är en chansning, men jag tror att Flemming Jensens 10-åring kan vinna detta race. Fem streck i ett lopp där 2 Mellby Collector lär bli klar favorit.

Thomas system
V75-1: 2, 4, 6, 9. Res: 1-3.
V75-2: 1, 3, 7, 8, 11, 14. Res: 5-4.
V75-3: 5 On Track Piraten. Res: 1-8.
V75-4: 2, 3, 6 ,9, 12. Res: 5-7.
V75-5: 1, 3, 4, 5. Res: 8-9.
V75-6: 6 Rigel Face. Res: 5-4.
V75-7: 2, 3, 5, 7, 9. Res: 7-12.

Systemet är på 2400 rader och det kostar 1200 kronor. Om man också singelstreckar nummer 9 Jetset i avdelning 1 blir det systemet på  600 rader och det kostar då 300 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev acarls:

Kör vi på Söndag också?

 

 

Det hoppas jag...

 

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn å vacker nu swamptrasa, vad är det som fått dej att surna till så här tidigt på lördagsförmiddagen ?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är hetlevrad får käre svamp...

 

,,, men förstår han då folk inte verkar fatta att man är utsedd spelläggare... och han får lägga rad var och varannan vecka.

 

Kan ju inte vara svårt att kommunicera på en hel vecka om man kan lägga raden eller inte... eller redan från början tala om att man gärna är med och spelar men helst inte lägger några rader.

 

Medlemmar som är spelläggare klarar av att köpa en andel men sedan är de tysta som möss

 

Jag kan inget om hästar men tänkte ta hjälp av hästintresserade kompisar när det är min vecka.

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev husse:

Lugn å vacker nu swamptrasa, vad är det som fått dej att surna till så här tidigt på lördagsförmiddagen ?

 

Han surnar till och tar det som kritik när folk kommer med sena tips som inte ingår i hans system.

 

Man behöver absolut inte ta till sig sena tips om man känner att man som spelläggare har en stark rad, men att vända taggarna utåt på det här sättet ger ju inte direkt något seriöst intryck.

 

Finns trevligare tillsamanssystem att vara med i än det här där man tydligen inte får komma med tips fem timmar innan start.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Han surnar till och tar det som kritik när folk kommer med sena tips som inte ingår i hans system.

 

Man behöver absolut inte ta till sig sena tips om man känner att man som spelläggare har en stark rad, men att vända taggarna utåt på det här sättet ger ju inte direkt något seriöst intryck.

 

Finns trevligare tillsamanssystem att vara med i än det här där man tydligen inte får komma med tips fem timmar innan start.

 

 

Var ju inte ens svampens omgång..... men han måste tydligen kliva in än en gång

 

sååå

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

Var ju inte ens svampens omgång..... men han måste tydligen kliva in än en gång

 

sååå

 

 

/Enis

 

Skiter fullständigt i vems omgång det är. Får man inte diskutera raden utan att få griniga svar så finns det ingen anledning att spela tillsammans. Köper hellre en Harry i så fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Första tankarna av Expressens experter

Jonas Noreen

V75-1:

2 Mack Dragan har ännu inte förlorat på sju starter! Verkligen upp till bevis nu, trots allt. Jag gillar 11 Can Lane som har bra kapacitet. Rundar alla om det bara stämmer lite..?

V75-2:

Vinna eller försvinna. Det gäller 2 Kash Brodda. Hon är klart bäst felfri och stallet håller henne jättehögt. Återstår att se om hon sköter sig… 7 Raspberrysky gynnas av barfotakörning.

V75-3:

5 Royal Fighter har två lopp i sig nu och gillar den här distansen. Från ett bra läge så är det hästen att slå. 8 Target Kronos blir mycket spännande att följa under året. Barfota direkt, eller?

V75-4:

2 Ulisse Kronos är en fartfylld sort med lopp i kroppen nu. Körs säkert till spets tidigt här om felfri. 15 Magic Happens galopperade senast men felfri lär han slåss han om segern. Kapabel!

V75-5:

3 Zenit Brick är ingen startraket men räkna med att kusken kommer att vara offensiv. Kan mycket väl vinna. 11 British Steel kanske är bäst på kort distans? Ska ändå passas noga.

V75-6:

Det här känns öppet värre vid en första anblick. 2 Replay Pellini kan lägga iväg rätt bra bakom bilen och ska räknas från kanonläge. 10 Iago Zon gynnas nog av skoryck…

V75-7:

4 Thaiger Exclusive kan bättre än senast och nu lär det bli barfota runt om. Sköter han sig från start är han i striden. 9 Hank von Håleryd är tuff och 6 Mellby Duke en vass avslutare.

 

Eskil Hellberg

V75-1:

2 Mack Dragan ser inte mycket ut för världen men har bra styrka och ett hjärta av guld. Jag kommer gardera segermaskinen med snabba 8 Quiz Töll och kapable 11 Can Lane.

V75-2:

2 Kash Brodda vinner felfri. Bakom henne är loppet vidöppet.

V75-3:

5 Royal Fighter har god chans om han kommer till ledningen i ett ganska ”trött” gäng. 8 Target Kronos hade varit ett hett bud från ett bättre spår. 2 Spring Erom tar ned många i spurten.

V75-4:

Jag är svag för 15 Magic Happens men spåret är inte roligt och det kan bli långt fram. 2 Ulisse Kronos har lopp i kroppen och blir att räkna med om han inte felar från start. 5 J.H. Mannerheim bliv ivrig när tussarna rycktes senast och galopperade i striden mot 2 Ulisse Kronos. 10 Umberto Axe är inte lita på, men har bra fart för klassen.

V75-5:

3 Zenit Brick har nog störst chans att vinna loppet. 1 Re Doc är snabb från start och körs i spets? 11 British Steel tar ned många om tempot blir högt.

V75-6:

10 Iago Zon har varit klart bäst barfota och kort distans är nog hans bästa gren. 5 Quattro Töll trivs med förutsättningarna och är snabb från start. 2 Replay Pellini tycker jag är bättre bakifrån än i spets. 6 Mitos Gold är en bra sprinter. Gardera!

V75-7:

4 Thaiger Exclusive fick ge sig mot 2 The True F. Senast. Nu har han lopp i kroppen och jag utgår från att det blir barfota runt om. 6 Mellby Duke är i toppform och gynnas av högt tempo. 2 The True F. ska också räknas med chans.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/forsta-tanken-ar-upp-till-bevis-for-honom-nu/

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 analys

V75-1
Ett väldigt roligt spellopp inleder dagens jackpotomgång och tipset lite på chans till 8 Quiz Töll. På chans så tillvida att utgångsläget är chansartat, men skulle det lösa sig har hon tveklöst fart för att kunna vinna. 4 Camp Nou imponerade senast och får åter Takter i sulkyn. 11 Can Lane håller Johan Untersteiner högt!
V75-2
En eller många är vad som gäller i detta lopp och jag väljer det förstnämnda alternativet och spikar 2 Kash Brodda. Visst, det har blivit en hel del galopper på slutet, men skulle hon sköta sig handlar det med garanti om spel mot ett mål. Garderar man är det trion 4 Hell Broke Luce, 6 Red Hot Metalimo och 15 Othala som gäller i första hand.
V75-3
3 Art On Line kommer med knallform och då han dessutom är snabb ut finns chans till ledning. Liksom senast gäller Takter bakom! 8 Target Kronos gör årsdebut och fick ett trist läge, men måste ändå räknas tidigt. 9 Västerboonthenews trivs bra i Kalmar och kan få loppet. 2 Spring Erom har ett optimalt läge och ska också streckas tidigt.
V75-4
2 Ulisse Kronos är en häst utöver det vanliga och han gav dessutom ett bra besked fram till seger i sin årsdebut. Det som skulle kunna ställa till det är ett andraspår i volt, men reder han ut detta är det en bra chans igen. 15 Magic Happens är en tuffing som trots läget måste räknas tidigt. 5 J.H.Mannerheim och 14 Bowling Triple X. är också tidiga.
V75-5
3 Zenit Brick galopperade senast bort sig efter 350 meter i en V75-final som vanns av Carabinieri. Vann dessförinnan på ett mycket bra sätt och denna eftermiddag talar mycket för tidig ledning och seger. 7 Young Farmer kommer med formen på topp, men utgångsläget försämrar givetvis chansen något. 9 Top Of The World och 11 British Steel är andra bud.
V75-6
Ett vidöppet lopp där jag gärna hade strecket ytterligare hästar utöver de fem som fick plats på systemet. Tipset till 2 Repley Pellini som blev fast med krafter kvar senast. 6 Mitos Gold har Tommy Strandqvist fått rejäl snurr på och trots ett startspår en bit ut så kan det gå vägen. 10 Iago Zon är tillbaka på sin gamla hemmabana och är också tidig!
V75-7
6 Mellby Duke avslutade starkt som tvåa senast och visade fortsatt toppform. 9 Hank Von Håleryd vann med knapp marginal senast, men det var säkrare än vad det såg ut då "norsken" dessutom var oryckt. 4 Thaiger Exclusive har lopp i kroppen och kommer att går framåt rejält med det. 2 The True F. var jättebra senast!
 

Källa

http://www.kalmartravet.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

SPIKEN

Blir två till antalet och då också duon som lämnas ensam på mitt V75-förslag. Först ut är 2 Kash Brodda (V75-2) som visserligen har galopperat i sina fyra senaste starter, men denna gång både hoppas och tror jag att femåringen sköter sig. Vad gäller 3 Zenit Brick (V75-5) så ligger för hans del vägen öppen mot ledningen och väl i den positionen får övriga mest troligt kämpa om andrapriset.

RYSAREN

Jag har feeling för att det kan bli perfekt för 8 Quiz Töll (V75-1). Hon har visat prov på rejäla kvalitéer och uppenbarar sig bara luckan innebär det med garanti en plats i segerstriden. Intressanta streck i omgången finner jag även i 3 Art On Line och 9 Västerboonthenews (V75-3). Den förstnämnde är snabb ut och har formen på topp medan den sistnämnde trivs alldeles ypperligt just i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund Kalmar 4 Mars - Thomas Uhrberg

Flera med segerchans
Av stallets sex startande på V75 finns fyra med på mitt system.
Quiz Töll (avd 1) har, som nämnts, bästa chansen. Hon spikas också på det mindre systemet.
Kendra Silvio (avd 2) känns fin i jobben och hon är vass på speed. Galopperna tror jag är ren tillfällighet.
Radiation (avd 4) gynnas kraftigt av att tävla barfota, men det är tufft motstånd.
Young Farmer (avd 5) är i fortsatt fin form och är ett måste-streck.
Replay Pellini (avd 6) har ett bra läge och spetsvann nyligen V75 över 1640.
Quattro Töll (avd 6) barfota fram. Inte ofarlig.
I övrigt; nära sju rätt senast, men Jeepster lyckades inte hålla undan. Synd. Nu kan det bli snabb revansch.
 
Peter Untersteiner kör båda mina singelstreck
V75-1: 8 Quiz Töll var mycket duktig senast och hon var fortsatt fin i tisdagsjobbet. Läget kan ge problem men jag hoppas och tror att det löser sig. Fem streck, där hemmahästen 10 Spihnix d´Inverne är rysaren. Han har vunnit över 2640. Glöm senaste starten – då sexa efter en del otur.
V75-2: 2 Kash Brodda har mycket hög kapacitet för klassen, men hon är också mycket osäker. Felfri vinner hon bara och jag chansspikar.
V75-3: 3 Art on Line har tävlat starkt efter sejouren i Frankrike och när nu Johnny Takter väljer att köra igen finns det en tanke bakom det. Hästen var ju riktigt stark trea när Nuncio vann. 2 Spring Erom har äntligen ett bra läge, 5 Royal Fighter är en vass sprinter och 8 Target Kronos kan allt ibland.
V75-4: 15 Magic Happens har ett svårt utgångsläge, men det är fältets bästa häst och blir min tipsetta. Fem streck, där 2 Ulisse Kronos och 5 JH Mannerheim är de klart bästa i startfållan. 14 Bowling Triple X har vunnit V75 tidigare med André Eklundh och kan göra det igen. Läget är ju intressant med springband på tillägg. Med tur kan det blir en bra start.
V75-5: 3 Zenit Brick gör sin 8:e raka V75-start, han vann näst senast sitt första lopp i Silver men galopperade bort sig i finalen. Ja, han är verkligen härdad i tuffa sällskap. 7 Young Farmer spetsvann Brons-finalen, kan slå till direkt i Silver-debuten. Jag streckar en kvintett, där 11 British Steel är rysaren. Han kan avsluta vasst.
V75-6: 6 Mitos Gold står hemma på gården min då Tommy Strandqvist hyr här. Jag har kört och vunnit med hästen, precis som Johnny Takter gjort. Mina två är också givna på kupongen. Fyra streck.
V75-7: 6 Mellby Duke har radat upp starka insatser i V75 och han kunde haft fyra raka segrar med lite tur. Jag tror att han speedar ner allt motstånd i detta Brons-lopp.
 
Thomas system
V75-1: 2, 4, 8, 10, 11.  Res: 1-6.
V75-2: 2 Kash Brodda. Res: 11-6.
V75-3: 2, 3, 5, 8. Res: 9-11.
V75-4: 2, 5, 10, 14, 15. Res: 8-11.
V75-5: 1, 3, 4, 7, 11. Res: 9-12.
V75-6: 1, 2, 5, 6.  Res: 10-4.
V75-7: 6 Mellby Duke. Res: 9-10.
Systemet är på 2000 rader och kostar 1000 kronor. Om man också singelstreckar nummer 8 Quiz Töll i avdelning ett blir det systemet på 400 rader och det kostar då 200 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannes V75 tips - V75 Kalmar - lördag 4 mars

V75-1: 2,8 res 4,7
V75-2: 2,4,6,7,9,15 res 11,12
V75-3: 2,3,5,9,11 res 8,4
V75-4: 2,14,15 res 5,7
V75-5: 3,1,11 res 7,4 därefter Topp7-rank 12,9,5,6,10,2,8
V75-6: 10 Iago Zon res 4,6
V75-7: 2,6,9 res 1,4
Antal rader: 1620 rader = 810 kr

"Mannes Klaring" - Kalmar V75-6 lopp 10 nr 10 Iago Zon 

"Mannes Luring" - Kalmar V75-2 lopp 6 nr 4 Hell Broke Luce
 

Källa

http://www.mantorptravet.com/sport-och-spel/spel-och-tips/mannes-v75-tips

Link to comment
Dela på andra sajter

På lördag är det  Bollnäs som står som för värd för omgången – när On Track Piraten jagar sin nionde raka V75-seger! Det bästa draget i omgången är ett kallblod, som tränas i vårt västra grannland Norge. V75-1 På tur för seger  Fem av fältets hästar möttes i V75 på Eskilstuna för två veckor sedan, där 5 Jeepster höll mycket tappert i ledningen när hon blev snuvad på segern strax innan mål. Segrade gjorde lite överraskande  4 Make It Quick, som stod hårt inne i klassen på intjänade pengar. 2 Cupido Sisu var med i 1.08- öppning i V75 i lördags och har formen på topp. Står på tur för en seger. Skrällen 11 Sugarmakesmecrazy gjorde ett bra intryck i årsdebuten. 


V75-2 Normalt bättre nu  En Spårtrappa med 15 ston bakom startbilen där 15 Qatrine Gel troligen får bära favoritskapet trots sämsta  utgångsläget. Hon segrade dock senast från ett identiskt läge i V75 efter ett offensivt upplägg. 12 Ninepoints Gaagaa vann i årsdebuten trots ett lopp utvändigt ledaren – normalt ännu bättre nu. Både 6 New Flame och 7 Luckyline America har kapacitet att bjuda favoriten på en tuff match.


V75-3 Mest spekulation  Hela vinterns följetong 1 On Track  Piraten jagar sin nionde raka V75-seger, och uppträder som en maskin. Mest spekulation kanske det blir om att läget är en fälla? Men vi minns hans öppning i Olympiatravet från spår ett i fjol där han försvarade ledningen mot startkatapulten B.B.S.Sugarlight i en riktigt vass start!


V75-4 Draget är norskt    Ett öppet kallblodslopp över lång distans där en skräll ligger på lut. 1 Mix Mollyn gick segrande ur en tuff batalj mot 4 Vestpol Gladiator och 13 Myllkärrs Sune i V75 senast – den senare står 20 meter sämre placerad nu. Den norske gästen 15 Myhreng Jerker har ett par formhöjande lopp i kroppen, och hade bra spänst i benen vid segern senast. Står perfekt inne i loppet på pengarna och är loppets drag!

 

V75-5 Svårfångad i spets Ett lopp för lägsta klassen där startsnabba 5 Mitica har fått ett bra läge bakom bilen. Hon såg fin ut vid sin andraplats i debuten i ny regi senast och kan bli svårfångad i ledningen. 12 Uppohoppa är under kraftig utveckling. Senast utmanade han Rigel Face ända in på linjen, trots en stentuff öppning första halvvarvet.
Skrällen 4 Tournament blev fast med mycket sparat i ett V86-lopp senast och kan duga.

 

V75-6 Tar revansch?  5 Cash A Cheque Em anförde ett V75-lopp senast i tufft tempo och hade segergreppet långt in på upploppet innan han blev snuvad av 3 Bluestar  Champion. Tar revansch nu? 10 Je T’aime Ruinart tog en snygg spurtseger efter ett par månaders frånvaro senast och är knappast sämre denna gång.

 

V75-7 Offensivt igen?  1 Man At Work tog en säker spetsseger i V75 senast, men det fanns inga sparade krafter över mål. 7 Sambuca Knight är kvick bakom
bilen och tog en överlägsen spetsseger med bra spänst i benen i V75 senast. Körs offensivt igen? 9 Duke Of Mearas har formen på topp och slutar i segerstriden med lite klaff. Form har även duon 11 Alorac Mathbell och 12 Picasso Tilly – som hoppas på överpace i täten.

 

Bästa Drag 1: 15 Myhreng Jerker (V75-4) Bästa Drag 2: 5 Mitica (V75-5) PrisvärD sKräll: 11 Sugarmakesme. (V75-1

 

Vi Tippa.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Bollnäs 11 mars - Thomas Uhrberg

Två givna singelstreck
Jag tror på en favoritomgång på Bollnäs.
I övrigt; 13 kuskar har bara en häst att köra i V75 i Bollnäs. Lugauer från Jägersro är en. Intressant.
 
Piraten” bäst på jobbet precis som Man at Work

V75-1: 3 Ajlexes Cubano är snabb ut och skulle han få ledningen kan det räcka långt. 12 Beppe Am har galopperat i de två senaste  starterna men felfri är han med i slutstriden. 8 Raz Mackenzie kan få loppet om det blir hårt tempo då han är urstark och i form.
V75-2: 15 Qatrine Gel har övertygat stort i tuffa lopp och senast vann hon i V75 i säker stil. Läget är klart oddshöjande, men hon har klart högsta kapaciteten och Kihlström kör igen. På det stora streckar jag  en sextett.
V75-3: 1 On Track Piraten har ett lurigt läge, men han är tillräckligt vass ut för att komma ut i andra spår om 2 Thai Broadway och 3 Francais du Gull körs offensivt. Jag litar på Johnny Takter och ”Piraten”.
V75-4: 13 Myllkärrs Sune såg riktigt på ”g” ut senast och jag tror att han blir segerfarlig, men det här är ett vidöppet lopp –fast jag väljer att gå tunt och streckar bara tre hästar. 15 Myhreng Jerker och 1 Mix Mollin är de två andra.
V75-5: 5 Mitcia är snabb ut och kan leda länge, kanske hela vägen. Ett öppet lopp och jag streckar en kvintett, där 7 Qamaro CD är rysaren.
V75-6: 4 Digital Archive från Robert Berghs formtoppade stall känns som en given tipsetta. Conrad Lugauer åker upp till Hälsingland med en enda häst gör han det i tron att    1 Bellino B kan vinna. 10 Je T áime Ruinart med Örjan Kihlström är också ett intressant ekipage för att inte tala om  6 Queer Fish med med Kaj Widell.
V75-7: 1 Man at Work håller Ulf Stenströmer högt och det är bara att instämma efter V75-spetssegern före The Swede efter ett slutvarv i 1.11,5-tempo. Eftersom 4-åringen är snabb ut kan det åter blir spets och slut. Ja, jag tvekar inte att singelstreckad den här talangen. De som räknar med favoritfall ska givetvis strecka Robert Berghs 7 Sambuca Knight. 9 Duke of Mearas är också riktigt bra.

Thomas system
V75-1: 3, 6, 8, 11, 12.  Res: 2-10.
V75-2: 1, 5, 6, 10, 12, 15 Res: 11-7.
V75-3: 1 On Track Piraten.  Res: 7-2.
V75-4:  1, 13, 15. Res: 6-4.
V75-5: 5, 6, 7, 8 10. Res: 3-9.
V75-6: 1, 4, 5, 6, 10. Res: 2-3.
V75-7: 1 Man at Work. Res: 7-9.

Systemet är på 2250 rader och kostar 1125 kronor. Om man också singelstreckar nummer 4 Digital Archive i avdelning 6 blir det systemet på 450 rader och det kostar då 225 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skräckstatistiken för megafavoriten

puff.jpg

On Track Piraten jagar nionde raka segern i Gulddivisionen på lördag – och han blir megafavorit på V75.

Men statistiken är inte på stjärnhästens sida – endast två av nio gånger har han hållit ut sina konkurrenter från start när han haft innerspår.

– Det kan ju krångla härifrån, säger hästens tränare Hans R Strömberg till Trav365.

Rättvikhästen On Track Piraten har haft en fantastisk vinter i den högsta klassen hemma i Sverige.

Han har tagit åtta raka segrar i Gulddivisionen.

On Track Piraten har vid sina segrar i Gulddivisionen i vinter varit jättefavorit, vid de sju senaste tillfällena har han varit spelad till under 20 för tio, och vid de fem senaste tillfällena har han varit spelad till under 15 för tio.

På lördag jagar den nioårige stjärnhästen sin nionde raka seger i Gulddivisionen och återigen blir han klar favorit på V75, ja, till och med megafavorit.

Men här är skräckstatistiken som travspelarna bör vara medvetna om.

”Jag tror det kommer gå bra”

On Track Piraten har på lördag lottats till innerspår bakom startbilens vingar, något som han gjort vid nio tidigare tillfällen i sin karriär. Av de nio gånger som han haft innerspår i sin karriär har han bara lyckats tagit ledningen vid två tillfällen.

– Ja, det kan ju krångla härifrån, från det här utgångsläget, säger hästens tränare Hans R Strömberg till Trav365 och fortsätter:

– Men han kan öppna snabbt från start hästen och även om taktiken är helt och hållet upp till kusken Johnny Takter så tror jag att han provar rejält.

Vad säger du om statistiken för hans del från innerspår, endast ledningen vid två av nio tillfällen?

– Senast han hade innerspår bakom startbilen så höll han ledningen, och när han hade innerspår på Åby inför Elitloppet i fjol så höll han också ledningen. Någon gång när han haft innerspår och blivit av med den så har det också strulat för honom, och att han tappat en längd på det. Jag tror det kommer gå bra.

”Förhoppningsvis Olympiatravet”

Hur ser du annars på uppgiften?

– Han måste ju så klart ha bra segerchans bara det löser sig, han är ju så pass bra den här att jag givetvis måste tro på bra segerchans igen, han har ju slagit dessa hästar tidigare.

Hur känns han för dagen?

– Bara bra, han har tränat på som vanligt här hemma efter segerloppet senast och det känns bra allting.

Vad händer efter den här starten?

– Då blir det ju V75-finalerna på Solvalla 1 april, sedan Romme 14 dagar senare, och sedan förhoppningsvis finalen i Olympiatravet, säger Hans R Strömberg.

 

Källa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article24529837.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannes V75-tips

V75 Bollnäs - lördag 11 mars

V75-1: 3,12,2,11,5,8,6 res 4,1
V75-2: 1,15,12,10,7,5,4 res 6,3
V75-3: 1 On Track Piraten res 2,7
V75-4: 1,15,13,11,6,4,8 res 7,3
V75-5: 8,12,5,6 res 10,9 därefter Topp7-rank 4,1,7,3,2,11
V75-6: 4 Digital Archive res 10,6
V75-7: 7 Sambuca Knight res 1,9
Antal rader: 1372 rader = 686 kr

 

 

"Mannes Klaring" 

V75-3 nr 1 On Track Piraten 

"Mannes Luring" 

V75-5 nr 8 Rorri Bris

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...