Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

Art On Line en liten favo häst som man dragit in lite deg på hög kapacitet om dagshumör finns!

Jag spikar på mitt eget?

 

Låset avd3: 3.14 Pappa & Son?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Basic har aldrig vunnit över 2640 meter och är streckad till 73 % i skrivande stund. Den storfavoriten kommer jag försöka fälla med Withma 7 %.

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Thomas Uhrberg

On Track Piraten och Master Crowe är utan tvekan undantagshästar. Och, med rätta blir de mega-favoriter i V75. Jag spikar – precis som 90 procent av spelarkollektivet.

Visst, jag ska göra ett gott försök att ge On Track Piraten en match med VästerboontheNews liksom Master Crowe med Young Farmer och ingen skulle bli gladare än jag om jag lyckas vinna.
Mina två uppsittningar lär stå i cirka 15 gånger pengarna och endast vara streckade på några procent, så de som är ute efter miljoner på sju rätt tar givetvis ut svängarna och garderar ”Piraten” och Master Crowe.

Riktigt lång formtopp
On Track Piraten har tagit sex raka segrar i ”Guld” efter fjärdeplatsen i VM. Han såg lysande ut senast i 1.10,7-fart ute i spåren, fick ett perfekt läge här och Johnny Takter är den som inte förivrar sig – han vet så väl vad han har i tömmarna, så spets är inget måste.
Några spekulerar kanske i att formtoppen snart måste vara över. Jag gör inte det. ”Piraten” är en undantagshäst, som sagts, och Hans R Strömberg och de andra som jobbar med 9-åringen kan sitt jobb.

Ja, samma med Master Crowe. Petri Puro är travets magiker, han plockar fram stjärnor ur skjortärmarna mest hela tiden och Master Crowe är den senaste klassklättrarna.
Min Young Farmer gav Master Crowe en tuff fight senast de möttes, var knappt ett huvuds längd efter i mål. Nu har vi spetsläge, men jag vet i dag inte hur jag kommer att göra om Peter Ingves ställer frågan med Master Crowe. Jag kan släppa – eller låta den stora favoriten trava i dödens ...
 

On Track Piraten bank — liksom Master Crowe

V75-1: 8 MT King of Cash har övertygat stort och är min tipsetta, men han har aldrig vunnit på Solvalla på tolv försök i tidigare regi. Dessutom är det tuffare motstånd än på länge. 10 Mellby Duke är speedig, 2 Ola Montana stark och 1 Linus Boy kan få ett perfekt lopp.            5 Önas Igor är startsnabb, speedig och går starkt med Johnny men nu är det för tufft ...
V75-2: 15 Jetset hade halsproblem senast, så nu kan det bli snabb revansch på 13 Red Rose America i detta mycket fina lärlingslopp. Synd bara att 3 Sangria Knight blev struken.  8 Rainbow of Nando låter det uppåt på. 9 Helga Palema, som jag spetsvunnit med före Basic, känns bortglömd men är ett måstestreck.
V75-3: 3 On Track Piraten är nog ute över sin bästa distans och med tanke på vad han presterat efter VM blir 9-åringen svårstoppad. Bank.
V75-4: 5 Hall of Fashion har sett oförskämt fin ut vid segrarna på slutet och kan vinna igen. Min 7 Replay Pellini gynnas av en strykning invändigt, då vi kommer ner ett spår bakom bilen. Vi har vinstchans. 3 Alorac Mathbell lär nog bli favorit och han är bra.
V75-5: 6 Master Crowe har 15 vinster på 18 starter och som den lugnt tagne 7-årigen såg ut senast! Han plockade enkelt ner Hank von Håleryd och vann med mycket krafter kvar. Peter Ingves har också bra vinnarskalle, så det här ekipaget blir svårstoppat. Spik.
V75-6: 12 Usain Henna är mitt vinnardrag, trots att jag hörde att Roger Walmann sa att Indoor Voices kommer att vinna detta lopp med 20 meter. Nåja, vi tränare har haft fel förr. Glöm inte att ta med 4 Bakers Ransom och 15 Udo´s Oiler.
V75-7: 11 Carabinieri har grym spårotur i V75 men han har speedat ner motståndet tidigare från usla lägen. Ett riktigt bra ”Silver”, där jag känner mig trygg med sex hästar.

 Thomas system
V75-1: 1, 2, 8, 10.  Res: 5-4.
V75-2: 5, 8, 9, 10, 13, 15. Res: 14-11.
V75-3: 3 On Track Piraten.  Res: 10-6.
V75-4: 1, 3, 5, 7. Res: 4-11.
V75-5: 6 Master Crowe. Res: 4-8.
V75-6: 4, 11, 12, 15. Res: 1-7.
V75-7: 1, 4, 6, 8, 9, 11.  Res: 10-3.

Systemet är på 2304 rader och kostar 1151 kronor. Om man också singelstreckar nummer 11 Carabineri i avdelning 7 blir det systemet på 384 rader och det kostar då 192 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjat på ett Litet eget tills i mörra???

 

V75

-1

1Linus Boy

V75

-2

13Red Rose America

V75

-3

2 3 5

V75

-4

1 3 4 5 7 10

V75

-5

6Master Crowe

V75

-6

5 12

V75

-7

1 4 7 9 11

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tre fina V75-chanser, säger Zukanovic och åsyftar 2 Calypso Am (V75-1), 1 Persimmon Face (V75-5) och 11 Great King Wine (V75-6).
Det är hästarna som burit upp mycket av stallets fina siffror i år.
Calypso ståtar med två raka segrar.
Persimmon har vunnit fyra av sina fem senaste.
Great King Wine spräckte segernollan i senaste starten.
- Jag har svårt att skilja dem åt och håller det som tre fina chanser. Alla har form nog att vinna om det klaffar på vägen. Jag har aldrig tagit en V75-dubbel förut, men med lite tur kanske det kan vara dags på lördag. Man hoppas i alla fall.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Carl-Johan Jeppson kommenterar V75-chanserna

Carl Johan Jepson passar också på att kommentera de fem hästar han sitter bakom i lördagens V75-omgång.

3 Oscar Rhode (V75-1)

– Insatsen var bra senast. Värmde väl tveksamt, och travet var väl så där, men han höll ihop det bra ändå och verkar ha form.

9 Baharat (V75-2)

– Har gjort fina lopp hela tiden. Avslutade sylvasst senast och får hon ett rygglopp igen borde hon vara med i striden.

4 Brando Boko (V75-5)

– Man ska inte döma senaste insatsen för hårt. Låg på för hårt och fick öppna väldigt snabbt. Hästen är väldigt gynnad av kort distans och kommer göra ett kraftigt förbättrat lopp.

2 Frisco Runner (V75-6)

– Kändes bra i årsdebuten. Är svår i voltstart så inte alls säkert att han går felfritt. Tilläggshästarna står väldigt billigt till så det blir nog svårt att vinna.

6 Diggers Elias (V75-7)

– Håller knallform och kändes bra senast. Blir ett tufft lopp, men han borde inte göra bort sig. Garderar man ordentligt kan man ta med honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

DAGENS VINNARE

Nuncio (V75-4) gör lite överraskande årsdebut här på Axevalla i Gulddivisionen och även om det är fem månader sedan han startade, så känns han som ett mycket tryggt singelstreck. Motståndet är långt ifrån det tuffaste Nuncio har mött och det lär inte vara någon av konkurrenterna som bråkar med honom. Det ska vara spel mot ett mål.

Benjamin Evo (V75-6) debuterade för sin nye tränare Veijo Heiskanen på Åby helt nyligen och var då riktigt fin vid lätt seger över just dagens distans, alltså 2640 meter. Hästen är nog ännu lite vassare nu och har värsta motbudet på bakspår.

DAGENS RYSARE

Vernin Starlight (V75-3) var rätt så bra som tvåa bakom Scampi näst senast och blev väldigt upphaussad gången efter, då han dock aldrig riktigt kom in i loppet från bakspår på en krävande bana på Solvalla. Han har absolut kapacitet för att vinna ett sådant här lopp och Kim Moberg har ju visat sig vara en riktig talang i sulkyn.

Diggers Elias (V75-7) hade all otur i världen senast och blev fast i en trött rygg runt sista kurvan. Han spurtade sedan väldigt vasst över upploppet som fyra i det lopp som Origo Tilly vann knappt före Emmett Brown och Even´s First Boy. Löser det sig bara från start här och han hittar ett bra slagläge, ja då kan revanschen komma omgående

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi Tippa Expert tips.

 

Pokemon Ås står på tur för seger Axevalla på Skaraslätten står som värd för lördagens V75. Där är långt det till mål när man svänger in på landets längsta  upplopp. Pokemon Ås är bästa draget –  Diggers Elias skräller.

 

V75-1 Två lopp i kroppen  2 Calypso Am har formen på topp och har visat bra styrka i två raka segrar. Är gynnad av lång distans. 4 Top Yllit tog en komfortabel spurtseger i ett överpacat lopp från fjärde utvändigt senast, och har även han två raka segrar i bagaget. Är dock trevande ut. Draget 5 Picasso Tilly har två formhöjande lopp i kroppen och får nu Örjan Kihlström i sulkyn. Pass upp! Formtoppade stall Claes Sjöström jagar tredje raka segern med starke 11 Reggae Hall, som hoppas på hårt tempo i täten.

 

V75-2 Örjan i sulkyn  Ett stayerlopp för ston där en skräll ligger på lut. 15 Makera tog en kämpaseger utvändigt ledaren i V75 senast och har formen i stigande, men hämmas av ett stängt spår på tillägg. 4 Pearl Face var med i samma lopp och reparerade en galopp 1400 kvar på ett bra vis fram till en tredjeplats. Har kapacitet som duger i felfritt lopp. Innerspårets 1 Juliana har ännu inte spräckt segernollan, men har visat uppåtform i de senaste starterna och får nu Örjan i sulkyn för första gången. 9 Baharat är mycket vass på speed och jagar fjärde raka segern!

 

V75-3 Offensivare nu?   Ett lärlingslopp med 15 hästar bakom bilen, där vi hittar omgångens drag! 15 Make It Quick gjorde ett mycket tappert lopp utvändigt ledaren senast och står på tur för en seger. Men  kusken vann bara ett lopp på  55 starter i fjol och är orutinerad. Draget 10 Pokemon Ås kördes  passivt senast och gick i mål med sparat. Körs av fjolårets Komet och förhoppningsvis lite offensivare upplägg nu.

 

V75-4 Springer kringlor    I fredags blev han framröstad som årets häst 2016 med 86 procent av rösterna, och idag gör han lite överraskande årsdebut redan i mitten av februari. 7 Nuncio har tränat hela vintern för en eventuell start i Prix d’Amerique, som tyvärr inte blev av, och han har givetvis inga problem att springa kringlor runt det här gänget.

 

V75-5 Trots tung resa? 1 Persimmon Face försvarade sitt innerspår bakom bilen näst senast, när han tog en komfortabel spetsseger. I V75 senast tog han också hand om ledningen, men blev entömd och galopperade efter ett halvvarv. Kapable 8 Can Lane var med i samma lopp och gjorde även han bort sig med en startgalopp när bilen släppte. Har styrka att vinna trots tung resa.

 

V75-6 Hästen att slå Spelvänligt ”Lördagslopp”. 7 Benjamin Evo tog en mycket enkel spetsseger i första starten för Veijo Heiskanen senast, och kanske är hästen att slå i loppet? Starke 8 Balfour har ett par formhöjande lopp i kroppen och körs troligen offensivt direkt. 9 Cash Converter reparerade en galopp 1200 kvar på bästa vis i V75 senast och kan duga. Färske V75-vinnaren 15 Magic  Happens hämmas av stängt startspår. V75-7 Prisvärd skräll Ett sprinterlopp där 1 Globalsatis-
faction kan bli svårfångad om han lyckas försvara sitt innerspår, trots att han gör sin första start i Silverdivisionen. 9 Beppe Am galopperade in i första sväng senast, men han såg taggad ut! Skrällen 6 Diggers Elias blev dragen sist i  en kall rygg i V75 senast, men spurtade vasst när han väl fick fritt och är prisvärd på strecken

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Axevalla 18 feb - Thomas Uhrberg

Med Nuncio i V75 höjs temperaturen rejält – ja, alla travfans och inte minst Axevalla är att gratulera. Spik? Absolut.
Stefan Melander är inte den som spontant bestämmer sig för att låta en stjärna som Nuncio årsdebutera, utan allt är genomtänkt in i minsta detalj.


2015 årsdebut 22 april på ”Valla”, seger på 10,9/1640a, två längder före I Saw You.
2016 årsdebut 30 mars på ”Valla”, seger på 10,7/1640a, längder före Venkatesh.
2017 årsdebut 18 februari på Axevalla, det över 2140a.

Tidigare och tidigare och skälet nu stavas Olympiatravets final 30 april på Åby. Normalt krävs det tre fyra starter för att en häst ska komma i toppslag, så det lär Nuncio vara i slutet av april.

Jag spikar också Beppe Am. Visst, han galopperade senast efter 200 meter från spår nio bakom bilen. Han kommer inte att göra det två gånger i rad ...

På Axevalla har stallet tre hästar till start i V75.

Quattro Töll är snabb ut och kan spetsa, men hur det blir sedan beror på hur han känns. Motståndet är inte tuffare än det han mött på slutet. Streckvärd? Absolut!
Kendra Silvio är snabb ut och vann flera lopp från ledningen i Stig H Johanssons regi. Från det här fina läget blir det laddning mot spets, kanske jänkarvagn nu när det är bilstart och plan A är att Markus Niklasson satsar på spets runt om med henne.
Radiation är ute i ett tufft lopp och det är väl pengar som gäller mot detta fina motstånd.

I övrigt; 22 i segerprocent för stallet, 16 för mig som kusk. Ja, året har börjat bra.
 

V75-1: 2 Calypso Am har bra kapacitet för klassen och känns som en sund tipsetta, men jag blir inte förvånad om 1 Quattro Töll vinner. Han är i riktigt fin form och distansen 2640 är det inga problem med. Sex streck.
V75-2: 10 Annabella Dimanche har radat upp starka insatser i Robert Berghs regi. Hon är mycket speedig så det 227 meter långa upploppet är en fördel. Det är dock ett vidöppet stolopp där jag streckar sju hästar utan att känna mig riktigt trygg.
V75-3: 10 Pokemon Ås har det varit ”skrik” om på slutet och visst kan det bli seger nu, fast jag hoppas ju att    4 Kendra Silvio spetsar och sedan håller undan för alla. 15 Make It Quick är också bra.
V75-4: 7 Nuncio står i en klass för sig och Stefan Melander låter inte sin stjärna debutera på Axevalla om inte han tycker att allt känns toppen. En given bank.
V75-5: 1 Persimmon Face är snabb ut och skulle  Viking Kronos-sonen spetsa får de andra det tufft. 3 Brosa Am är stark och jag blir inte förvånad om kusken väljer dödens. 8 Cane Lane och 11 Västerbo HighScore är inte borta trots svåra lägen.
V75-6: 15 Magic Happens får inget gratis från bakspår på tillägg men han är ändå mitt vinnardrag. 13 Angie Simoni aslutade vasst senast och hon är definitivt loppets rysare. Ja, hon är ett måste på kupongen trots att hon endast har två segrar på 22 starter. Form slår klass, sägs det. Fem streck, men jag står över 9 Cash Converter och 11 Great King Wine. Givetvis en chansning som kan bli dyrbar.
V75-7: 9 Beppe Am såg mycket laddad ut senast och galopperade efter 200 meter. Örjan Kihlström hade sedan svårt att få stopp på den löpglade 6-åringen. Hästen har haft otur i de två senaste loppen, men han har hög kapacitet för klassen. Det lär gå snabbt framme i täten, så Beppe Am kan bli svår att stå emot till slut.

 Thomas system
V75-1: 1, 2, 4, 5, 6, 11. Res: 7-10.
V75-2: 1, 3, 7, 9, 10, 11, 15. Res: 4-12.
V75-3: 4, 10, 15. Res: 12-14.
V75-4: 7 Nuncio. Res: 5-2.
V75-5: 1, 3, 8, 11. Res: 9-6.
V75-6: 1, 7, 8, 13, 15. Res: 9-11.
V75-7: 9 Beppe Am. Res: 1-3.

Systemet är på 2520 rader och det kostar 1260 kronor. Om man också singelstreckar 10 Annabella Dimanche i avdelning 2 blir det systemet på 360 rader och kostar då 180 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte Pinnens system duktig Kis ligger +5 670/system 2017!

 

IMG_20170217_113537.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannes V75-tips

 

V75 Axevalla - lördag 18 februari

V75-1: 1,2,4 res 5,11
V75-2: 4 Pearl Face res 15,11
V75-3: 2,4,5,10,12,14,15 res 6,13
V75-4: 7 Nuncio res 6,5
V75-5: 3,11,1,8,2,6 res 9,10                   därefter Topp7-rank 4,12,5,7
V75-6: 7,9,11,15 res 13,8
V75-7: 1,6,9 res 8,3
Antal rader: 1512 rader = 756 kr

"Mannes Klaring" - Axevalla V75-4 lopp 8 nr 7 Nuncio 
 

"Mannes Luring" - Axevalla V75-2 lopp 6 nr 4 Pearl Face
      

Källa

http://www.mantorptravet.com/sport-och-spel/spel-och-tips/mannes-v75-tips

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev acarls:

Tuff spik i 3:e

Han har koll brukar hitta dom vi fick 4700:-/system i Januari sen småvinster hela tiden !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev svampen:

Han har koll brukar hitta dom vi fick 4700:-/system i Januari sen småvinster hela tiden !

Då är det ett bra tips för veckans spelläggare...

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-1: 2 Pasithea Face

Har tränat bra inför årsdebuten och från ett andraspår ska det vara bra chans att nå ledningen. Vi ser ingen som slår henne från dödens och blir loppet kört i ett normalt tempo blir hon svår att passera till slut.

V75-3: 5 On Track Piraten

Kommentarer börjar bli överflödiga när det gäller On Track Piraten som radat upp segrar i Gulddivisionen i vinter. Och det här ser ut som ännu en skräddarsydd uppgift.

V75-5: 2 Erica

Är i sitt livs form och är på jakt efter tredje raka segern på V75-spelet. Startspår och distans passar Erica perfekt och det är svårt att tippa någon annan före.

SPETSDRAGEN

V75-1: 2 Pasithea Face

Det brukar sällan vara någon som vill bråka med Kolgjini i spetsstrider. Och vi baserar tipset på att Pasithea Face sitter i ledningen när man når första 500 meterna.

V75-4: 6 Man at Work

Spåret är inte det bästa, men flera av hästarna på insidan är långsamma ut och vi är lite inne på att han kan vinna spetskampen. Och då kan det hålla länge!

V75-6: 6 Rigel Face

Tar inte spets på några steg direkt, men så fort han travat in sig sänder Kolgjini framåt och släpps till ledningen efter senast 700 körda?

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 1 Fly the World

Satt fast senast mot hingstarna i Guld och stoet har riktigt fin form för dagen. Tredje invändigt och lucka 300 kvar skulle smaka mumma.

V75-6: 3 Lovely Boy

Några av de betrodda i loppet är inga pålitliga kort och det kan bli ett par galopper. Lovely Boy såg stark ut i comebacken senast och är värd att passa från ett bra läge.

TÄNK PÅ ATT...

V75-2: 3 Alvena Ullabella

Hästen är mycket bättre än raden och har ett fördelaktigt läge vilket man inte ska underskatta i den här typen av lopp.

V75-7: 12 Cupido Sisu

Var finalist i Derbyt i fjol och formen är klart uppåt för dagen. Han kan vara en rysare trots spåret i den sista avdelningen.

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-hon-blir-svar-att-sla-fran-ledningen/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...