Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

V75 i sista stund - Bergsåker 28 jan

Thomas Uhrberg

THOMAS_UHRBERG_FIGHTINGFACE.jpg

 

V75-1: 7 Aileron tror Robert Bergh mycket på och ekipaget spikas på det mindre systemet, fast på det stora streckar jag sex hästar. Varför? Ja, VästerboBlackMoney är snabb ut och det är inte alls säkert att Ulf Ohlsson släpper spets. Visst kan Aileron vinna från dödens, men det är en klart tuffare uppgift.
V75-2: 13 Angel Rain visade senast på Bergsåker vilken hög kapacitet hon har och när 12 Somersault Sally inte kommer till start slipper hon en svår motståndare. Jag spikar.
V75-3: 5 Nahar har skött sig strålande på Bergsåker och han har nu åtta felfria lopp på raken på den banan, så mycket talar för att Roberts 12-åring . 7 Narold Vox var dock riktigt fin senast och kan utmana Nahar. 2 Västerbo Loveboat är rysaren vid spets och Ulf Ohlsson är nog sugen på att köra i den positionen.
V75-4: 15 Myr Faksen V75-vann 30 januari i fjol på Bergsåker, det på 1.22,3/1680 meter före Tekno Odin och Sjö Odin. Nu är inte Tekno Odin med, så den här flyfotade 8-åringen lär bli stor favorit. Nu är det ofast franskt stuk i loppen med körning från alla händer så jag streckar sju!
V75-5: 2 Lövdala Principito visade senast som V75-tvåa att han tål grovjobb och hästen tävlar också starkt för Nicklas Westerholm. Fem streck, där 9 A Sleepwalker är rysaren. Han kan speeda vasst och med lite tuff körning därframme kan det bli seger till ett bra odds.
V75-6: 7 Digital Archive har Robert Bergh verkligen hittat nyckeln till med tanke på de tre senaste insatserna. 7-åringen imponerade stort på Åby var ännu bättre senast på Bergsåker. Jag förstår att Janne Norberg var helt lyrisk.
V75-7: 4 Zenit Brick är tuff men det är risk för dödens om Bergh satsar på spets med 3 Officer CD. 11 Beppe Am är det största hotet mot min tipsetta, men även 9 Raz Mackenzie kan vinna. Fyra streck.
 
THOMAS SYSTEM
V75-1: 1, 3, 7, 8, 9, 11.  Res: 5-6.
V75-2: 13 Angel Rain.  Res: 6-9.
V75-3: 2, 5, 7.  Res: 1-10.
V75-4: 1, 3, 6, 9, 10, 13, 15. Res: 14-4.
V75-5: 2, 3, 4, 5, 9. Res: 11-10.
V75-6: 7 Digital Archive. Res: 5-10.
V75-7: 3, 4, 9, 11. Res: 8-5.
Systemet är på 2520 rader och kostar 1260 kronor. Om man också singelstreckar nr 7 Aileron i avdelning 1 blir det systemet på 420 rader och det kostar då 210 kronor.

 

Källa

http://www.thomasuhrberg.se/index.php/nyheter/v75-tips/531-v75-i-sista-stund-bergsaker-28-jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Petade ihop en egen liten till mörra ej inl än väntar in strykningar imorg!

 

V75-1 
1379
V75-2
469 13 14 15
V75-3
2578
V75-4
13 15
V75-5
Sleepwalker
V75-6
11 12
V75-7
5Wariner
Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V 75 SÖNDAG söndag): Sheriff Bi jagar femte raka segern

Sheriff Bi jagar femte raka segern när Solvalla på söndagen bjuder på V75.
- Det skulle vara hur häftigt som helst om han vinner igen. Men bara fyra raka är skithäftigt. Det är inte så ofta man får uppleva det som liten tränare, säger Louise Granstedt, proffstränare med licens på Örebrotravet.

Vi får tag i Louise Granstedt och väcker henne när hon tagit chansen till en ”power nap” i hästbussen.
- Inga problem, jag har lätt att somna om, säger tränaren som på söndagen selar ut en av V75-omgångens mest intressanta hästar.
Sexårige Sheriff Bi som kommer till start i V75-7 med fyra raka segrar, tre i december och en i januari.
- Han har aldrig varit bättre och han utvecklas hela tiden. Han har vuxit sent, det låter nästan löjligt men förra vintern låg han mest i boxen och kändes klumpig. Det gör han inte nu, han har ändrat sig i kroppen.
- Han var bra tidigare också men då sprang han bara på talang. Nu känns han mer färdig och vi sa förra året att han skulle bli som bäst i år, säger Louise Granstedt.

”Mjuk och smidig”
Hur har hästen känt efter senaste starten?
- Det har varit som vanligt. Han har tagit det ganska lugnt. Vi har inte kört några tuffare lopp med honom utan mest långa, långa turer och han har haft det kul. Man märker på hästen att han mår bra, han är pigg, smidig och lätt i kroppen. Jag körde honom i går och han var mjuk och smidig.
Vad tror du om söndagens lopp?
- Det känns som han är lite utlämnad från bakspår. Helst vill jag så klart att det blir körning framme i täten. Även om han har rätt inställning och tål en del jobb på vägen så underlättar det så klart om de inte får maska där framme

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev John Khonken:

Dagens system

1-7--8-11

2-5-6-8-9-13-14

7

13

2-4-9-11-12

1-5-7-10

3-4-6-9-11

Lycka till idag

Är det inlämnat och klart?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev acarls:

Då är det bara att hälla upp och njuta.

 

Nu är John K inne här och förvirrar, är han ens med i vårt tillsammans?

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev John Khonken:

Dagens system

1-7--8-11

2-5-6-8-9-13-14

7

13

2-4-9-11-12

1-5-7-10

3-4-6-9-11

Lycka till idag

Du får sluta lägga in Ditt system här finns andra sidor blir förvirrat!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Nu är John K inne här och förvirrar, är han ens med i vårt tillsammans?

Inte vårt system???

 

Kan vi komma överens om att alla som vill visa upp sina system, skriver det i inlägget så att det inte blir sådana här förvirringar.

Annars struntar jag i den här tråden och kollar på ATG-sidan istället

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Förlåt trodde det var att man skulle visa sina system för v75. Är det något eget

Vi är ett spelgäng på ATG Tillsammans som heter V75 GNÄGG GNÄGG

Om du ska lägga in ditt system skriv då tydligt att det inte är Tillsammans-systemet

 

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Systemet inne, hann på det berömda f-håret!

 

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

@svampen varför begränsa oss till 20 deltagare. Alla deltar ju uppenbarligen inte varje gång.

Idag är vi bara 15 av 20 personer med och bara 19 av 40 andelar...

 

Kanske finns det fler MPR:are som vill vara med?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

@svampen varför begränsa oss till 20 deltagare. Alla deltar ju uppenbarligen inte varje gång.

Idag är vi bara 15 av 20 personer med och bara 19 av 40 andelar...

 

Kanske finns det fler MPR:are som vill vara med?

Oki öppnat upp bara att ansöka igen på atg !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

”Blev för mycket senast”
Senast inledde Qahar Q.C. med 20 meters tillägg i Lördagsloppet och högg i fel kort efter start. Världskusken Örjan Kihlström gick bet på uppgiften.
- Jag tycker faktiskt att man ska glömma den starten. Det blev för mycket för honom med spår åtta på tillägg och hästar åt alla håll. Han är väldigt spänd från start, faktiskt överlag när han är bland hästar. Ändå visar hästen att han verkligen vill. Han har en sådan skalle att han försöker själv så länge han kan. Men oftast går det inte, säger Marcus Schön.
V75-6 på Åby på lördagen är ett klass II-lopp där Torbjörn Jansson får inleda ifrån spår åtta bakom bilen med Qahar Q.C. Vad säger du om läget?
- Jag får känslan att han är tryggare i starten ju längre ut på vingen han kommer. Jansson är en toppdriver också och i första hand gäller det att få honom felfritt första 500-600 meterna. Jag körde jobb med honom senast i går (måndag) och hemma i de farterna så tycker jag att det faktiskt känns riktigt bra. Med spår åtta på lördag tycker jag att det ser intressant ut

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Åby 4 feb - Thomas Uhrberg

Tar snabb revansch
Flemming Jensen har en stor favorit i V75, det i Even´s First Boy på Åby. Jag tror att det blir ett offensivt upplägg och tvekar inte att spika.
Singelstreck nummer två blir Björn Goops segerrika Basic. Han har verkligen fått härlig stil på det 6-åriga stoet.
Om läget kan ge problem? Det tror inte jag. En titt i lopparkivet visar att Basic fått marschorder från femte, sjätte eller sjunde utvändigt på slutet. Nu har hon framspår för första gången sedan i maj i fjol och Björn kör för spets.

Öppnat året starkt
Jag är fullt nöjd med starten 2017, dels har stallets hästar tävlat starkt, dels går det bra för mig som kusk.
Jag har en klar segerchans på Åby och det är Kendra Silvio. Hon gör sin fjärde start för mig och blir allt bättre. Jag räds ingen av motståndarna.
Quattro Töll (avd 2) är också i fint slag och kan vinna till ett hyggligt odds.
I övrigt; Bold Eagle är en sagolik häst, Franck Nivard en fenomenal kusk. Tänk de två giganterna Nuncio mot Bold Eagle i Elitloppet sista söndagen i maj – ja, det är något helt fantastiskt för svensk travsport!
 
Even´s First Boy spikas – precis som stoet Basic
 
V75-1: 2 Even´s First Boy har ett hyggligt framspår i volten och då de två svåraste konkurrenterna fått bakspår tror jag mycket på Flemming Jensens 8-åring. Visst, ingen seger på de sju senaste V75-starterna och elva raka lopp på Åby utan vinst är klart minus, men det var länge sedan motståndet var av den här icke alltför höga klassen.
V75-2: 7 MT King of Cash är också en tänkbar spik, men han kan agera osäkert och distansen är inget plus. Min   3 Quattro Töll är i fint slag, snabb ut och vass till slut, så en resa i rygg på ledaren låter perfekt då Åby har dubbla open stretch.
V75-3: 14 Makera slog min 11 Kendra Silvio för tre starter sedan, så nu hoppas jag på revansch. Och, Kendra Silvio känns riktigt fin, är stark och tål att göra en del själv. På startvolten vill jag varna för 7 Soonaftermidnight. Hon avslutade bra som trea bakom Kash Brodda och Quiz Töll senast i V86. Nu har hon springspår.
V75-4: 7 Basic har tjänat närmare 560.000 kronor på åtta starter hos Björn Goop. Snabba pengar men hon bär dem utan problem. Ja, hon är snart i Stoeliten. Spik.
V75-5: 4 Nothing But Class har skött sig riktigt bra i två lopp efter en operation, han är snabb ut samt att läget och distans är plusfaktorer. 2 Art on Line har hög kapacitet, men det var ett tag sedan han tävlade på svensk mark. Fem streck – och glöm inte Jensens Obi Wan!
V75-6: 2 Magic Happen är orutinerad men han verkar cool och visade senast fin kapacitet bakom snackhästen Cyber Lane. 8 Qahar QC kan allt felfritt men han är en notorisk galoppör. Spännande att se hur Torbjörn Jansson fixar det här.
V75-7: 5 Master Crowe gillar jag skarpt och han är given tipsetta för mig, men 2 Hades Håleryd i spets är ingen lätt uppgift. Jag streckar också 1 Digital Archive. Berghs häst kan få ett fint lopp i vinnarhålet!
 
THOMAS SYSTEM
V75-1: 2 Even´s First Boy. Res: 8-9.
V75-2: 1, 3, 4, 6, 7, 11. Res: 4-8.
V75-3: 3, 4, 7, 11, 14. Res: 13-9.
V75-4: 7 Basic. Res: 1-4.
V75-5: 2, 3, 4, 7, 10. Res: 5-8.
V75-6: 1, 2, 3, 6, 8, 10, 11. Res: 4-5.
V75-7: 1, 2, 5. Res: 9-8.
Systemet är på 3150 rader och kostar 1575 kronor. Om man också singelstreckar nummer 2 Magic Happens i avdelning 6 blir det systemet på 450 rader och kostar då 225 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...