Jump to content
IGNORERAD

Troligtvis utländska flaggmarodörer jagas i Krabi


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailändsk polis är på jakt efter två troligtvis utländska män som fångades på film när de rev ned thailändska flaggor i Krabi Town och trampade på dem – en handling som kan resultera i två års fängelse.
Incidenten inträffade runt 03:30 på lördagen framför butiksbyggnader i Pak Nam som dekorerats med flaggor. Bilder från två övervakningskameror utanför en silkesbutik visar hur två män kommer gående, varpå en av dem börjar slita ned en hängande flagga. Hans kortare medbrottsling sliter sedan ned ytterligare fyra flaggor och trampar på dem när han lämnar platsen.
Butikens 65-åriga ägare sade att han känner sig besviken över männens förolämpande beteende, och hans son anmälde händelsen till polisen. Att förstöra en nationsflagga bryter mot Sektion 118 av Strafflagen och kan bestraffas med upp till två års fängelse och/eller böter på upp till 4,000 baht. Det bryter även mot Sektion 54 i den Thailändska flagglagen, vilket kan leda till sex månaders fängelse och böter på 1,000 baht.

 

Uppdatering: Två italienska män har nu gripits av polisen. De ska ha erkänt dådet och ursäktade sig med att flaggan inte är särskilt viktig i deras land och att de var väldigt berusade.

 

 

wai_0.jpg
Källa

Källa2

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    3

  • Chomphoo

    3

  • IH-fan

    2

  • Nemo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Till deras försvar kan man ju säga att det brukar ju hänga ner en massa skit i ansiktshöjd från diverse butiker, vilket kan vara nog så irriterande. Därmed inte sagt att man ska börja riva ner grejerna, men som sagt, irriterande kan de vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat på filmen igen Dessa flaggor hängde inte i ansiktshöjd så dom borde fått vara ifred Förstår vad du menar annars 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor mitt över gatan till deras guesthouse. Igår kväll blev hela gatan SVART. Polisen släckte ner allt och storma in i hopp om att hitta grabbarna där inne. Men när jag stod och titta så kom grabbarna och gick på min sida helt ovetandes om vad som pågick. Men sedan såg en polis dem och det gick lugnt till. Grabbarna såg ut som fågelholkar! Hoppas dom får ett kännbart straff för det var ingen vacker handling. Flaggorna hänger Högt upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är att direkt utvisa dom.

med spärr att komma in i Thailand på 3-5 år.

 

Då kanske dom lär sig något. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fulla, dom där? Dom stod och gick ju hur bra som helst! Pizza grabbar, bläää! :doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle enligt deras "ursäkt" vara helt ok att slita ner flaggor i Italien. Tror inte det.

 

Hade det däremot hänt i Sverige hade polisen lagt ner utredningen direkt efter att brottet blivit anmält.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev IH-fan:

Har tittat på filmen igen Dessa flaggor hängde inte i ansiktshöjd så dom borde fått vara ifred Förstår vad du menar annars 

 

Har inte sett filmen.....  menade rent allmänt att det brukar hänga en massa skit i ansiktshöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör till allmänbildningen att nationsflaggor till lika symboler för landet och i detta fall värdlandet ska man hedra och inte vanhelga.

Böter plus omedelbar permanent utvisning är väl det bästa.

De har ju klart och tydligt gett bevis på vilken uppfattning de har om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt med snefylla.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Har inte sett filmen.....  menade rent allmänt att det brukar hänga en massa skit i ansiktshöjd.

Du har inte sett filmen, men kände att du ändå var tvungen att komma med ett av dina expertutlåtanden?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Sakhon:

Du har inte sett filmen, men kände att du ändå var tvungen att komma med ett av dina expertutlåtanden?

 

 

Klart han var tvungen......

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Också ett sätt att avsluta sina semestrar på, ett par veckor i häktet, sen utvisade?

 

Tror jag avstår från att testa det där, de hade tur som blev tagna av polisen...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Rasamus:

Thailand är som UK - kamera i varenda gathörn. På gott och ont.

 

För dem som inte har något fuffens för sig är det väl ok.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett filmerna. Ser att det är inget dom planerat. Mycket dumt gjort och dom lär aldrig göra om det i något land.

Får säga att Thailändsk polis är väldigt duktiga på att ta fast förövare. 

Thailand har ändå väldigt tålamod med turister som inte beter sig ordentligt.

Ett par exempel som jag lärt mig vad Thai verkligen tycker illa om är tex när vi sitter på stranden och lägger upp fötterna på borden.

Sen hur man behandlar sedlar och mynt. Det är ju Kungens bild på dessa.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorgliga idi*ter, undra om det även tillhör den Italienska kulturen att välta blomkrukor eftersom han gör det efter han rivit ner flaggorna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tål man inte alkohol låt bli


Vem fan tål alkohol???

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:


Vem fan tål alkohol???

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
 

 

Alkohol och kvinnohål är de enda hål jag tål... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tommy:


Vem fan tål alkohol???

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
 

 

En av livets stora gåtor?

 

 

Sen vad gäller topic, rätt många länder har olika straff för att man skändar landets flagga så de ska nog vara glada med det"lindriga" straff de får här, utvisning och förbud att återvända under ett antal år antar jag?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-10 at 01:08, skrev PeterDahlin:

Sett filmerna. Ser att det är inget dom planerat. Mycket dumt gjort och dom lär aldrig göra om det i något land.

Får säga att Thailändsk polis är väldigt duktiga på att ta fast förövare. 

Thailand har ändå väldigt tålamod med turister som inte beter sig ordentligt.

Ett par exempel som jag lärt mig vad Thai verkligen tycker illa om är tex när vi sitter på stranden och lägger upp fötterna på borden.

Sen hur man behandlar sedlar och mynt. Det är ju Kungens bild på dessa.

Duktiga poliser? Som jag skrev tidigare så stod jag på andra sidan gatan när polis Stormade guesthouse. Innan slog dom av all ström för hela gatan. Sedan gick dom in med ficklampor från Biltema. Hitta inga grabbar! Dom kom och gick där jag stod och beundrade spektaklet. Killarna gick som vanligt. Sedan gick dom över och dom blev där frågade div frågor. Dom gick alltså rakt in i famnen på snuten. Dom letade visserligen på rätt ställe. Alla skickar ju passkopia till immigrationen i Krabi på sina gäster. Det var antahligen så dom blev påkommen. Video och jämförelse via passkopia. Lite duktigt detektivjobb är det ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...