Jump to content
IGNORERAD

Tid mellan Thailandsresorna


Kalas

Recommended Posts

Har läst det någonstans någon gång om tid man måste vara hemma mellan resorna till Thailand, men hittar inte det nu. Jag kom tillbaka hem efter typ två vecor i slutet av november förra året och glad i hågen köpte jag spontant en biljett tillbaka idag, med avresa i morgon! Men så mindes jag något om att man skulle vara ute ur Thailand en viss tid mellan...

 

Hoppas att någon av er vet eller har en länk!

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag hade 16 dagar mellan resorna för några år sedan och det var inga problem.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns också det du pratar om.

Men har bestämt för mig att det handlade om visa-run över gränsen. Att efter två visa-run var man tvungen att vara borta en vecka.

 

Du har inga problem att komma nu igen. Jag hade 4 inresor i Thailand under 2016 utan visum.

Har en kompis här som är sjöman hemma. Han hade 7 inresor 2016, inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett svagt minne av att man ska vara ute lika länge man stannat. Då klarar jag mig ju, men man vet ju aldrig vad de styrande hittat på sen jag läste det... Och då är det bättre att fråga... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎06 at 13:55, skrev Kalas:

Jag har ett svagt minne av att man ska vara ute lika länge man stannat. Då klarar jag mig ju, men man vet ju aldrig vad de styrande hittat på sen jag läste det... Och då är det bättre att fråga... :)

 

Om det skulle vara så, så tillämpas det inte.

Sep-okt 2016 hade jag först 10 dagar Thai, 5 dagar Singapore, tillbaka till Thai i 10 dagar, 5 dagar Malaysia, sedan 10 dagar i Thai igen.

Ingen sa något, kommenterade något, frågade något.

Stämplade snabbt och lätt och jag var igenom igen.

Anlände nu i December igen. Inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...