Jump to content
IGNORERAD

Ban Phe?


Naam jai

Recommended Posts

Hej ska ju ligga schyssta beacher både norr och söder om Ban Phe...vilken är bäst? finns det något hålligång?.... Bör väl gå att utforska kusten med moppe, någon vettig uthyrare

i Ban Phe?... Bra Hotel/Guesthouse också av intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stefan

    8

  • Tallviking

    6

  • frogfish

    6

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stränderna ligger öster och väster om Ban Phe. Sitter just nu på Mae Rhum Pung väster om Ban Phe

a8d4e87821598bac2de89833a0d8d517.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hej ska ju ligga schyssta beacher både norr och söder om Ban Phe...vilken är bäst? finns det något hålligång?.... Bör väl gå att utforska kusten med moppe, någon vettig uthyrare

i Ban Phe?... Bra Hotel/Guesthouse också av intresse.

 

Börjar med Beachen. De är okay på båda sidorna. Bättre på Leam Mea Phim. Bäst på Samed.

 

Hålligång... nja. Inne i Rayong och inne i Ban Phe finns det lite ställen. Men finns inga likheter med Pattaya.

 

Moppe. Finns precis överallt!

 

Boka en natt på Agoda på något ställe. Sedan tar du moppen och åker runt och kollar. Finns massor av lediga boenden trots att det är högsäsong.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Stränderna ligger öster och väster om Ban Phe. Sitter just nu på Mae Rhum Pung väster om Ban Phe

a8d4e87821598bac2de89833a0d8d517.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är det så folktomt så här års ?..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är full rulle på helgerna när thaifamiljerna kommer,men på vardagarna är det inte så mycket folk här,rätt skönt faktiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar tråden lite, men iaf on topic.

 

Kan ni som har koll på denna del av kusten rekommendera  nåt ställe att bo? Såg i nån annan tråd om ett guesthouse som hette Neptun, funkar det?

Nån som har kontaktuppgifter (websida, mobil etc)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Christies som ligger inne i ban phe är bra.

Finns många bungalow-resorter efter stränderna, inga prob med boende.

Min favorit är Cheers bar, ca 4 km västerut. Anders har den strandbaren och det finns våfflor,
thaimat, snitzel, kall bira och massa lugn o ro och trevlit sällskap. :-)

 

20161206_131245.jpg

 

 

20161206_131312.jpg

 

 

20161205_162041.jpg

 

 

20161206_123136.jpg
Våfflär å glass ä inte dumt!

 

 

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev frogfish:

Kapar tråden lite, men iaf on topic.

 

Kan ni som har koll på denna del av kusten rekommendera  nåt ställe att bo? Såg i nån annan tråd om ett guesthouse som hette Neptun, funkar det?

Nån som har kontaktuppgifter (websida, mobil etc)?

Bor för nära för att ha koll på boenden där.Gör som Samet skrev,förboka en natt och stäm sedan av på plats.Finns många små resorter med skiftande kvalite´och prisbild. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Drivern:

Bor för nära för att ha koll på boenden där.Gör som Samet skrev,förboka en natt och stäm sedan av på plats.Finns många små resorter med skiftande kvalite´och prisbild. 

Det låter bra.

 

Reser dock med kidsen och de ska tillbaka till skolan på måndagar. Så det blir helger som gäller, och då vill jag inte kasta bort en av dagarna på att reka.

Så alla tips, gärna strandnära med käkmöjligheter i närheten, är välkomna.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev frogfish:

Det låter bra.

 

Reser dock med kidsen och de ska tillbaka till skolan på måndagar. Så det blir helger som gäller, och då vill jag inte kasta bort en av dagarna på att reka.

Så alla tips, gärna strandnära med käkmöjligheter i närheten, är välkomna.

 

Neptun är ett thai guesthouse. Ingen lyx, ingen pool. Precis bredvid vägen så nära havet. Men matutbudet är begränsat. De har en liten restaurang själva och Stenungssunds Anders driver Mickels precis bredvid.

 

Resa med familjen skulle jag hellre välja något resort med egen pool. Finns flera stycken utmed Hat Mae Rumphueng Road.

I änden mot Ban Phe finns det fler olika och gott om olika små ställen att äta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
37 minuter sedan, skrev frogfish:

Det låter bra.

 

Reser dock med kidsen och de ska tillbaka till skolan på måndagar. Så det blir helger som gäller, och då vill jag inte kasta bort en av dagarna på att reka.

Så alla tips, gärna strandnära med käkmöjligheter i närheten, är välkomna.

Här har jag bott. Bra pooler och strand men det är lite långt till stan. Maten och frukost helt ok.

 

http://www.marriott.com/hotels/travel/bkkrr-rayong-marriott-resort-and-spa/?scid=bb1a189a-fec3-4d19-a255-54ba596febe2

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev samet:

 

Neptun är ett thai guesthouse. Ingen lyx, ingen pool. Precis bredvid vägen så nära havet. Men matutbudet är begränsat. De har en liten restaurang själva och Stenungssunds Anders driver Mickels precis bredvid.

 

Resa med familjen skulle jag hellre välja något resort med egen pool. Finns flera stycken utmed Hat Mae Rumphueng Road.

I änden mot Ban Phe finns det fler olika och gott om olika små ställen att äta på.

Enkelt är bra. Och det är havet vi är ute efter.

Är inte mkt för resortliv, vi trivs bättre på stranden och på mindre och mysiga matställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

20170104_174448.jpg

En mycket chramlös restaurang på Mae Ruengpung. Dock har de mycket bra mat, dessutom serverar de GT som får Maits Sommarlätta att framstå som blaskiga!

//S

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Enkelt är bra. Och det är havet vi är ute efter.

Är inte mkt för resortliv, vi trivs bättre på stranden och på mindre och mysiga matställen.

 

Skall du ner redan nu till helgen?

Vi har ju en liten MPR träff på lördag. Om det inte är bråttom kan vi säkert rekognosera lite åt dig då.

Jag är övertygad om att @Tallviking har bra erfarenheter och kunskaper för det.

Då kan vi säkert hitta något bra ställe till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev samet:

 

Skall du ner redan nu till helgen?

Vi har ju en liten MPR träff på lördag. Om det inte är bråttom kan vi säkert rekognosera lite åt dig då.

Jag är övertygad om att @Tallviking har bra erfarenheter och kunskaper för det.

Då kan vi säkert hitta något bra ställe till dig.

Låter kanon.

Jag åker till Thailand nästa helg och ska inte mot era trakter förrän om ca en månad.

Men alla tips är välkomna.

Vi har tidigare hängt en hel del runt Mae Phim, men jag tycker det är lite charmlöst strandliv där. Har tidigare sneglat mot Mae Rumphäng:big_smile:, men aldrig tagit tag i det. Dags för ett litet miljöbyte.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

Finns fina bungar för 750 thb precis vid stranden där jag bor. 

Låter toppen. Har du tid, så tas namn på ställe emot tacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Stefan:

20170104_181404.jpg20170104_181431.jpg20170104_181439.jpg

 

MPR när det är som bäst, 1000 karma till dig Stefan! :thumbsup:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack, men självklart ställer man upp på sina forumvänner.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam jai:

Är det så folktomt så här års ?..

 

Ja en onsdag mitt i veckan på våran strand är det väldigt lugnt. Det är på helgerna som det är fullt och då mest av thai som kommer ner från Bangkok

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tips om matställen i området

 

Tam Nan Par (Djungelrestaurangen) kan jag rekommendera som heldagsupplevelse. Lek och slappa i vattenlandet dom har, upplev djungeln och naturen på eftermiddagen, gå in och sätt er på restaurangen strax innan solen går ner och upplev förändringen när det blir mörkt. Missa inte att gå på toaletten för den något alldeles extra att uppleva

 

http://www.banphe.n.nu/restauranger

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
37 minuter sedan, skrev ellim63:

 

MPR när det är som bäst, 1000 karma till dig Stefan! :thumbsup:

 

 

Du hann precis före! Instämmer, så jäkla snyggt med live rapportering från någon på plats - som ställer upp helhjärtat! :clapping:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...