Jump to content
IGNORERAD

Video: taxi med manipulerad mätare i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

En video av en taxameter i Bangkok som verkar göra lite som den vill har fått stor spridning i sociala medier.
Taxametern stiger med två baht titt som tätt och landar till slut på 1,195 baht, trots att resan egentligen bara ska kosta några hundra baht. Föraren tyckte dock att passagerarna skulle betala summan. 30-årige Kitti Kiausomboon lade upp videon på Facebook och sade att han var på väg med sin syster och hennes pojkvän till Saphan Mai för att träffa deras mamma.
Han märkte inget inledningsvis, men hans syster började filma från baksätet. Utöver att mätaren steg alarmerande fort så blinkade den även på ett sätt Kitti aldrig sett tidigare. När resan var över betalade de 300 baht och rapporterade därefter händelsen till Marktransportmyndigheten, som sade att de skulle utreda saken. Det var dock inte bara mätaren som var märklig – taxichaufförens namn skrevs som "Mr Tawan" på engelska, men något helt annat på thailändska.

 

 

2a.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bara en idi*t som inte fattar att detta fenomen är vanligt bland taxichaufförer.

 

Det genomskådade jag redan på 90 talet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Bara en idi*t som inte fattar att detta fenomen är vanligt bland taxichaufförer.

 

Det genomskådade jag redan på 90 talet.

 

BTT

Är det så? Ja, säger du det så måste det ju vara så! För dig kan vi lita på! :mdr:

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Bara en idi*t som inte fattar att detta fenomen är vanligt bland taxichaufförer.

 

Det genomskådade jag redan på 90 talet.

 

BTT

Så sant så, du verkar vara alert så det förvånar mig inte att du kvickt genomskådar lurendrejerier.

I övrigt, ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Bara en idi*t som inte fattar att detta fenomen är vanligt bland taxichaufförer.

 

Det genomskådade jag redan på 90 talet.

 

BTT

fanns det taxameter taxi på 90talet

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Bara en idi*t som inte fattar att detta fenomen är vanligt bland taxichaufförer.

 

Det genomskådade jag redan på 90 talet.

 

BTT

 

Enligt rykten är det inte ovanligt att tutan på bilen är kopplad till taxametern, eller var forr i tiden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

i Thailand

 

Ja, det är så att den Thailändska taxikillen gillar Sveriges övergång till högertrafik... Och fick med sig ett klistermärke då han plocka bär i Svedala just det året...

Link to comment
Dela på andra sajter

Filipinerna hadde Taxametrar på -80 talet och dom hadde microsvitchen kopplad till tutan eller hellyset  eller knapp under sätet så man satt alltid med stenkoll på mätaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad BTT inte vet om Thailand är inte värt att veta.

 

(gammalt thailändskt djungelordspråk)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev thaiola:

Filipinerna hadde Taxametrar på -80 talet och dom hadde microsvitchen kopplad till tutan eller hellyset  eller knapp under sätet så man satt alltid med stenkoll på mätaren

Och mindre framhjul hade dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har råkat ut för detta ett par gånger i Bangkok det senaste året med trimmade taxametrar. Innan dess har jag aldrig råkat ut för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

fanns det taxameter taxi på 90talet

Ja, taxametern kom till Bangkok i början på 90-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte förvåna mig om man råkat ut för det någon eller några gånger, dock har aldrig beloppet skenat iväg så att man börjat ifrågasätta.

Har man åkt taxi på Phuket eller Samui är man van vid höga kostnader och dessa har man aldrig märkt av i Bangkok.

Många är ovilliga att köra på meter men då bjuder man dem bara ett riktigt skambud och gör sig beredd att stiga ur om man stigit in.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Skulle inte förvåna mig om man råkat ut för det någon eller några gånger, dock har aldrig beloppet skenat iväg så att man börjat ifrågasätta.

Har man åkt taxi på Phuket eller Samui är man van vid höga kostnader och dessa har man aldrig märkt av i Bangkok.

Många är ovilliga att köra på meter men då bjuder man dem bara ett riktigt skambud och gör sig beredd att stiga ur om man stigit in.

Varför ett skambud , varför inte ett vettigt bud, dom kör ju Taxi av nån andledning, försörjning av sin familj

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför ett skambud , varför inte ett vettigt bud, dom kör ju Taxi av nån andledning, försörjning av sin familj

 

Varför inte köra på meter då, det är väl ett vettigt bud, tycker du inte det?

 

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

 

Varför inte köra på meter då, det är väl ett vettigt bud, tycker du inte det?

 

 

Ja det kan man tycka men varför skambud, kliv ur och ta en annan taxi då

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar du trögt eller är det som vanligt:go:

När jag satt mig i taxin och begärt att chaffisen ska sätta på taxametern men han vägrar och bara svamlar om vad han ska ha för dit och dit + helst pengar i förskott. Då jävlar får han ett skambud eller köra på taxameter om inte kliver jag ur eftersom jag givet f*nskapet TVÅ chanser.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev evert 1:

Fattar du trögt eller är det som vanligt:go:

När jag satt mig i taxin och begärt att chaffisen ska sätta på taxametern men han vägrar och bara svamlar om vad han ska ha för dit och dit + helst pengar i förskott. Då jävlar får han ett skambud eller köra på taxameter om inte kliver jag ur eftersom jag givet f*nskapet TVÅ chanser.

Självklart!

 

Har man åkt taxi ett par gånger i Bkk så funkar det inte med fel patchade tutor eller för små fram hjul...

 

Lurad blir man väl alltid, men det man såg i videon var ju bara ren idi*ti. Dömt att misslyckas.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tekkor:

Helt klart en Bkk taxi, små framhjul,röd lack och ingen taxameter...

dragrx.jpg

En riktig racer in till Nana..;)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...