Jump to content
IGNORERAD

Robotar ska tillverka iPhones


ReKa

Recommended Posts

Personligen så tror jag det löftet från Trump är ett slag i luften Apple kommer naturligtvis om det blir så finta sig runt det hela i största möjliga mån.

 

Möjligt att det blir vissa mera jobb i USA om det blir strafftullar. Men samtidigt så är ju marknaderna utanför USA även dom väldigt viktiga. Och därför kommer nog åtminstone tillverkningen åt övriga världen fortsätta i kina.

Att tvinga bolag att flytta tillverkningen till USA med hot om strafftullar är bara ren och skär kortsiktig politik, som kommer att straffa sig i förlängningen.

Det finns 3 sätt att gå som jag ser det. Ha produktionen i USA med robotar, ger knappast några jobb i större skala.

Lönedumpning inom USA av ofantliga mått. Alternativt höja priset på produkten.

Vilken väg man än väljer, så stöter man sen på ett annat problem för Amerikanska bolag. Om USA straffskattar produkter från länder som kina. Så lär Amerikanska produkter få samma behandling tillbaka. Detta gör att Amerikanska produkter tappar konkurrenskraft. Och i förlängningen så tappar USA ekonomiska fördelar med sina produkter och blir totalt omkörda av andra företag från andra länder.

Ungefär som att kissa på sig i 30 graders kyla. Varmt för en stund innan man förfryser i kylan.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    10

  • Tallviking

    8

  • audirs2

    3

  • ReKa

    2

Mest aktiva i denna tråd

21 timmar sedan, skrev Tallviking:


Är du svarslös om varför Apples leverantör av telefoner planerar att flytta tillverkningen av skärmar till USA ?



Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Ungefär lika svarslös som du är.

 

Herr C hang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎24 at 08:09, skrev Herr Chang:

 

 

 

Symbolen för Android OS beskriver ju dess användare alldeles utmärkt.

 

Herr Chang har talat.

Hur menar du?

Otroligt mer avancerade än Äppelskruttar? :look_down:

 

Gomorron!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Hur menar du?

Otroligt mer avancerade än Äppelskruttar? :look_down:

 

Gomorron!

 

Felprogrammerade robotar, dömda att upprepa sina misstag i all evighet :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Ungefär lika svarslös som du är.

 

Herr C hang har talat.

 

Jag har vid flera tillfällen hävdat att Apple funderar på att flytta tillverkningen av sina iPhones till USA och jag ser tydliga kopplingar till detta i denna nyhet och Foxconns planer

 

Är det vad du kallar "svarslös" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Jag har vid flera tillfällen hävdat att Apple funderar på att flytta tillverkningen av sina iPhones till USA och jag ser tydliga kopplingar till detta i denna nyhet och Foxconns planer

 

Är det vad du kallar "svarslös" ?

 

Jaså... nu hävdar du att Apple funderar... tidigare hävdade du att allt redan är bestämt och klart, något jag protesterade mot.

 

Vad har hänt, har du läst artikeln du länkade till lite mer noggrant?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Jaså... nu hävdar du att Apple funderar... tidigare hävdade du att allt redan är bestämt och klart, något jag protesterade mot.

 

Vad har hänt, har du läst artikeln du länkade till lite mer noggrant?

 

Herr Chang har talat.

 

Eftersom varken du eller jag vet med säkerhet vad som är bestämt eller planerat är det bara framtiden som får utvisa vad som var rätt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...