Jump to content
IGNORERAD

Minst 25 döda i en trafikolycka nära Chon Buri

Tallviking

Recommended Posts

En minibuss och en pickup kolliderade nära Chon Buri och de båda fordonen började brinna

Minst 25 personer miste livet

CHONBURI At least 25 people were killed Monday afternoon when a van and truck burst into flames after colliding in the Ban Bueng district of Chonburi province.

The van was traveling from Chanthaburi to Bangkok when it collided at about 2pm with the pickup on Highway No. 344. Both vehicles were engulfed in flames and 25 people died, including passengers and the driver of the van.

Bancha Pannum, a witness at the scene, said he saw the van drive through the intersection, cross several lanes and crash into the truck, which was also full of passengers.

The Bangkok-bound van driver might have fallen asleep while driving, according to a preliminary police report.

CRASH.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

32

• evert 1

8

• Wangthong

8

• Mr Ning Ning

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tragiskt, inte minst för alla anhöriga.

En Pickup som kör sakta och en Van som kört fort, sånt som inte hör till ovanligheterna. Följderna blir till synes katastrofala när någon gör en missbedömning eller varit ouppmärksam.

Dela på andra sajter

Ja usch... Läste någonstans att det brann så explosivt för att den ena bilen hade en komprimerad gastank,

är det så med dessa gasdrivna bilar? Trott att dessa tankar var rätt säkra vid brand...

Hur som så är det nog inte kul att krocka och brinna inne, hoppas de inte behövde lida så länge, typ att de dog snabbt.

Dela på andra sajter

15 pers är väl max i toyota commuter inkl föraren.

Så pickis hade isåfall minst 10.

14 döda i minibussen och 11 från pickupen

2 överlevde

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

Dom tror att föraren till minibussen somnat vid ratten, kört över mitten och in på mötande körbara och frontalkrockade med pickupen.

Dom sa att det kanske var en gasbehållare i bussen som exploderade

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dom tror att föraren till minibussen somnat vid ratten, kört över mitten och in på mötande körbara och frontalkrockade med pickupen.

Dom sa att det kanske var en gasbehållare i bussen som exploderade

Jo, de är ju miljövänliga, de där gasdrivna fordonen.

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Nemo:

Jo, de är ju miljövänliga, de där gasdrivna fordonen.

Finns inga miljövänliga motordrivna fordon per definition !

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Finns inga miljövänliga motordrivna fordon per definition !

Nä, det verkar som om de där gasbilarna har en förmåga att börja brinna titt som tätt och förpesta luften.

Dela på andra sajter

Läste i dagarna om en bussförare i Thailand som stanna och gick ur, han hade kört för länge och ville inte köra mer. Bra gjort att inte chansa och riskera att somna.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hörde idag att 12 av de omkomna var från sisaket, men nu var det mer rykten än nåt jag kan hänvisa till.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Tragiskt men knappast oväntat. Har själv tillbringat nyårshelgen i Isaan och de sk check-pointsen verkar inte särskilt effektiva trots att siffror jag hört att runt 60,000 trafikanter har "åkt dit". Inget visande av körkort/blåsande/stopp för mig utan bara att köra igenom kontrollerna. Kan förvisso förstå det då köerna är tillräckligt alla redan.

Isaaniter, thailands trevligaste folk om man frågar mig, består av alltför stor andel hillbillies som inte borde få köra på offentliga vägar och dessutom alltför ofta med ett par stänkare innanför västen. I Bangkok, dit många lantisar har flyttat är ju rena vansinnet på vägarna ibland. Ingen, absolut ingen, stannar och släpper fram någon annan om de inte är absolut tvungna. Är det två filer i varje riktning och den ena filen är stoppad för att släppa ut någon fortsätter alla i den andra filen, ALLTID, tills de inte kommer fram längre. Motorcyklar är värst, de tror att de har någon jävla allsmäktig rättighet att i alla lägen åka först och låta alla andra bromsa in och ta ansvar för dem. Idag när jag körde frugan till skytrain stod en gammal tant mitt i vägen, en mc i den filen stoppade vilket inte hjälpte något då ALLA andra bara fortsatte köra förbi henne. Sen ska man tycka synd om dessa motorcyklister när/om det händer något som de själva förvållat och inte hunnit/kunnat smita ifrån.

Sen har vi alla som är för lata för att gå 10 meter i Thailand, och det är en massiv majoritet av befolkningen, som parkerar på plats för att tugga i sig en nudelsoppa eller släppa av någon precis utanför trappan till skytrain istället för att svänga in till macken 10 meter längre fram. Att det hindrar andra skiter folk fullständigt i, "Graeng jai" att visa hänsyn existerar inte. Egoismen är total då man sitter skyddad bakom en mörk ruta och man inte behöver möta någons blick. Inte konstigt att Thailand alltid hamnar på topp 3 över världens farligaste land att vistas i trafiken, för många idi*ter som tillåts vistas i trafiken tyvärr.

Visserligen inte konstigt iom att polisen bara negligerar dubbelparkeringar, färd i fel riktning, matstånd etc som står på gatan och hindrar så länge det inte går att krama ut några baht att stoppa i sin/chefens ficka. Kolla hur i helvete det ryker från vissa bilar/bussar/lastbilar etc, hur fan kan de tillåtas köra om de alltid kommer undan med lite fickpengar i böter i de få fall de blir stoppade. Besiktningen mutas uppenbarligen också.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Tragiskt men knappast oväntat. Har själv tillbringat nyårshelgen i Isaan och de sk check-pointsen verkar inte särskilt effektiva trots att siffror jag hört att runt 60,000 trafikanter har "åkt dit". Inget visande av körkort/blåsande/stopp för mig utan bara att köra igenom kontrollerna. Kan förvisso förstå det då köerna är tillräckligt alla redan.

Isaaniter, thailands trevligaste folk om man frågar mig, består av alltför stor andel hillbillies som inte borde få köra på offentliga vägar och dessutom alltför ofta med ett par stänkare innanför västen. I Bangkok, dit många lantisar har flyttat är ju rena vansinnet på vägarna ibland. Ingen, absolut ingen, stannar och släpper fram någon annan om de inte är absolut tvungna. Är det två filer i varje riktning och den ena filen är stoppad för att släppa ut någon fortsätter alla i den andra filen, ALLTID, tills de inte kommer fram längre. Motorcyklar är värst, de tror att de har någon jävla allsmäktig rättighet att i alla lägen åka först och låta alla andra bromsa in och ta ansvar för dem. Idag när jag körde frugan till skytrain stod en gammal tant mitt i vägen, en mc i den filen stoppade vilket inte hjälpte något då ALLA andra bara fortsatte köra förbi henne. Sen ska man tycka synd om dessa motorcyklister när/om det händer något som de själva förvållat och inte hunnit/kunnat smita ifrån.

Sen har vi alla som är för lata för att gå 10 meter i Thailand, och det är en massiv majoritet av befolkningen, som parkerar på plats för att tugga i sig en nudelsoppa eller släppa av någon precis utanför trappan till skytrain istället för att svänga in till macken 10 meter längre fram. Att det hindrar andra skiter folk fullständigt i, "Graeng jai" att visa hänsyn existerar inte. Egoismen är total då man sitter skyddad bakom en mörk ruta och man inte behöver möta någons blick. Inte konstigt att Thailand alltid hamnar på topp 3 över världens farligaste land att vistas i trafiken, för många idi*ter som tillåts vistas i trafiken tyvärr.

Visserligen inte konstigt iom att polisen bara negligerar dubbelparkeringar, färd i fel riktning, matstånd etc som står på gatan och hindrar så länge det inte går att krama ut några baht att stoppa i sin/chefens ficka. Kolla hur i helvete det ryker från vissa bilar/bussar/lastbilar etc, hur fan kan de tillåtas köra om de alltid kommer undan med lite fickpengar i böter i de få fall de blir stoppade. Besiktningen mutas uppenbarligen också.

/ SatanG

Hej

Tyvärr är allt du skriver sant , men varför gör berörda politiker ingenting ????

Det har under det senaste tio åren funnits både folkvalda och självutnämnda beslutsfattare , men inget händer mer än att ca 25000 omkommer i trafiken varje år. Alla vet ( utom i Thailand ) att kontroll av HASTIGHETEN , AL,KOHOL ,DROGER ger resultat . Om Thailand vill nedbringa olycksstatistiken  , finns bara en väg att gå . Kontroller , kontroller och kontroller  allt annat är undanflykter.

Persistant

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Tyvärr är allt du skriver sant , men varför gör berörda politiker ingenting ????

Det har under det senaste tio åren funnits både folkvalda och självutnämnda beslutsfattare , men inget händer mer än att ca 25000 omkommer i trafiken varje år. Alla vet ( utom i Thailand ) att kontroll av HASTIGHETEN , AL,KOHOL ,DROGER ger resultat . Om Thailand vill nedbringa olycksstatistiken  , finns bara en väg att gå . Kontroller , kontroller och kontroller  allt annat är undanflykter.

Persistant

Jasså, du är en sådan här "trygghetsknarkande" svensk som inte kan anpassa dig till de lokala sederna att köra på fyllan så fort som fordonet bara kan gå och skulle du bli trött är det ju bara att knapra i sig en karta yaa-baa...:ironi:

Kontroller.... det finns det ju uppenbarligen men med hjälp av den oftast väldigt mutbara polisen så fungerar ju inte de så bra. Jag menar vilken bypolis skulle sätta sätta dit somchai för rattfylla när han var på väg till polisens hustrus butik för att köpa mer öl?

Det är korruptionen som gör att trafikregler - som faktiskt finns i Thailand - inte efterlevs.Kommer man tillrätta med den så kommer antalte olyckor att minska.

I det här tragiska fallet kan man också lägga till den ganska oreglerade yrkesmässiga trafiken, det faktum att minibussen förmodligen var konverterad till gasdrift på en eftermarknads verkstad utan alltför kompetenta mekaniker.

Någon skrev att den kom från Sisaket, hade den varit på en Visa-run?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Såg två trafikpoliser inne i Rayong idag som tog en moppe av någon anledning. Båda poliserna var på MC och en av dom hade kamera på hjälmen

Har jag inte sett förut

Borde ju förutom möjligheterna att dokumentera brott även minska möjligheterna att fuska

Dela på andra sajter

Först läste jag om att 200 dött i Nyårstrafiken och funderade på om det inte slog Sveriges hela årsnotering? Och sedan kom denna nyheten dagen efter, och dom har inte ens snö. Minst 25 döda! Hur överfulla var inte de där fordonen? Själv var jag ju som jag berättat ute på en båttur till KhoKham. De där landstigningsbåtarna var inte stora, men det var likadant där. Man packade i så mycket folk som det gick. Det var smala båtar med sittplatser efter relingen. Man satt alltså och tittade på varandra. 
Helt plötsligt när vi närmade oss den stora båten som vi skulle byta till så reste sig alla på den sidan som var närmast den stora båten vilket fick till följd att alla mer eller mindre hamnade på "Min" sida. Den ranka båten höll givetvis på att kantra.

Alla skrek rakt ut och verkade inte förstå varför båten höll på att kantra. Ingen sade något, inte båtföraren eller någon annan så till slut kände jag mig tvungen att ryta i "Sit down!". Det kändes ju lite fånigt som ende Farang, men vad fan. jag hade ingen lust att hamna i vattnet. Varför tänker de sig inte för?

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Persistant

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Jasså, du är en sådan här "trygghetsknarkande" svensk som inte kan anpassa dig till de lokala sederna att köra på fyllan så fort som fordonet bara kan gå och skulle du bli trött är det ju bara att knapra i sig en karta yaa-baa...:ironi:

Kontroller.... det finns det ju uppenbarligen men med hjälp av den oftast väldigt mutbara polisen så fungerar ju inte de så bra. Jag menar vilken bypolis skulle sätta sätta dit somchai för rattfylla när han var på väg till polisens hustrus butik för att köpa mer öl?

Det är korruptionen som gör att trafikregler - som faktiskt finns i Thailand - inte efterlevs.Kommer man tillrätta med den så kommer antalte olyckor att minska.

I det här tragiska fallet kan man också lägga till den ganska oreglerade yrkesmässiga trafiken, det faktum att minibussen förmodligen var konverterad till gasdrift på en eftermarknads verkstad utan alltför kompetenta mekaniker.

Att bli politiker är bara ett karriärval med målet att berika sig själv ekonomiskt. Ungefär som vissa väljer att bli polis/gangster.
Ja kontroller, samt införa en nyhet i Thailand som vi kan kalla "ta ansvar för sina gärningar". Alltså låt det svida i plånboken när man blir ertappad att köra på fyllan. Dra in körkort för de som kör som idi*ter, varför ska oskyldiga riskera att dödas för att en hillbilly i pick-up anser att han har rätt att äventyra andras liv för att komma hem en kvart tidigare till nästa Lao kao. Beslagta fordonet om det upprepas och går inte det så in i spjället tills eftertänksamheten uppstår. Det är t.ex. inte ok att köra om på insidan på landsvägar med endast en fil i varje riktning, själv blev jag omkörd på båda sidor samtidigt då jag stod i kö, fort som fan på bägge sidor då vissa tror att det är effektivare om enfiligt omvandlas till 3-filigt någon kilometer. Retar mig som fan att dessa, oftast pick-up, verkar tro att alla andra inte har något mål utan bara är ute och nöjesåker så det gör inget om de tvingar sig in framför andra.

Ja korruptionen måste bort, omöjligt annars finns det ju ingen anledning att fixa utsläppen om det går och blir billigare att muta än att åtgärda felet. 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

I mångt och mycket har ni nog alla helt rätt, men....

Väldigt många kör också väldigt bra lämnar företräde och visar hänsyn gentemot andra trafikanter men sedan har vi tyvärr alla s.k. rötäggen och det är dessa som ser till att statistiken är som den är.

Visserligen verkar många trafikregler vara lite hemmasnickrade men fungerar oftast väl eftersom alla är införstådda.

Det kommer då och då någon som man funderar över om han/hon är riktigt frisk, kan framföra sitt fordon på ett sätt som gör att man undra om personen ifråga har någon aning om vad som pågår.

Åtgången på motorcyklister förvånar nog ingen eftersom dessa tror att de är odödliga.

Kan tillägga att själv har jag INGA problem med att köra "moppe" i Thailand, tycker att 99 % av bilisterna visar stor hänsyn gentemot oss på två hjul, för övrigt visas det MINDRE hänsyn hemma i Sverige.

Nu vet jag inte hur det är ute på rena landsbygden, kanske ett annorlunda beteende där.

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev evert 1:

tycker att 99 % av bilisterna visar stor hänsyn gentemot oss på två hjul

En bidragande orsak kan vara att många saknar försäkring med tillräcklig täckning. Personskador kan bli ganska dyra att ersätta ur egen ficka.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

Faktum är att du ljuger och gör antaganden utan att kunna peka på en trovärdig källa.

Gillar du inte landet, åk hem till svedala och njut av äkta märkesverkstäder.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Först läste jag om att 200 dött i Nyårstrafiken och funderade på om det inte slog Sveriges hela årsnotering? Och sedan kom denna nyheten dagen efter, och dom har inte ens snö. Minst 25 döda! Hur överfulla var inte de där fordonen? Själv var jag ju som jag berättat ute på en båttur till KhoKham. De där landstigningsbåtarna var inte stora, men det var likadant där. Man packade i så mycket folk som det gick. Det var smala båtar med sittplatser efter relingen. Man satt alltså och tittade på varandra. 
Helt plötsligt när vi närmade oss den stora båten som vi skulle byta till så reste sig alla på den sidan som var närmast den stora båten vilket fick till följd att alla mer eller mindre hamnade på "Min" sida. Den ranka båten höll givetvis på att kantra.

Alla skrek rakt ut och verkade inte förstå varför båten höll på att kantra. Ingen sade något, inte båtföraren eller någon annan så till slut kände jag mig tvungen att ryta i "Sit down!". Det kändes ju lite fånigt som ende Farang, men vad fan. jag hade ingen lust att hamna i vattnet. Varför tänker de sig inte för?

Röt du som en furir eller en kapten?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tekkor:

Faktum är att du ljuger och gör antaganden utan att kunna peka på en trovärdig källa.

Gillar du inte landet, åk hem till svedala och njut av äkta märkesverkstäder.

Afan, visste inte att du drev en verkstad som konverterar bilar till gasdrift. Tydligen en öm tå att trampa på.

Jo, jag har sett hur en hel del av dessa verkstäder som utför konverteringarna ser ut och det "kapas en hel del hörn" när det gäller att få konverteringen till det billigaste möjliga priset.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Prayut ska tydligen ha rutit till ordentligt i går kväll om det här. Får se om det hjälper men så länge det inte blir kännbara straff så lär det knappast hjälpa hur mycket han än ryter till. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...