Jump to content
IGNORERAD

SriRacha kommer jag nog inte återvända till


Batting

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Sangria är spanskt. Sangrita är mexikanskt. (https://en.wikipedia.org/wiki/Sangrita) Inget stavfel alltså. Helt annorlunda dryck. Jag har krökat tillräckligt i Mexiko med mexikaner för att veta det, bland annat på den kända krogen Salon Tenampa på Plaza Garibaldi i Mexico City. Där serverades jag även Pulque som är en rätt unik dryck. Dom fnissade när jag drack det för dom trodde nog inte jag visste hur det framställs. Men det gjorde jag, så deras lilla prank rann ut i sanden.

 

Ja, där är fint.

Där kan man träffa på både mig och andra kändisar.

Dock skulle de inte få för sig att servera mig, som de känner väldigt väl,  Pulque.

Hur mycket svullnade du? :haha:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    15

  • janne_h

    8

  • stefan5300

    4

  • kenneth073

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

37 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Sangria är spanskt. Sangrita är mexikanskt. (https://en.wikipedia.org/wiki/Sangrita) Inget stavfel alltså. Helt annorlunda dryck. Jag har krökat tillräckligt i Mexiko med mexikaner för att veta det, bland annat på den kända krogen Salon Tenampa på Plaza Garibaldi i Mexico City. Där serverades jag även Pulque som är en rätt unik dryck. Dom fnissade när jag drack det för dom trodde nog inte jag visste hur det framställs. Men det gjorde jag, så deras lilla prank rann ut i sanden.

 

Sangre, sangrita eller sangria.

Nej tack.

Stort eller smått.

Det är för blodigt för mig.

Hellre hembränt....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Alarik:

Tequila med salt och citron. Vad är det för jävla trams.

 

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja det är väl så man brukar dricka skiten. Var det något du funderade på det helt apropå 

 

9 timmar sedan, skrev Celsius:

 

 

Tequila dricks inte med citron utan med lime. Det är en icke trivial skillnad. Sedan är det i och för sig relativt sällan man ser dessa tillbehör i Mexico när det skall supas på allvar, det är mest en amerikansk tradition som spritt sig, om jag får gissa. Så på den punkten ger jag Alarik medhåll. I Mexiko varvar man ofta med något som kallas Sangrita som är väldigt gott i samband med Tequila. Den som vill dricka riktigt god tequila ska försöka hitta en sort som heter Heradura. Den dricker man gärna rent och i smuttar, i stället för att hälla i sig och grimasera efteråt. Många andra sorter kan jag instämma med Mankan att dom är "skit". Närmare Mescal än "riktig" tequila. Den sortens tequila kommer till sin fördel tillsammans med salt och lime, som trubbar av den vassa delen av tequilasmaken.

Ni har fel, tycker jag och frugan...

Tequila dricks i drinken Margarita (som innehåller Lime och med Salt på glasets kant), annars inte.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tommy:

 

 

Ni har fel, tycker jag och frugan...

Tequila dricks i drinken Margarita (som innehåller Lime och med Salt på glasets kant), annars inte.

 

 

MVH Tommy

 

Ja, däri finns ju cointreau..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Ja, däri finns ju cointreau..

 

Duger med triple-sec också. Svår drink att blanda, inte många ggr dom får till det men när dom får det är det en av livets höjdare.

lockscreen_wallpaper.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...