Jump to content
IGNORERAD

Turist attackerad av krokodil i Khao Yai


MPR Nyheter

Recommended Posts

En fransk turist skadades efter att ha blivit biten i benet av en krokodil under ett besök i nationalparken Khao Yai på söndagen.
Den 41-åriga kvinnan fick en allvarlig skada i benet när hon befann sig i närheten av vattenfallet Haew Suwat, uppgav Thanya Netithammakul – chef på Myndigheten för nationalparker, djurliv och växtbevaring. Han sade att incidenten rapporterades av parkchefen och att kvinnan var med sin make när de stötte på krokodilen.
Kvinnan ville bli fotograferad nära krokodilen och satte sig på huk vid den, men när hon ställde sig upp tog den tag i hennes vänstra ben. Parkvakter kontaktades och hon fördes till Apai Phubet Hospital. Thanya sade att det finns skyltar som varnar besökare om krokodilerna.

 

c1_1172885_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

Är huvet dumt får kroppen lida.

Jag har i brist på annat precis sett filmen Tarzan med Stellan Skarsgård och hon hade säkert gjort detsamma. Skillnaden mellan hon och jag är väl att jag inte tror att man likt honom kan snacka med krokodilerna och bli kompisar men det trodde tydligen hon. För övrigt hade jag inga större förväntningar på filmen men trots det tycker jag ändå att den var riktigt helkass.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...