Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen 2017


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken
9 timmar sedan, skrev Khonis:

LOL kånken är för rolig :big_smile:

Du tillför som vanligt ingenting. Du behöver inte skriva här. Det är frivilligt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    102

  • frason

    27

  • andrejsdenruskige

    26

  • AnTove

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken
4 timmar sedan, skrev Fritz:

Du inger inget direkt förtroende när du använder Newsvoice som källa för att stödja dina påståenden, den saken är klar.

http://faktoider.blogspot.com/2014/06/newsvoice-allt-tokigt-pa-ett-stalle.html

 

Fritz..

Fritz

Kan så vara. Vad jag vill med detta är att lyfta frågan. Om det stämmer är frågan MYCKET viktig. Ingen har hittills vad jag läst. Bevisat att jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
8 timmar sedan, skrev frason:

Upp till dig om du vill framstå som seriös i ämnen du tar upp och länkar du anger till diverse sidor som du tror på.

 

Allt på internet är inte sant, man får tänka lite kritiskt ibland om man har möjlighet till det.

Tack för ett vettigt svar. Min fråga till dig är. Stämmer det eller är det lögn?

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritz

Kan så vara. Vad jag vill med detta är att lyfta frågan. Om det stämmer är frågan MYCKET viktig. Ingen har hittills vad jag läst. Bevisat att jag har fel.

Om jag påstår att vi under året kommer att invaderas av små gröna män från planeten Mars så är den frågan MYCKET viktig om det stämmer. Om någon tvivlar så kan jag ju alltid hävda att ingen bevisat att jag har fel. Äsch...konspirationsteorier grundade på ingenting är inte min grej men kör på så det ryker John.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/2/2017 at 09:52, skrev AnTove:

Tyvärr så har den banken varit inblandad i en rad skandaler och varit på obestånd tidigare . Men precis som då kommer de att bli räddade , denna gången av statliga fonder från Dubai och Qatar . De behöver aldrig att ta något ansvar tyvärr . 

 

Det är jag inte säker på... USA överväger att utdöma böter på 14 miljarder dollar pga Deutche Banks agerande i USA.

 

https://www.theguardian.com/business/2016/sep/16/deutsche-bank-14bn-dollar-fine-doj-q-and-a

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
23 timmar sedan, skrev Fritz:

Om jag påstår att vi under året kommer att invaderas av små gröna män från planeten Mars så är den frågan MYCKET viktig om det stämmer. Om någon tvivlar så kan jag ju alltid hävda att ingen bevisat att jag har fel. Äsch...konspirationsteorier grundade på ingenting är inte min grej men kör på så det ryker John.

 

Fritz..

Tack Fritz

Om Mars är jag okunnig. Men att vi skulle vara dom enda levande varelserna I universum tror jag inte 

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-01 at 10:28, skrev John Khonken:

Hur skyddar ni er vid en bankkris under 2017. För ni vet väl att allt I banken är bankens pengar. Så banken kan ta era pengar när dom vill. Det har redan hänt I flera lander.

 

Vore bra om någon/några kunde tipsa hur vi ska klara oss om det hander. Hoppas tråden inte spårer ur direkt

 

On 2017-01-03 at 07:23, skrev John Khonken:

Tack för ett vettigt svar. Min fråga till dig är. Stämmer det eller är det lögn?

 

Det stämmer inte att "banken kan ta era pengar när dom vill". Däremot finns det ingen garanti för att man får tillbaka alla sina pengar om banken går i konkurs. Risken att det i praktiken skulle inträffa i ett land som Sverige bedömer jag som i stort sett obefintlig så länge inte hela världsekonomi totalt kollapsar. Men det verkar ju inte vara någon risk nu när Trump är president och enligt sina anhängare kommer att skapa världsfred och ta bort alla handelshinder ;)

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Krille

Som jag tolkar ditt svar finns chansen att vad jag sager kan hända. Det var vad jag ville lyfta.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Krille

Som jag tolkar ditt svar finns chansen att vad jag sager kan hända. Det var vad jag ville lyfta.

Sannolikheten att det händer är lika stor som att @broder tuk tuk reser till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev berlitz:

Men finns det inte en insättnings garanti i Sverige

Jomenvisst finns det en insättningsgaranti, den täcker i alla fall 950 000 SEK i en svensk bank. Det räcker gott och väl för mig men vägrar man tro på att nåt sånt existerar så slipper man. Jag tror på Riksbankens garantier, andra må tro på vad som skrivs på media som drivs av diverse konspirationsteoretiker. Up to you ! :great:

https://www.riksgalden.se/sv/Insattningsgarantin/Om_Insattningsgarantin/

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev John Khonken:

Krille

Som jag tolkar ditt svar finns chansen att vad jag sager kan hända. Det var vad jag ville lyfta.

 

 

Risken att du blir överkörd i Thailand är större.

Håll dig undan Thailand och gör av med pengarna innan dom tar slut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Krille

Som jag tolkar ditt svar finns chansen att vad jag sager kan hända. Det var vad jag ville lyfta.

 

Nej - det finns ingen chans (risk?) att banken får ta mina pengar när de vill som du skrev. Däremot finns det alltid en risk att alla verksamheter går i konkurs och då drabbas alltid de som har fordringar på ett eller annat sätt. De nya internationella direktiven har bl a en tydlig prioritetsordning för att i så hög utsträckning som möjligt skydda hushåll och skattebetalare om t ex en bank får ekonomiska problem. Man behöver nog vara både vänstervriden och konspiratorisk för att tolka detta som något negativt för hushållen :-)

 

Risken för andra typer av "katastrofer" i livet är dock betydligt större så jag tror nog man kan sova lugnt om man har sina besparingar i en svensk storbank.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-03 at 13:19, skrev John Khonken:

Du tillför som vanligt ingenting. Du behöver inte skriva här. Det är frivilligt

 

Men du måste skriva här. Verkar vara ett tvång :big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-03 at 10:20, skrev Herr Chang:

 

Det är jag inte säker på... USA överväger att utdöma böter på 14 miljarder dollar pga Deutche Banks agerande i USA.

 

https://www.theguardian.com/business/2016/sep/16/deutsche-bank-14bn-dollar-fine-doj-q-and-a

 

Herr Chang har talat.

Det har du rätt i . Det ska bli spännande att se hur långt USA kommer med dessa böter . Jag tänker på att Statsfonderna i Qatar , Dubai och Saudiarabien kommer att ta kontrollen över banken i den kommande nyemissionen . Det blir nog mycket politik fram och tillbaka . Qatar och Saudiarabiens finansministrar har sagt i andra ärenden att om USA fortsätter med sina böter emot deras intressen så kommer de att hämnas med liknande återgärder emot amerikanska intressen ekonomiskt , politiskt och avbryta  militära samarbeten . Detsamma har kina meddelat . Men jag tycker synd om svenska företag som Ericsson och Telia som USA hotar med böter i 10- 12  miljarders klassen . Sverige kan inte skydda sig med något motangrepp . 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev AnTove:

Det har du rätt i . Det ska bli spännande att se hur långt USA kommer med dessa böter . Jag tänker på att Statsfonderna i Qatar , Dubai och Saudiarabien kommer att ta kontrollen över banken i den kommande nyemissionen . Det blir nog mycket politik fram och tillbaka . Qatar och Saudiarabiens finansministrar har sagt i andra ärenden att om USA fortsätter med sina böter emot deras intressen så kommer de att hämnas med liknande återgärder emot amerikanska intressen ekonomiskt , politiskt och avbryta  militära samarbeten . Detsamma har kina meddelat . Men jag tycker synd om svenska företag som Ericsson och Telia som USA hotar med böter i 10- 12  miljarders klassen . Sverige kan inte skydda sig med något motangrepp . 

EU gör samma sak nu senast FB.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Krille:

 

Nej - det finns ingen chans (risk?) att banken får ta mina pengar när de vill som du skrev. Däremot finns det alltid en risk att alla verksamheter går i konkurs och då drabbas alltid de som har fordringar på ett eller annat sätt. De nya internationella direktiven har bl a en tydlig prioritetsordning för att i så hög utsträckning som möjligt skydda hushåll och skattebetalare om t ex en bank får ekonomiska problem. Man behöver nog vara både vänstervriden och konspiratorisk för att tolka detta som något negativt för hushållen :-)

 

Risken för andra typer av "katastrofer" i livet är dock betydligt större så jag tror nog man kan sova lugnt om man har sina besparingar i en svensk storbank.

 

/Krille

 

Jag bedömer nog risken för att SEB, Nordea , Swedbank , Handelsbanken , ICA Banken och Ikano bank ska gå omkull till noll också . Det har höga kapitalkrav på sig och de är förstora för att staten skulle låta dem gå i konkurs . De fyra stora har också kapitalstarka ägare idag som inte kommer låta dessa banker gå omkull . Om man läser deras redovisningar så är dom mycket mera försiktiga när det gäller risker denna gång . 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

EU gör samma sak nu senast FB.

Även Apple fick böter för ett tag  sedan . Och Dell och Microsoft utreds .

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev AnTove:

Även Apple fick böter för ett tag  sedan . Och Dell och Microsoft utreds .

Ja så är det. Kom ihåg fel bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev berlitz:

Men finns det inte en insättnings garanti i Sverige

Svar Ja. men hur fungerar den. Ingen vet. Alltså kan vi få vänta på våra pengar. Hur länge???????????????????????????????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev AnTove:

 

Jag bedömer nog risken för att SEB, Nordea , Swedbank , Handelsbanken , ICA Banken och Ikano bank ska gå omkull till noll också . Det har höga kapitalkrav på sig och de är förstora för att staten skulle låta dem gå i konkurs . De fyra stora har också kapitalstarka ägare idag som inte kommer låta dessa banker gå omkull . Om man läser deras redovisningar så är dom mycket mera försiktiga när det gäller risker denna gång . 

Skönt att höra. Hoppas du har rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

EU gör samma sak nu senast FB.

 

2 timmar sedan, skrev AnTove:

Även Apple fick böter för ett tag  sedan . Och Dell och Microsoft utreds .

 

Nej, det är inte böter. Det är skatter man borde betalt anser EU, och det är inte EU som får pengarna utan vad gäller Apple så är det Irland.

 

För Apples del gör det ingen större skillnad om man betalar ytterligare 14 miljarder dollar i skatt på Irland, för det kan kvittas mot de skatter man ska betala i USA. USA däremot förlorar på det, för då blir det 14 miljarder dollar som går i skatt på i Irland istället för i USA.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
8 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

 

Nej, det är inte böter. Det är skatter man borde betalt anser EU, och det är inte EU som får pengarna utan vad gäller Apple så är det Irland.

 

För Apples del gör det ingen större skillnad om man betalar ytterligare 14 miljarder dollar i skatt på Irland, för det kan kvittas mot de skatter man ska betala i USA. USA däremot förlorar på det, för då blir det 14 miljarder dollar som går i skatt på i Irland istället för i USA.

 

Herr Chang har talat.

Böter eller skatter. Same same. Det är ett sätt att få det att se lagligt ut för politikerna. Lite som att ge igen för det den andra gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Krille:

 

Nej - det finns ingen chans (risk?) att banken får ta mina pengar när de vill som du skrev. Däremot finns det alltid en risk att alla verksamheter går i konkurs och då drabbas alltid de som har fordringar på ett eller annat sätt. De nya internationella direktiven har bl a en tydlig prioritetsordning för att i så hög utsträckning som möjligt skydda hushåll och skattebetalare om t ex en bank får ekonomiska problem. Man behöver nog vara både vänstervriden och konspiratorisk för att tolka detta som något negativt för hushållen :-)

 

Risken för andra typer av "katastrofer" i livet är dock betydligt större så jag tror nog man kan sova lugnt om man har sina besparingar i en svensk storbank.

 

/Krille

Khonken är väl lite till vänstervriden så inte undra på att han får såna här ideer

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...