Jump to content
IGNORERAD

Inga Songtaew på Buakhao


Oregistrerad

Recommended Posts

För ett par timmar sen spelade jag bridge med en Australiensare som visste bestämt att nu gick det inga mer bathbussar på Soi Buakhau för det hade han nämligen läst på Internet. Jag har nu skickat ett mejl till honom där jag skrev att man inte ska tro på allt man läser utan att bilarna går prexis som vanligt. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    17

  • rolba

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • spooncreek

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

45 minuter sedan, skrev Fritz:

För ett par timmar sen spelade jag bridge med en Australiensare som visste bestämt att nu gick det inga mer bathbussar på Soi Buakhau för det hade han nämligen läst på Internet. Jag har nu skickat ett mejl till honom där jag skrev att man inte ska tro på allt man läser utan att bilarna går prexis som vanligt. :)

 

Fritz..

 

Jag promenerade alldeles nyss en liten sträcka på Soi Buakhow och hann passeras av 3-4 fullsmockade bahtbussar. J-la trafik för örvrigt såhär mot årets slut.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-12-27 at 12:53, skrev Fritz:

Bathbussarna går fortfarande i skytteltrafik på Soi Buakhao men nu hade dom skyltar fram där det stod S.Pattaya Naklua. Den rutten måste vara helt ny och innebära att jag enkelt ta mig till BTT:s party i Naklua....åtminstone i fantasin. ;)

 

Fritz..

 

Ryktet om min kommande fest har väl spridit sig runt om i Pattaya.

 

Man har ju sina informatörer på plats lite här och där.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-12-29 at 06:08, skrev rolba:

 

2004 var det 5 B för thai. Fanns en dekal med thailändsk text.

10 B var taxan för oss som läste dekalen med engelsk text.

Ibland när tjejen betalade blev det 5 B per skalle men nästan lika ofta så fick hon betala 10 B bara för att hon åkte tillsammans med en farang.

 

Är väl ca 10 år sedan de höjde priset till 10 B även för thai. Minns att det var lite livat om just detta att det var olika priser för thai och turister.

 

5 baht var det för oss faranger som INTE läste dekalen med engelsk text.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

5 baht var det för oss faranger som INTE läste dekalen med engelsk text.

 

BTT

Blev för det mesta ett jävla liv på chaffisarna när man lämnade fram endast 5 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått ett mejl där någon påstår att polisen stänger av bathbussarna från Soi Buahhao under vissa perioder på dygnet. Huruvida detta stämmer tänker jag inte kontrollera i dag för just i dag råkar jag ha semester. :)

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången i Thaiand/Pattaya 1978. Efter en sen natt åkte jag för första gången bahtbus från WS till Nipa Lodge runt 06.00. Visste inte hur det funkade men hittade iaf ringklockan. Funderade på var jag skulle betala och det satt ju en tant längst fram med en stor korg i famnen så jag la min 5 bahtare där och hoppade av. Inte så konstigt att "Farang passat" används så ofta.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Nu har jag fått ett mejl där någon påstår att polisen stänger av bathbussarna från Soi Buahhao under vissa perioder på dygnet. Huruvida detta stämmer tänker jag inte kontrollera i dag för just i dag råkar jag ha semester. :)

 

Fritz..

 

Har du gjort som jag? Semester resten av året.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev rolba:

Har du gjort som jag? Semester resten av året.

Väntar till i morgon;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev rolba:

Har du gjort som jag? Semester resten av året.

Jepps, hade även en sparad dag som jag tar ut i morgon. :great:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Fritz:

Jepps, hade även en sparad dag som jag tar ut i morgon. :great:

 

Fritz..

Jag måste kolla mitt saldo. Jag tror det finns utrymme för en ledig röd dag imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev rolba:

Blev för det mesta ett jävla liv på chaffisarna när man lämnade fram endast 5 baht.

 

Jag åkte ju samma sträcka varje dag under ett par år så dom lärde sig nog att där är den farangen som bara betalar 5 baht.

 

Ingen som knorrade förutom när man gick av vid rödljusena och glömde betala. Då tutade dom och mama skrek hey you..

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/28/2016 at 04:24, skrev Surin P3:

 

Hört att det ska kosta 20 Baht oavsett hudfärg och nationalitet efter nyår.

 

Army formalizes baht bus routes, cuts fares

 
 

Pattaya’s baht buses were ordered to starting working only set routes and charge all passengers 10 baht each.

Pattaya’s baht buses were ordered to work only on set routes and charge all passengers 10 baht each beginning Dec. 24. Pattaya’s baht buses were ordered to work only on set routes and charge all passengers 10 baht each beginning Dec. 24.

Col. Somsak Thangdam­rongtham, deputy chief of staff for the 14th Military Circle, announced Dec. 16 that four routes have been set and the fare on any of them will be 10 baht. The order went into effect on Dec. 24.

The routes are Bali Hai Pier to Banglamung, the Charoen­rath Community in Naklua to Jomtien Beach, the Pattaya Second Road-Beach Road loop, and North Pattaya to Jomtien.

The requirement that fares on all these routes be set at 10 baht represents a reduction of half or more. A typical trip from North Pattaya to Jomtien Beach previously cost at least 20 baht.

 

Tawat Puakboonak, chairman of the Pattaya Baht Bus Cooperative, said the formalized route system won’t have a major impact other than on the Beach-Second roads loop.

He also said banning private, chartered trips to off-route hotels and other locations will also impact business and needs further study.

 

http://www.pattayamail.com/news/army-formalizes-baht-bus-routes-cuts-fares-159701 

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag åkte ju samma sträcka varje dag under ett par år så dom lärde sig nog att där är den farangen som bara betalar 5 baht.

 

Ingen som knorrade förutom när man gick av vid rödljusena och glömde betala. Då tutade dom och mama skrek hey you..

 

BTT

Vart fanns det rödljus på den tiden? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar man en springnota för 5 Bath då undrar man hur det ställt i skallen på den personen :misdoubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Tar man en springnota för 5 Bath då undrar man hur det ställt i skallen på den personen :misdoubt:

 

Var ju ofta man på fyllan glömde att betala.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎31 at 16:59, skrev broder tuk tuk:

 

Jag åkte ju samma sträcka varje dag under ett par år så dom lärde sig nog att där är den farangen som bara betalar 5 baht.

 

Ingen som knorrade förutom när man gick av vid rödljusena och glömde betala. Då tutade dom och mama skrek hey you..

 

BTT

5 Bath,det hade du kunnat få en cigarett för, bra tänkt!

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Var ju ofta man på fyllan glömde att betala.

 

BTT

Fyllan e ju skön och njuts av många, men glöm aldrig att de riktigt tuffa grabbarna röker cigaretter, många om dagen, sikta på att börja med 2-3 paket varje dag och öka sedan, så du blir lite Coolare, väldigt cool hoppas jag!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
1 minut sedan, skrev Imperiale:

Man undra hur det ser ut nu på Soi Buakow i trafiken när Baht bussarna inte går där längre.

Är det någon som kan komma med en uppdatering som har upplevt den nya ordningen på Soi Buakow?

 

http://pattayaone.news/en/no-baht-busses-soi-buakow/

Enligt Pastor Fritz så gick de som vanligt i gårkväll...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad glädjande! Jag brukar alltid ta in på ett hotell längs den här gatan när jag är i Pattaya.

Hoppas att de kör grisbussarna när jag anländer till sommaren, för annars kommer jag att få Pattayas största vader om jag skall behöva gå längs hela Soi Buakow. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar dom bort grisbilarna från Soi Buakhao så är det sinnessjukt! Det är en ren katastrof för många hotell och guesthouse om det blir en realitet! Kommer skada Soi Buakhao nåt enormt!

Link to comment
Dela på andra sajter

just hemkommen från Pattaya. Som jag märkte det så var det som vanligt på Soi B. FÖRUTOM 1/2 och 16/2 då det INTE gick några b-bussar..

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev HajKaj:

just hemkommen från Pattaya. Som jag märkte det så var det som vanligt på Soi B. FÖRUTOM 1/2 och 16/2 då det INTE gick några b-bussar..

Hemkommen? Vad har hänt? Du brukar ju säga att du skall hem till Pattaya...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Benriach:

Hemkommen? Vad har hänt? Du brukar ju säga att du skall hem till Pattaya...

ska sluta åka dit. Blir så djävla dyrt...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...