Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

hasseryd

U-Tapao Airport till Pattaya

Recommended Posts

Fritz
On ‎2016‎-‎12‎-‎28 at 09:03, skrev lasseiudon:

Jag åkte för ett par månader sedan till U-tapao med Air-Asia och son sagts ovan finns det minibussar till Pattaya för 250 THB, jag tror att samtliga släpper dig vid hotellet, i alla fall gjorde AirAsia bussen det. Retur med Air Asias buss går ifrån servicegatan till vänster om Central Festival (om du står på Beach Rd) ungefär 30 meter in. Där finns skyltar med avgångar som passar Air Asias flyg. Man behöver inte boka i förväg och ingen bryr sig om vilket flyg du skall åka med.

Här är ett nytaget foto av tidtabellen.

U-Tapao 002.JPG

Guest

Fattar inte skylten riktigt. KL flyget är ju 15.55 ska man åka 12.00?

lasseiudon
17 timmar sedan, skrev Jiipee:

Fattar inte skylten riktigt. KL flyget är ju 15.55 ska man åka 12.00?

Jag tror att Air Asia har valt att ha väldigt god marginal så att ingen skall missa sina plan. Jag åkte med 5-bussen som körde ut till U-tapao på lite drygt 35 minuter så det blev ganska mycket väntan. Kan tänka mig att dom lägger på extra marginal när bussen går mitt på dagen.

samet
1 minut sedan, skrev lasseiudon:

Jag tror att Air Asia har valt att ha väldigt god marginal så att ingen skall missa sina plan. Jag åkte med 5-bussen som körde ut till U-tapao på lite drygt 35 minuter så det blev ganska mycket väntan. Kan tänka mig att dom lägger på extra marginal när bussen går mitt på dagen.

Kan behövas marginal ibland. Vid fel tidpunkt är trafiken helt vansinnig.

I oktober använde jag Utapao fyra gånger. Tre gånger flöt resan på bra, ca 1,5 timme till/från Ban Phe. Men fjärde gången tog det nästan 3 timmar.

När det gäller transport i Thailand skall man ha marginal. Man vet ju aldrig vad som händer. Senast fick taxin stop på motorvägen 5 mil från Suvvan. :beat_plaster:

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy