Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

hasseryd

U-Tapao Airport till Pattaya

Recommended Posts

hasseryd
12 timmar sedan, skrev Mankan:

Frågan är ju om det verkligen är så stort värde i att flyga till Utapao(om man ska till Pattis). Det finns säkerligen fler och bättre transporter från suvvan 

Jo men de flesta "Lågprislinjerna" till BKK landar ju på Don Mueang och Don Mueang Pattaya är ju lite knepigare.

Märkligt att det inte fins nån aktuell/vettig Buss transport Pattaya/Utapao inför varje avgång därifrån?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

hakancnx

Jag har nyss gjort ett studiebesök på U-Tapao. 

Först det där med att ta sig ut till Sukhumvit för att ta en songtao...?

Fungerar inte alls då infarten till flygplatsen är långt från Sukhumvit. Minst 3-4 km att gå i solen....

Det finns en närmare väg men endast för militären. Jag provade men fick inte åka igenom. 

Taxi såg jag inga. Bussar stod parkerade men verkade inte vänta på nån. 

Så landar man där måste man ha transport löst innan. 

Fritz
55 minuter sedan, skrev hasseryd:

Jo men de flesta "Lågprislinjerna" till BKK landar ju på Don Mueang och Don Mueang Pattaya är ju lite knepigare.

Märkligt att det inte fins nån aktuell/vettig Buss transport Pattaya/Utapao inför varje avgång därifrån?

Nu har jag varit i kontakt med en så kallad " välunderrättad källa ". Han säger att från U-Tapao finns det tre olika firmor som kör in till Pattaya med minibussar efter varje landning, Priset är 250 battingar och då får man transport till stället man ska bo på. Gissar att det finns diskar inomhus som man köper biljetter vid. Andra vägen är det sämre, tydligen bara Air Asia som har den servicen. Man ringer dom och bokar bussbiljett och bussen avgår från Central Festival.

Man ska ju komma ihåg att U-Tapao är en liten flygplats och jag tror att när det gäller transporter till och från den så står den sig väl jämfört med andra flygplatser av liknande storlek.

Fritz..

Guest

Vet nån hur väl är sortimentet på taxfree?

Ska till Malesia strax.

hasseryd

Spanar runt lite och det verkar som att AirAsia är marginelt dyrare än Kan Air mellan Chiangmai och  Utapao så det får nog bli Air asia men hur bokar man Transit bussar mellan  Utapao och Pattaya? Hittar inget på deras Hemsida. Ringa och Boka Transitbuss kan väll lätt bli lite..... (tror jag ) Skulle föredra att ha mailsvar med bekräftelse på¨att alt är ok?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

samet
32 minuter sedan, skrev Jiipee:

Vet nån hur väl är sortimentet på taxfree?

Ska till Malesia strax.

Finns ingen taxfree. Inrikes och utrikes har samma terminal.

När nya byggnaden är invigd blir det säkert bättre.

Handla på tillbaka vägen istället KUL är stor och har bra med shopping!

Guest

Vad? Inrikes har väl ingen imigration?

Handla på hemvägen när vi ska till KL och festa. Gott råd!

Guest
19 minuter sedan, skrev samet:

Finns ingen taxfree. Inrikes och utrikes har samma terminal.

När nya byggnaden är invigd blir det säkert bättre.

Handla på tillbaka vägen istället KUL är stor och har bra med shopping!

Skitsnack! Svara om du kan, annars tyst!

Googlade:

http://www.utapao.com/shop.html

samet
2 minuter sedan, skrev Jiipee:

Skitsnack! Svara om du kan, annars tyst!

Googlade:

http://www.utapao.com/shop.html

Ja, bra @Jiipee du har hittat google!

Varför fråga då?

Jag skall vara ärlig mot dig! Det finns en shop. Men utbudet är sämre än din lokala 7/11.

Du frågade om utbudet. Inte om det fanns ett hörn som kallades taxfree :beat_plaster:

Med tanke på utbudet står jag fast vid att det inte existerar.

Vad skall du med taxfree till om du skall till KL att festa. Festar gör man ju ute på stan inte inne på hotellrummet med medtagen dricka! :waaaht:

Guest

Vem ska bo på hotell?

"Vad skall du med taxfree till om du skall till KL att festa. Festar gör man ju ute på stan inte inne på hotellrummet med medtagen dricka! "

samet
1 minut sedan, skrev Jiipee:

Vem ska bo på hotell?

"Vad skall du med taxfree till om du skall till KL att festa. Festar gör man ju ute på stan inte inne på hotellrummet med medtagen dricka! "

Så du skall till KL för att festa utan att bo på hotell men dricka medhavd dricka :beat_plaster:

Okay, wellpappkartong och skylt också om att du behöver pengar för att komma hem? :waaaht:

hakancnx
4 timmar sedan, skrev hasseryd:

Spanar runt lite och det verkar som att AirAsia är marginelt dyrare än Kan Air mellan Chiangmai och  Utapao så det får nog bli Air asia men hur bokar man Transit bussar mellan  Utapao och Pattaya? Hittar inget på deras Hemsida. Ringa och Boka Transitbuss kan väll lätt bli lite..... (tror jag ) Skulle föredra att ha mailsvar med bekräftelse på¨att alt är ok?

Du får släpa dig ner till Tha Pae gate och prata med dem på kontoret där. 

Mankan
6 timmar sedan, skrev hasseryd:

Jo men det finns ju flera flygbolag mellan Chiang mai och suvvan som inte har allt för blodiga priser. Blir det så mycket billigare att flyga till Utapao?

Jag skall själv göra resan mellan Chiang mai och Pattaya runt 23 januari men hade nog tänkt flyga till suvvan och taxi därifrån. Jag misstänker att det inte blir så mycket billigare till Utapao men man kanske tjänar 30 minuter restid i taxin.

Någon som vet hur lång tid det tar från Utapao till centrala Pattaya i bil?

evert 1

Oberoende vilket flyg du än kommer med finns det skjuts från U-Tapao, plats i minibuss  för 250 baht till Jomtien/Pattaya.

Finns två operatörer/diskar, går även taxi till Mae Pim dock få som vill köra.

Finns inget att handla på flygplatsen.

Senast (i april) tog det ca 30 minuter med minibussen till Areca. Ett par som tog egen taxi var någon minut före oss, de stod och checkade in när vi anlände.

För övrigt vill nog en taxi ha bra betalt, framförallt om du beställt någon via hotellet - men varför taxi när du losar max 10 till 15 min om du åker buss och har otur.

HuaHindinnge
37 minuter sedan, skrev Mankan:

Jo men det finns ju flera flygbolag mellan Chiang mai och suvvan som inte har allt för blodiga priser. Blir det så mycket billigare att flyga till Utapao?

Jag skall själv göra resan mellan Chiang mai och Pattaya runt 23 januari men hade nog tänkt flyga till suvvan och taxi därifrån. Jag misstänker att det inte blir så mycket billigare till Utapao men man kanske tjänar 30 minuter restid i taxin.

Någon som vet hur lång tid det tar från Utapao till centrala Pattaya i bil?

Finns 120 bath buss från suvvan till Pattaya / Jomtien.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy