Jump to content
IGNORERAD

U-Tapao Airport till Pattaya


hasseryd

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Jiipee:

Vem ska bo på hotell?

 

"Vad skall du med taxfree till om du skall till KL att festa. Festar gör man ju ute på stan inte inne på hotellrummet med medtagen dricka! "

 

Så du skall till KL för att festa utan att bo på hotell men dricka medhavd dricka :beat_plaster:

Okay, wellpappkartong och skylt också om att du behöver pengar för att komma hem? :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    6

  • hasseryd

    6

  • samet

    6

  • Mankan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev hasseryd:

Spanar runt lite och det verkar som att AirAsia är marginelt dyrare än Kan Air mellan Chiangmai och  Utapao så det får nog bli Air asia men hur bokar man Transit bussar mellan  Utapao och Pattaya? Hittar inget på deras Hemsida. Ringa och Boka Transitbuss kan väll lätt bli lite..... (tror jag ) Skulle föredra att ha mailsvar med bekräftelse på¨att alt är ok?

 

Du får släpa dig ner till Tha Pae gate och prata med dem på kontoret där. 

 

 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev hasseryd:

Jo men de flesta "Lågprislinjerna" till BKK landar ju på Don Mueang och Don Mueang Pattaya är ju lite knepigare.

Märkligt att det inte fins nån aktuell/vettig Buss transport Pattaya/Utapao inför varje avgång därifrån?

 

Jo men det finns ju flera flygbolag mellan Chiang mai och suvvan som inte har allt för blodiga priser. Blir det så mycket billigare att flyga till Utapao?

 

Jag skall själv göra resan mellan Chiang mai och Pattaya runt 23 januari men hade nog tänkt flyga till suvvan och taxi därifrån. Jag misstänker att det inte blir så mycket billigare till Utapao men man kanske tjänar 30 minuter restid i taxin.

 

Någon som vet hur lång tid det tar från Utapao till centrala Pattaya i bil?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oberoende vilket flyg du än kommer med finns det skjuts från U-Tapao, plats i minibuss  för 250 baht till Jomtien/Pattaya.

Finns två operatörer/diskar, går även taxi till Mae Pim dock få som vill köra.

Finns inget att handla på flygplatsen.

Senast (i april) tog det ca 30 minuter med minibussen till Areca. Ett par som tog egen taxi var någon minut före oss, de stod och checkade in när vi anlände.

För övrigt vill nog en taxi ha bra betalt, framförallt om du beställt någon via hotellet - men varför taxi när du losar max 10 till 15 min om du åker buss och har otur.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Mankan:

Jo men det finns ju flera flygbolag mellan Chiang mai och suvvan som inte har allt för blodiga priser. Blir det så mycket billigare att flyga till Utapao?

 

Jag skall själv göra resan mellan Chiang mai och Pattaya runt 23 januari men hade nog tänkt flyga till suvvan och taxi därifrån. Jag misstänker att det inte blir så mycket billigare till Utapao men man kanske tjänar 30 minuter restid i taxin.

 

Någon som vet hur lång tid det tar från Utapao till centrala Pattaya i bil?

Finns 120 bath buss från suvvan till Pattaya / Jomtien.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jo men det finns ju flera flygbolag mellan Chiang mai och suvvan som inte har allt för blodiga priser. Blir det så mycket billigare att flyga till Utapao?

 

Jag skall själv göra resan mellan Chiang mai och Pattaya runt 23 januari men hade nog tänkt flyga till suvvan och taxi därifrån. Jag misstänker att det inte blir så mycket billigare till Utapao men man kanske tjänar 30 minuter restid i taxin.

 

Någon som vet hur lång tid det tar från Utapao till centrala Pattaya i bil?

Pat säger att det tar ca 1 timme pga trafiken. Ingen highway.

 

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Finns 120 bath buss från suvvan till Pattaya / Jomtien.

Jo jag vet å det är väl bra om man söker ett riktigt billigt alternativ, totalkostnaden blir dock något högre då man i alla fall måste ha transport från busstationen. Jag tycker dock det är ganska bekvämt att åka taxi direkt till hotellet. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag tycker dock det är ganska bekvämt att åka taxi direkt till hotellet."

 

Visst, om dem kunde köra vettigt utan att man blir svettig.

 

Bussen håller lung fart, max 90km. Första stopp Pattis nua. Därefter 10b songtaew till beach road. Bra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Jiipee:

"Jag tycker dock det är ganska bekvämt att åka taxi direkt till hotellet."

 

Visst, om dem kunde köra vettigt utan att man blir svettig.

 

Bussen håller lung fart, max 90km. Första stopp Pattis nua. Därefter 10b songtaew till beach road. Bra alternativ.

 

Är ju bara att ge taxichaffisen 100 Baht extra och säga att köra lungt om man nu vill att han ska göra det.

 

Fattar inte att folk orkar att jaga massa lågprisalternativ som ibland inte blir så mycket bättre och billigare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
48 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Är ju bara att ge taxichaffisen 100 Baht extra och säga att köra lungt om man nu vill att han ska göra det.

 

Fattar inte att folk orkar att jaga massa lågprisalternativ som ibland inte blir så mycket bättre och billigare.

Det finns massor med snåla folk från Sweden 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det finns massor med snåla folk från Sweden 

 

Visst är det så men att åka till Thailand och umgås med galanta damer, ja då är det ingen som frågar vad det kostar, det finns ju olika prissättningar på dem också eller i alla fall fanns på den tiden då det begav sig.:big_smile:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
17 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Visst är det så men att åka till Thailand och umgås med galanta damer, ja då är det ingen som frågar vad det kostar, det finns ju olika prissättningar på dem också eller i alla fall fanns på den tiden då det begav sig.:big_smile:

jag har då sett en massa kåta svenskar som vill ha kärringarna gratis, 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jiipee:

"Jag tycker dock det är ganska bekvämt att åka taxi direkt till hotellet."

 

Visst, om dem kunde köra vettigt utan att man blir svettig.

 

Bussen håller lung fart, max 90km. Första stopp Pattis nua. Därefter 10b songtaew till beach road. Bra alternativ.

Nja, inte om man ska bo på 2:nd road eller Soi Diana och dess närhet samt har bagage att släpa på. Då blir det ytterligare två byten av bathbuss innan du är framme. Bättre i så fall att ta en av bilarna som står och väntar på busstationen och kör dig dit du ska, visserligen kostar det hela 50 battingar men dom 20 extra den varianten kostar är väl använda pengar enligt min mening.

 

Bussekonomen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte för ett par månader sedan till U-tapao med Air-Asia och son sagts ovan finns det minibussar till Pattaya för 250 THB, jag tror att samtliga släpper dig vid hotellet, i alla fall gjorde AirAsia bussen det. Retur med Air Asias buss går ifrån servicegatan till vänster om Central Festival (om du står på Beach Rd) ungefär 30 meter in. Där finns skyltar med avgångar som passar Air Asias flyg. Man behöver inte boka i förväg och ingen bryr sig om vilket flyg du skall åka med.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

jag har då sett en massa kåta svenskar som vill ha kärringarna gratis, 

    Gratis är bäst, enl min erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

    Gratis är bäst, enl min erfarenhet.

 

Ingenting är "gratis"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jiipee:

"Jag tycker dock det är ganska bekvämt att åka taxi direkt till hotellet."

 

Visst, om dem kunde köra vettigt utan att man blir svettig.

 

Bussen håller lung fart, max 90km. Första stopp Pattis nua. Därefter 10b songtaew till beach road. Bra alternativ.

Med resväska, golfbag och handbagage undviker jag att grisbils-luffa runt halva Pattaya för att ta mig till Soi Diana.

 

Nu sägs det ju bara kosta 50 THB för en egen grisbil vilket jag tycker lät billigt. Antar då att det är delad grisbil så man får åka runt till andra hotell. Då skulle det resultera i en vinst på 660 THB för mig och min tjej. Misstänker dock att resan från suvvan till hotellet kan bli en timme längre då man också ska vänta på bussens avgångstid. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betala för en taxi från utapao eller suvvan, har en del inte råd med,

men dra i klocksträngen i baren, vilket kan kosta några tusen, och bjuda

damerna på ladydrinkar, det är inga problem.....

konstigt folk....

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎28 at 09:03, skrev lasseiudon:

Jag åkte för ett par månader sedan till U-tapao med Air-Asia och son sagts ovan finns det minibussar till Pattaya för 250 THB, jag tror att samtliga släpper dig vid hotellet, i alla fall gjorde AirAsia bussen det. Retur med Air Asias buss går ifrån servicegatan till vänster om Central Festival (om du står på Beach Rd) ungefär 30 meter in. Där finns skyltar med avgångar som passar Air Asias flyg. Man behöver inte boka i förväg och ingen bryr sig om vilket flyg du skall åka med.

Här är ett nytaget foto av tidtabellen.

 

U-Tapao 002.JPG

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Jiipee:

Fattar inte skylten riktigt. KL flyget är ju 15.55 ska man åka 12.00?

Jag tror att Air Asia har valt att ha väldigt god marginal så att ingen skall missa sina plan. Jag åkte med 5-bussen som körde ut till U-tapao på lite drygt 35 minuter så det blev ganska mycket väntan. Kan tänka mig att dom lägger på extra marginal när bussen går mitt på dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev lasseiudon:

Jag tror att Air Asia har valt att ha väldigt god marginal så att ingen skall missa sina plan. Jag åkte med 5-bussen som körde ut till U-tapao på lite drygt 35 minuter så det blev ganska mycket väntan. Kan tänka mig att dom lägger på extra marginal när bussen går mitt på dagen.

 

Kan behövas marginal ibland. Vid fel tidpunkt är trafiken helt vansinnig.

I oktober använde jag Utapao fyra gånger. Tre gånger flöt resan på bra, ca 1,5 timme till/från Ban Phe. Men fjärde gången tog det nästan 3 timmar.

När det gäller transport i Thailand skall man ha marginal. Man vet ju aldrig vad som händer. Senast fick taxin stop på motorvägen 5 mil från Suvvan. :beat_plaster:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...