Jump to content
IGNORERAD

Skitgubbar eller?


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Jag har observerat att många killar från Sverige är ena riktiga nötter,

dom åker ner till Thailand och surrar om att damerna där är så j..la snälla

och bra på alla sätt och vis,men sedan när deras tjejer har kommit till

vårat lite stela och trista land (jag älskar i och för sig Sverige)

då kan dom ändra attityd helt mot sina tjejer..jag menar,t.e.x när det är

dags för damerna att ta hit sina barn,då jä..ar finns det helt plötsligt inge

deg att tala om,då kan man höra...ska hon ha hit sina barn då får hon faan

pröjsa själv,det är inte mina problem :nono:   skitstövlar tycker jag,vad tycker ni??

BTT behöver ju knappast kommentera han är ju så j..la keenieo så han grinar

väl när han skiter också :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr gurka!

Jag är inte alls kinjao. Däremot är jag en ekonomisk natur som tycker man ska betala efter fastställda priser och inte försöka med några blåsningar.

Har thaitjejen jobb och tjänar pengar i Sverige är det väl inte meningen att gubben ska pröjsa för allt medan hon låter pengarna växa på ett bankkonto.

Sedan kan man ju alltid försöka lära slösaktiga kvinnor, oavsett nationalitet, att vara mer sparsamma och ekonomiska.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Ja, skitgubbar. Men är det inte så att man är en idi*t om man hjälper till för mycket ?

För många är det nog bara ett sätt att få med sig en liten del av Thailand med sig

hem . Att ta hit sin dam. Att gå hela vägen med barn och dyl. är nog mest en börda för skitgubbarna. Känner ett par stycken av dom faktiskt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har observerat att många killar från Sverige är ena riktiga nötter,

dom åker ner till Thailand och surrar om att damerna där är så j..la snälla

och bra på alla sätt och vis,men sedan när deras tjejer har kommit till

vårat lite stela och trista land (jag älskar i och för sig Sverige)

då kan dom ändra attityd helt mot sina tjejer..jag menar,t.e.x när det är

dags för damerna att ta hit sina barn,då jä..ar finns det helt plötsligt inge

deg att tala om,då kan man höra...ska hon ha hit sina barn då får hon faan

pröjsa själv,det är inte mina problem :nono:   skitstövlar tycker jag,vad tycker ni??

BTT behöver ju knappast kommentera han är ju så j..la keenieo så han grinar

väl när han skiter också :crazy:

Många nötter finns det, håller med. Som tur är, är väl majoriteten bra och en del riktigt, riktigt bra. Ska man vara ärlig så finns det rätt så många tjejer som egentligen fått en bättre kille än dom förtjänar. Samtidigt så finns det en hel del snåla skitstövlar till killar.

kii-ni-ao betyder för övrigt egentligen "klibbig skit". Men klibbiga människor har förstås svårt att skiljas från pengar därav samma uttryck för snål.

Hal som en ål, stämmer alltså inte in på herr Btt. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det borde väl alla som träffat sin Tirac länge veta. Att man får hela paktet. Antingen stannar man hemma i svedala  och tar hand om sina behov. Eller så får man sin älskling med tillbehör på köpet. Borde väl vara helt naturligt om man känner sin älskling bra. Eller tar man hem någon för att sköta hemmmet. Som forna tiders piga.  :grrrrrr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det borde väl alla som träffat sin Tirac länge veta. Att man får hela paktet. Antingen stannar man hemma i svedala  och tar hand om sina behov. Eller så får man sin älskling med tillbehör på köpet. Borde väl vara helt naturligt om man känner sin älskling bra. Eller tar man hem någon för att sköta hemmmet. Som forna tiders piga.  :grrrrrr:

Beror ju lite på storleken på tillbehören. Hennes ungar  - självklart. Föräldrar, ja inte omöjligt. Men syskon och syskonens familjer? Kusiner?

Link to comment
Dela på andra sajter

I många år har man fått betala dyrt för extra bagage. :pleasantry: Så även i detta fall.

Som man raggar får man ligga. :dance1:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jolin

Brukar inte det ge sig själv. När Tiracen börjar arbeta i Sverige och ser hur dyrt det är brukar polleten ramla ner och det löser sig automatiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kii-ni-ao betyder för övrigt egentligen "klibbig skit". Men klibbiga människor har förstås svårt att skiljas från pengar därav samma uttryck för snål.

Tror inte "ki" betyder skit i det sammanhanget.

Ensamt betyder det "skit" men i "Ki-niao" avser det egenskap hos person (adjektiv).

Andra exempel:

Ki-mao (full)

Ki-hung (svatsjuk)

Ki-giat (lat)

Ki-ngao (ensam)

Och så då.

Ki-niao (klibbig med betydelsen snål)

I dessa sammanhang betyder "ki" alltså bara att det är ett adjektiv som avses.

Men trots att ordet alltså stavas på samma sätt som "skit" så betyder det inte det.

Har jag för mig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror inte "ki" betyder skit i det sammanhanget.

Ensamt betyder det "skit" men i "Ki-niao" avser det egenskap hos person (adjektiv).

Andra exempel:

Ki-mao (full)

Ki-hung (svatsjuk)

Ki-giat (lat)

Ki-ngao (ensam)

Och så då.

Ki-niao (klibbig med betydelsen snål)

I dessa sammanhang betyder "ki" alltså bara att det är ett adjektiv som avses.

Men trots att ordet alltså stavas på samma sätt som "skit" så betyder det inte det.

Har jag för mig. :)

Du har helt rätt men istället för att skriva en så lång text som du behövde så skrev jag "klibbig skit" av ren lättja. :)

Men jag skulle kanske ha skrivit skitklibbig istället för alla ord kan även skrivas skitlat, skitsnål, skitensam, skitfull eller t ex kii-moog = nässkit mm mm.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är många som gärna berättar för thailändskor vad deras lön är i bath , men sedan glömmer dom alltid bort att berätta om skatter , vad en bostad och mat kostar i sverige . Men det låter kanske inte så häftigt och lockande .

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det började med att frun kom för ca 10 år sen. Nu är halva släkten här på besök på div olika konstiga visum.

Själv tycker jag det bara är trevligt. Spisen står alltid på och det är aldrig tyst och ensamt hemma.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det började med att frun kom för ca 10 år sen. Nu är halva släkten här på besök på div olika konstiga visum.

Själv tycker jag det bara är trevligt. Spisen står alltid på och det är aldrig tyst och ensamt hemma.

Du får gärna upplysa om dessa olika konstiga visa. Och speciellt om något berättigar till att stanna. Jag känner bara till Schengenvisum och UT för besök.. om inte jobb eller studieplats är ordnat på förhand.

Hur klarar ni av att försörja halva släkten? I mitt fall skulle det innebära 19 personer att dra runt på en högst medelmåttig lön (hela den närmaste släkten är 38 personer). Jag skulle inte ens ha råd med deras biljetter hit..

Men kanske är jag bara en av de snåla skitgubbarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har helt rätt men istället för att skriva en så lång text som du behövde så skrev jag "klibbig skit" av ren lättja. :)

Men jag skulle kanske ha skrivit skitklibbig istället för alla ord kan även skrivas skitlat, skitsnål, skitensam, skitfull eller t ex kii-moog = nässkit mm mm.

Njae. skitfull är lixom fel med tror jag. Orden ki-xxxx har inget med skit i Svensk betydelse att göra alls.

En person som är ki-mao t.ex är inte skitfull. Han är full ofta. Eller alltid.

Man säger till exempel inte Ki-mao om en person som är jättefull en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta petigheten.. men jag tycker att det är intressant med detaljer eftersom jag vill vara säker

på att jag förstått innebörden korrekt. Jobbigt att gå omkring och tro fel. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Äfff här har jag lubbat runt och trott att jag skapat uttrycket keemao som en skojjig tvist på thaisvenska.

Minns min första resa när jag frågade min dam "you have key" (hon trodde att jag kunde prata thai).

:jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ursäkta petigheten.. men jag tycker att det är intressant med detaljer eftersom jag vill vara säker

på att jag förstått innebörden korrekt. Jobbigt att gå omkring och tro fel. :)

Inga problem med att du är petig. Jag gillar också att diskutera språkliga petitteser. )

Och i denna petitess så vill jag nog hävda att även i dom svenska orden skitfull, skitsnål, skitskön osv så betyder inte skit skit utan något annat, kanske "mycket".

Och att kii i t ex kii-håkk (lögnare), kii-mao (alkoholist/vanedrickare) precis som i kii-niao egentligen inte står för skit det vet jag. Och det trots att det ordet om det står ensamt betyder just skit. Men som jag skrev så tog jag alltså den bekväma vägen att förklara den egentliga betydelsen av kii-ni-ao och jag tycker nog att skitklibbig är en ganska bra beskrivning av ordets egentliga betydelse om man tänker det som att skit i det fallet står för "mycket/ofta" och inte bajs. Men som sagt, det betyder onekligen "snål" icke direkt översatt. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...