Jump to content
IGNORERAD

Surin 2017 11. Feb


Surin P3

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev gst:


Jag tänker ju mest på bemötandet, och att kräva förskottsbetalning :(

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Dom kanske tror du är @broder tuk tuk ?

 

Vad för rum ville du boka? Tänkte att de kanske har rum i olika prisklasser och de billigaste är förskottsbetalning och går inte att avboka. Brukar vara så på när jag bokar på olika hotells hemsidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    28

  • Surin P3

    18

  • stefan5300

    17

  • gst

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder


Jag tänker ju mest på bemötandet, och att kräva förskottsbetalning [emoji20]

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk


Faktum är ju att de flesta hotell kräver det då man bokar via div bokningssidor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:


Faktum är ju att de flesta hotell kräver det då man bokar via div bokningssidor.

 

Dom kräver ofta ett kreditkort för att "säkra bokningen" och kunna dra första natten ifall man inte dyker upp (No Show Fee)

 

Sedan får man ändå ofta betala på hotellet, antingen med kort eller kontant om man vill

 

Det är mer de bokningssiter som man köper "vouchers" på som drar hela bokningskostnaden på kortet redan innan man checkat in och bor där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter


Faktum är ju att de flesta hotell kräver det då man bokar via div bokningssidor.

Aldrig via Booking.com. Man behöver ju verifiera med kreditkort, men betalning på plats. Avbokningsbart utan kostnad till en vecka innan ankomst.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har då aldrig förskottsbetalat på Majestic. Och jag har ändå gjort en del bokningar under åren.

 

Men jag har ju alltid pratat med dem direkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig via Booking.com. Man behöver ju verifiera med kreditkort, men betalning på plats. Avbokningsbart utan kostnad till en vecka innan ankomst.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Relativt ofta på booking.com, gjorde det här om dagen på en bokning i Khao Yai.

Edit: ser att du skrev verifiera med kort, exakt vad man gör rätt ofta

8fe48da0260ea6f7b741f766ddaec8ef.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Relativt ofta på booking.com, gjorde det här om dagen på en bokning i Khao Yai.

Edit: ser att du skrev verifiera med kort, exakt vad man gör rätt ofta

8fe48da0260ea6f7b741f766ddaec8ef.jpg%26key=15866439add2ad42faf153f19c4d4d909c4931f1644dd481db43ab7039597c62&key=b36267cdcb331ab097e608e83d914bbd2465264124d5dd828bc697bcfc0b4e7e


Men ingen betalning

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Stryk oss från listan. Om bygget medger, tar jag (eller vi) nån extra dag i Pattaya i stället.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

En uppdaterad preliminär lista med deltagare...

 

FANTASY

Surin P3 med fru

Stefan5300

Soengsang

Khemmarat

piloten66

"Bengan"

Arnold Layne

 

Och så "kansken":

Drivern med Olivia

 

Kommer 2018:

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Stryk oss från listan. Om bygget medger, tar jag (eller vi) nån extra dag i Pattaya i stället.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

 

Inget är väl ett tvång men tråkigt att du inte kommer, alltid trevligt att träffa nytt folk bakom dataskärmen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inget är väl ett tvång men tråkigt att du inte kommer, alltid trevligt att träffa nytt folk bakom dataskärmen.


Vi kan väl ses i Pattaya, skulle inte du dit efter Surin. Jag tycker det skulle vara trevligt att träffa dig också.

Vi har ju nästan träffats på Öland en gång. Var meningen att vi skulle träffa Ronny, men han stötte på dig i stället så då hanns det inte med :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2017-01-18 at 08:06, skrev Tallviking:

 

Dom kräver ofta ett kreditkort för att "säkra bokningen" och kunna dra första natten ifall man inte dyker upp (No Show Fee)

 

Sedan får man ändå ofta betala på hotellet, antingen med kort eller kontant om man vill

 

Det är mer de bokningssiter som man köper "vouchers" på som drar hela bokningskostnaden på kortet redan innan man checkat in och bor där

 

Att boka med kort är inga problem bara att se till att inga pengar finns att dra innan man dyker upp på hotellet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Att boka med kort är inga problem bara att se till att inga pengar finns att dra innan man dyker upp på hotellet.

 

BTT

Var det så du blåste Maitan eller har du lärt dig nya trix?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Var det så du blåste Maitan eller har du lärt dig nya trix?

Han kan nog bra många knep för att slippa betala för så är det väl med oärliga typer. misstänker dock att i alla fall en del hotel reserverar beloppet i fråga 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Att boka med kort är inga problem bara att se till att inga pengar finns att dra innan man dyker upp på hotellet.

 

BTT

När man anger kortnummer vid bokning av rum reserveras det vanligtvis ett belopp som sedan debiteras om man uteblir, så inga pengar disponibla  på kortet = ingen reservation!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev GreenValley:

När man anger kortnummer vid bokning av rum reserveras det vanligtvis ett belopp som sedan debiteras om man uteblir, så inga pengar disponibla  på kortet = ingen reservation!

Det har jag aldrig varit med om här i Thailand. Bokar alltid med ett nästan tomt VISAkort från Kasinakorn Bank. Hur ska dom kunna kolla saldot när dom inte kräver 3st säkerhetssiffror som man har bak på kortet........vid bokning.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Wangthong:

Var det så du blåste Maitan eller har du lärt dig nya trix?

 

Man betalar väl inte 15000 baht för ett rum man inte utnyttjat en sekund ens??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Och har du bokat (beställt) nåt så ska man betala PUNKT

 

Avbokar man i god tid (4V) innan ankomst så betalar man för ett dygn, för att kompensera för eventuella förluster hos säljaren. Han kan ju ha sagt till en annan tänkt kund att : tyvärr det är fullbokat

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Att boka med kort är inga problem bara att se till att inga pengar finns att dra innan man dyker upp på hotellet.

 

BTT

Omöjligt. Däremot kan du boka med Bank e-kort. Den raderas efter att du logas ur banken.

Däremot om du checkar in på hotellet måste du ha pengar på konto. Annars kan du aldrig checka in.

Pengar dras in först efter att du har godkänd betalning. Ingen hotell drar av pengar bara för att du bokar.

Sedan skiter du i att avboka och pengarna betalas ut beror på avtalet som du godkände vid bokning.

Du tydligen läser inte vad du skriver på och fiffel och lögner är din sång

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-18 at 08:06, skrev Tallviking:

 

Dom kräver ofta ett kreditkort för att "säkra bokningen" och kunna dra första natten ifall man inte dyker upp (No Show Fee)

 

Sedan får man ändå ofta betala på hotellet, antingen med kort eller kontant om man vill

 

Det är mer de bokningssiter som man köper "vouchers" på som drar hela bokningskostnaden på kortet redan innan man checkat in och bor där

Har aldrig hänt mig att pengarna blev dragna innan jag har checkat ut ur från hotellet.

Vid bokning godkänner man visa regler. Om man t.ex. inte avbokar dras en eller flera nätter beroende på avtalet.

Nu har jag bokat Hotell i Hongkong med hjälp av Bank e-kort. Gick hur bra som helst. Inte en krona har dragits.

Alltid när jag checkar in tar de kort och läser den. Betalning skär alltid efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev JJC:

Omöjligt. Däremot kan du boka med Bank e-kort. Den raderas efter att du logas ur banken.

Däremot om du checkar in på hotellet måste du ha pengar på konto. Annars kan du aldrig checka in.

Pengar dras in först efter att du har godkänd betalning. Ingen hotell drar av pengar bara för att du bokar.

Sedan skiter du i att avboka och pengarna betalas ut beror på avtalet som du godkände vid bokning.

Du tydligen läser inte vad du skriver på och fiffel och lögner är din sång

 

 

"inget hotell drar av pengar bara för att du bokar"

 

Intressant med tanke på att en viss gästhusvärd ute i Jomtien skulle ha 15000 baht när jag bokat och sen blev sjuk.

 

Men det är väl andra regler för gästhusen antar jag?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev JJC:

Omöjligt. Däremot kan du boka med Bank e-kort. Den raderas efter att du logas ur banken.

Däremot om du checkar in på hotellet måste du ha pengar på konto. Annars kan du aldrig checka in.

Pengar dras in först efter att du har godkänd betalning. Ingen hotell drar av pengar bara för att du bokar.

Sedan skiter du i att avboka och pengarna betalas ut beror på avtalet som du godkände vid bokning.

Du tydligen läser inte vad du skriver på och fiffel och lögner är din sång

 

Jag bokade en vecka på hotel för några dar sen med ett tomt kort, ett som jag enbart sätter in lite stålar på när jag skall använda det. Det

samma gör Thomas001 om du läser lite längre upp. så omöjligt ...NEJ

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

"inget hotell drar av pengar bara för att du bokar"

 

Intressant med tanke på att en viss gästhusvärd ute i Jomtien skulle ha 15000 baht när jag bokat och sen blev sjuk.

 

Men det är väl andra regler för gästhusen antar jag?

 

BTT

Vad är det du inte förstår!

Att boka ett rum innebär att hotellet inte hyr ut rummet till någon annan utan håller det till dig. Det är hotellets del i dealen.

Din del i dealen är att betala för rummet och ge fan i att montera ner eller förstöra rummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

"inget hotell drar av pengar bara för att du bokar"

 

Intressant med tanke på att en viss gästhusvärd ute i Jomtien skulle ha 15000 baht när jag bokat och sen blev sjuk.

 

Men det är väl andra regler för gästhusen antar jag?

 

BTT

Har du läst avtalet? Kanske skulle du har glömt att avboka.

Betalar man med kort så har man oftast försäkring vid sjukdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...